Help mijn kat is ziek

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
skunk

Help mijn kat is ziek

Bericht door skunk »

Ik heb dringend hulp nodig. Mijn rode kater tommy is ziek. Hij heeft zijn derde ooglid half over zijn ogen hangen, diarree, is niet erg actief en drinkt bijna een liter water op een dag. Nu zegt de dierenarts dat het een bacterieele infectie is, maar ik twijfel daar nogal aan. Herkent iemand dit? :cry:
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

hey , wat zielig voor je kat ik weet hier helaas zelf ook geen antwoordt op maar als je twijfelt aan je dierenarts.
zou ik gewoon een second opinion gan vragen bij een andere DA.
heel veel sterkte in ieder geval
groetjes patricia
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober :)
Sandra W

kat die ziek is

Bericht door Sandra W »

Ik leef met je mee! Helaas weten dierenartsen soms ook niet alles, dus ik kan me goed voorstellen dat je twijfelt.

Zou het zijn nieren kunnen zijn? Vanwege het vele drinken. Niet alleen oude katten kunnen hier last van hebben. Bij het dierenasiel, waar ik als vrijwilliger werk, is laatst een 2 jaar oud katje gestorven aan acuut nierfalen of nierstenen (dat was niet helemaal duidelijk zonder autopsie).

Heeft hij een soort van kramp in zijn achterlijf? Zo ja dan is het serieus want dan is zijn lichaam zich aan het vergiftigen (hoeft natuurlijk niet zo te zijn bij jou kat, maar je weet het nooit).

Gauw naar een andere dierenarts ermee! Heel veel succes!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Skunk,

ik zou ook voor een second opinion bij een andere dierenarts gaan.

Vraag eens of ze zijn bloed na kunnen kijken.

Heel veel succes ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
skunk

Bericht door skunk »

Hoi iedereen,

Ja, ik zou graag naar een andere direnarts gaan, maar hier op het eiland zitten er maar 2. En die andere daar heb ik nog minder vertrouwen in. Maar ik zal zeker ff voor een bloedtest vragen bij mijn dierenarts.
Ik laat het jullie weten zodra ik iets weet.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Skunk,

Heeft je kat ook medicijnen gekregen, zo ja wat? Kan je anders misschien je eigen dierenarts om wat meer uitleg vragen. Dit klinkt inderdaad een beetje vaag.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
jeferey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 mar 2006 23:21
Locatie: Zelzate (B) Oost Vlaanderen

Bericht door jeferey »

hey skunk

ik heb zoiets meegemaakt vroeger thuis met een katertje

als een dierenarts niet veel duidelijkheid kan brengen en je kan het zou ik je aanraden om er eens mee naar en dierenhospitaal te gaan, die hebben alle middelen bij de hand om te testen waar een dierenarts zelfs met de beste bedoelingen niet bij kan

heb enkele dagen geleden mijn dierbaar liefje verloren en ik zou niet willen dat jij hier ook hoeft door te gaan.

zij kunnen je echt wel verder helpen denk ik. ik ben zeker geen dierenarts maar het klinkt als dat je beestje aan het uitdrogen is, vandaar dat ie zoveel drinkt, kan aan de niertjes liggen.

wacht hier niet te lang mee, als het enigzins kan

veel sterkte en ik hoop dat het voor jou goed komt

grts jeferey
Sandra W

kat is ziek

Bericht door Sandra W »

Hoi Skunk,

Hoe is het nu met je zieke kat Tommy? Gaat het al weer wat beter? Laat gauw wat van je horen, ik duim voor je!

groetjes,
Sandra
peet28

Bericht door peet28 »

he, wat vervelend als je het niet vertrouwd bij de dierenarts.
Is de urine onderzocht. daar kunnen ze ook veel uithalen.
Misschien is het wel suikerziekte, dan drinken ze ook veel. En door veel drinken misschien diaree.
Sterkte
Gesloten