plassen of poepen op moment dat ik bak verschoon

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

plassen of poepen op moment dat ik bak verschoon

Bericht door mara30 »

Hoi allemaal,

Ik was benieuwd of een van jullie het volgende ook bij hun katten herkend en mij eventueel kan uitleggen waarom ze het doen:

Ik was altijd in de veronderstelling dat katten erg op hun privacy zijn gesteld als zij hun behoefte doen. Mijn katten komen echter direct richting de kattenbak op het moment dat zij aan het geluid van een plastic zakje horen dat ik de bak wil gaan verschonen. Als ik de deksel er vervolgens af doe, kruipen ze direct op de bak en gaan ze plassen of zelfs poepen. Soms zelfs met zijn tweeen tegelijk :shock: . Pas daarna krijg ik de ruimte om de bak te verschonen.

Groetjes Mara
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Haha dat ken ik. Die twee bengels van mij doen dat ook. En als ik de bak dan even neerzet om het grit te pakken gaat Simba ook meteen zijn behoefte doen als ik niet oplet :???:

ik weet niet waarom ze dat doen maar je bent dus in ieder geval niet de enige met dit probleem...
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Hoi Mara, welkom op het forum! ;-) Zijn jouw katten nog jong? Hier hebben ze het in ieder geval alledrie gedaan, maar alleen maar voordat ze 1 jaar waren. Mijn kleine meisje doet het nog wel eens, maar de grote jongens niet meer. Dus misschien gaat het wel over.
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Bericht door mara30 »

Dank je Claudia. Ik lees al een tijdje mee op het forum en vind het een leuk forum.

Ze worden in mei 2 jaar oud. Het zijn twee broertjes die ik uit het asiel heb gehaald toen ze zes maanden oud waren. Het zijn twee heerlijke katten waar ik helemaal weg van ben.
Soms denk ik wel dat het gewoon een stelletje ouwe wijven zijn die overal met hun neus vooraan willen staan. :smile:

Tja en die kattenbak, da's geen klusje die je zo even doet, want ze nemen echt wel even de tijd ervoor. Heel geconcentreerd zijn ze dan alsof ze met heel serieuze zaken bezig zijn.

Gr Mara
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Hoi Mara,

hier een vergelijkbaar probleem: bij mij gaan de katten meteen zitten poepen en plassen als ik de bakken verschoond heb! En zo vies zijn ze daarvoor heus niet... :oops: Ik kan dus na het verschonen meteen weer gaan scheppen, dus wat dat betreft doen jouw katten het nog niet zo gek!

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hahahaha...dit ken ik ook...en het is soms geen lachertje als je 5 katten in huis hebt !!!

Van het moment dat ik op m'n knieen ga zitten, en de kleppen van de bakken doe, zijn ze er als een speer bij...
En ikke...ikke kan wachten tot de heren klaar zijn... :roll:

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hier hetzelfde euvel. Ik maak ze schoon en jawel voor mijn neus gaan ze heerlijk zitten poepen. Zie dan vergelijkbare oogjes... :shock: ....en jawel hoor alles gaat heerlijk geuren.

Maarre kan bij zo'n ondeugende aanblik niet boos worden en geef ze eens ongelijk. Wat poept nou lekkerder dan een schone bak 8-)

Liefs Renate
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hier gaan Lady en Rosie ook altijd zitten plassen of poepen als ik de bak net aan het verschonen ben. Ik vind het altijd wel grappig :lol:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Ik vind het eigenlijk ook wel handig. Dan kunnen ze het allemaal in 1 keer doen, kan ik het ook ineens even wegscheppen en zitten we weer een tijdje (een uur of zo :roll: ) zonder stank :grin:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Luna gaat zelfs poepen terwijl ik het schone grit in de bak strooi. :eyecrazy:
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Marije schreef:Luna gaat zelfs poepen terwijl ik het schone grit in de bak strooi. :eyecrazy:
Dat is hier ook, terwijl we aan het scheppen zijn. :esick:

Maareh, komen ze bij jou ook netjes binnen om op de bak te gaan, terwijl ze dat eigenlijk best buiten kunnen doen? Hier gaan ze gewoon voor de deur staan en als ik dan opendoe gaan ze op de bak. Zo gauw ze klaar zijn willen ze er weer uit. :shock:
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

haha claudia

dat herken ik ook vooral de dames hebben daar een handje van als ze moeten gaan ze gauw naar binnen en je mag ook niet kijken als ze want doen vooral simba als ze ook maar denkt dat je kijkt gaat ze gauw naar een andere bak.
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober :)
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

bij mij gaan ze ook meteen op de bak als ik het verschoond heb en als een ander heeft gepoept en niet goed heeft begraven dan komt er een die het dan wel ff goed gaat begraven
Desire
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

claudia schreef:Maareh, komen ze bij jou ook netjes binnen om op de bak te gaan, terwijl ze dat eigenlijk best buiten kunnen doen? Hier gaan ze gewoon voor de deur staan en als ik dan opendoe gaan ze op de bak. Zo gauw ze klaar zijn willen ze er weer uit. :shock:
Als het koud is wel. :lol:
In de zomer hoef ik de bak bijna nooit te verschonen, dan staat er ook maar 1 bak, maar in de winter vinden ze het buiten geloof ik te koud aan de kontjes, dus dan komen ze lekker binnen poepen. :-P
Kelly Stark
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 sep 2005 12:26
Locatie: Berendrecht

Bericht door Kelly Stark »

tacuma schreef:Hoi Mara,

hier een vergelijkbaar probleem: bij mij gaan de katten meteen zitten poepen en plassen als ik de bakken verschoond heb! En zo vies zijn ze daarvoor heus niet... :oops: Ik kan dus na het verschonen meteen weer gaan scheppen, dus wat dat betreft doen jouw katten het nog niet zo gek!

Groetjes van Laura.
Hallo,

Mijn kittens doen dat ook hoor, vooral ons meisje. Als de bak net verschoond is, komt ze een poepje maken :) Onze vrouwtjes fret doet dit ook. Ze komen allebei ook in 't oog houden of ik het wel goed doe :) Ze moeten hun personeel toch keuren zeker :)

Groetjes Kelly
Gesloten