Verdriet !

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
lee
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2005 12:40
Locatie: stabroek

Verdriet !

Bericht door lee »

Hallo lieve mensen, ik ben hier toevallig op jullie forum terechtgekomen en heb behoefte om even mijn verhaal te doen zodat ik mij dan misschien opgeluchter zal voelen.
In september had ik van mijn dochter een siamees kittentje van 11 weken gekregen om het verdriet van de dood van mijn moeder beter te kunnen verwerken.Ze wist dat ik gek was op siamesen en ik was dan ook in de wolken met die kleine rakker.Alles had ik netjes voorbereid op zijn komst en hij werd warm ontvangen.Hij genoot van de aandacht en was super lief en aanhankelijk, leek heel gezond en was enorm speels.Na zijn tweede verplichte inenting (ongeveer een maand later) viel me op dat hij alsmaar onstabieler werd en tekenen gaf van evenwichtsstoornissen.Met de dag werd het alsmaar erger en na zo'n 14 dagen kon hij amper op zijn pootjes blijven staan zonder te vallen.Ik was in alle staten en durfde mijn huis niet meer uit om hem in 't oog te houden dat hij zich nergens kwetste door te vallen.Na een aantal bezoeken aan verschillende dierenartsen wist niemand me te vertellen wat er mee aan de hand was en het bloedonderzoek gaf ook geen uitkomst was daar was alles normaal.Nachten heb ik opgebleven om te voorkomen dat onze Yentl ergens zich zou kunnen bezeren en in wanhoop belde ik naar de verkoper en mocht ik het poesje terug brengen en in ruil voor een andere.Ik weet niet wat met hem gaat gebeuren of is gebeurd maar ik hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen om hem terug te brengen omdat ik vrees dat het diertje op die manier niet verder kan leven. Ik heb in tweestrijd met mezelf geweest omdat niemand me kon zeggen wat de aanleiding was van die evenwichtsstoornissen maar het vermoeden was dat er iets in de kleine hersenen niet pluis was of door een tumor of een blijvend hersenletsel.Ik heb enorm veel verdriet gehad en nog steeds heb ik een krop in de keel wanneer ik over hem praat.Ik kan het maar niet uit mijn hoofd zetten hoe lief en aanhankelijk Yentl wel was.In tegenstelling met onze nieuweling is het de dag met de nacht en het vergelijk gaat niet op.
Nu heb ik in ruil voor Yentl gisteren een siamese kater gekregen van 6,5 maand oud en die moet zich waarschijnlijk ook nog wennen aan ons maar het probleem stelt zich vooral 's nachts wanneer die onophoudelijk begint te huilen.Is het mogelijk dat een kat op die leeftijd al krols kan staan of zou het gemis aan zijn ouders waar hij de hele tijd bij heeft verbleven de reden van zijn gemiauw.Ik ben ten einde raad en weet niet hoe het aan te pakken.Vandaag ga ik naar de dierenarts om hem te laten onderzoeken en misschien kunnen zij me meer vertellen .
Ik weet dat het belachelijk lijkt om zoveel verdriet te hebben om het verlies van een katje die je amper twee maanden hebt gekend maar ik verzeker je dat het pijn doet.
Bedankt dat ik hier even mijn hart kon luchten.
AfbeeldingDit was onze YENTL


Hier is onze nieuweling:

Afbeelding
[/img]
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

lee,
wat een zielig verhaal!! Ik snap heel goed dat je ook na 2 maanden al zo veel verdriet om je katje kunt hebben hoor! Ze wandelen zo je hart in!!

heel veel succes met je nieuwe mooie kater!!

In reactie op je vraag, een poes wordt krols, een kater niet. Er kunnen diverse andere redenen zijn waarom hij zo miauwt. Ten eerste zijn Siamezen "praters"" dus sommige kletsen constant. Maar het kan ook zijn dat hij eerder altijd samen was met anderen katten en nu voor het eerst alleen is en daarom zo veel miauwt.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Jeetje wat een verhaal zeg, goed van je om het van je af te schrijven.
En nee natuurlijk is het helemaal niet gek dat je verdriet om hem hebt ook al kende je hem pas twee maanden, je bouwt toch heel snel een band op met zo`n beessie.

Wat ziet hij er prachtig uit hee, een hele mooie kat om te zien.

Ik wens je sterkte toe met het verdriet, maar toch wil ik je ook alle geluk toe wensen met je nieuwe katje.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Wat zielig inderdaad van Yentl :-(, moeilijk om natuurlijk om opeens afscheid van je diertje te moeten nemen, en dan maakt het helemaal niet uit hoe lang je een katje hebt gehad hoor.

Misschien mist je nieuwe kater inderdaad zijn ouders, je zou bijvoorbeeld wat knuffels voor hem kunnen kopen, en veel met hem spelen/knuffelen. Maar van Siamezen heb ik ook gehoord dat het inderdaad praters zijn. Als hij zich 's nachts alleen voelt zou je misschien ook kiezen voor een vriendje/vriendinnetje?

Veel sterkte!

Wendy
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Hallo Lee,

Iedereen hier houdt van katten, dus begrijpen we je verdriet helemaal!

Wat een ellende met die mooie, kleine Yentle! Word je wel op de hoogte gehouden van wat er nu verder met hem gebeurt?

Ook wij zijn begonnen met één Siamees, maar die had erg veel behoefte aan gezelschap van andere katten (het is Siamezen eigen!) en kreeg allerlei rare kwaaltjes, dus kwam er nog een Siamees bij. De eerste kat knapte zienderogen op!

Ik wens je heel veel geluk met je nieuweling, het is een prachtig dier! :verliefd:

Groetjes van Laura.
Laatst gewijzigd door tacuma op 02 dec 2005 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Dat is even schrikken Lee!

Het was inderdaad een heel mooi kereltje, die Yentl. Wat een pech dat je dat moet meemaken :-( Zo merk je alleen nog maar weer hoe snel een kat een plekje in je hart kan veroveren...

Fijn dat je nu weer een nieuwe kat in huis hebt. Hij kan Yentl nooit vervangen, maar kan je wel een beetje afleiden. Alleen snap ik ook dat het niet de bedoeling is dat ie dat 's nachts doet...

Zoals Lotte al aangaf zijn siamezen erg praatgrage katten. Ik denk dus niet dat er iets ernstigs (medisch) aan de hand is. Weet je meer over zijn verleden? Ik vermoed dat hij bij zijn vorige eigenaar meer katten om zich heen had en vermoedelijk 's nachts nooit alleen is geweest. Hij mist de aanwezigheid van soortgenoten/ mensen in de omgeving. De siamees is toch wel een een kat die erg van de aanwezigheid van andere katten/mensen houdt.
Je kunt hier (mijns inziens) op drie manieren mee omgaan:
1. gewoon laten 'huilen', het zwakt waarschijnlijk van zelf wel af als hij merkt dat het niet 'werkt'.
2. een tweede katje erbij nemen zodat hij niet zo alleen is 's nachts en wanneer je weg bent.
3. het katje 's nachts in je kamer laten slapen. Als hij bij jou in de buurt kan liggen voelt hij zich minder eenzaam.

De eerste optie vind ik persoonlijk erg sneu en raad ik niet aan (vooral niet omdat het een siamees is). Beter kun je nadenken over een tweede katje of jouw gezelschap 's nachts. Zoals ik al eerder zei heeft een siamees erge behoefte aan gezelschap en het is niet eerlijk om die te onthouden.

Hou je ons op de hoogte over hoe het nu verder gaat?

Succes!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
lee
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2005 12:40
Locatie: stabroek

Bericht door lee »

Bedankt voor jullie tijd en jullie begrip.Het doet inderdaad goed om het eens gezegd te hebben.Afbeelding
Om even te reageren op Sandra: De nieuwe poes mag gaan en staan waar hij wilt, ik heb hem al geprobeerd om op mijn bed te houden 's nachts en er veel met gepraat en geaaid maar niks hielp.Ik moet wel nog vertellen dat ik ook nog een york (hondje) bezit maar die gaat de trap niet op en misschien is dàt wel de reden waarom de poes niet naar beneden komt en verkiest om boven aan de trap alles gade te slaan maar of hij daarom zo huilt weet ik niet.Enfin, hij is hier nog maar twee dagen en wie weet lost het probleem zichzelf wel op.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

lee schreef:Enfin, hij is hier nog maar twee dagen en wie weet lost het probleem zichzelf wel op.
Hoe gaat de nieuweling (hoe heet hij eigenlijk?) met de hond om? Het kan zijn dat het daar mee te maken heeft.

Ik denk dat deze kerel inderdaad gewoon moet wennen aan de nieuwe situatie en het zichzelf wel oplost. Hou wel in je achterhoofd dat siamezen erg aanhankelijk zijn en je wellicht in de toekomst (als het zich niet vanzelf oplost) toch aan een tweede kat moet gaan denken...
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
lee
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2005 12:40
Locatie: stabroek

Bericht door lee »

Vandaag heeft onze nieuwe poes ook een naam gekregen, we vonden "Mylord" wel heel gepast voor hem.We zijn ermee naar de dierenarts geweest en die heeft hem grondig gecontroleerd en ons ervan vergewist dat hij volkomen gezond is.Dinsdag zouden we hem laten steriliseren omdat de DA vermoedt dat hij reeds last heeft van zijn hormonen.
Mylord houdt voorlopig nog afstand van de hond en blijft dus steeds op de bovenverdieping zitten terwijl onze hond beneden zit.Van écht contact is er dus nog geen sprake
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Dat kan ook nog wel even duren hoor, voordat Mylord (leuke naam :-P ) en de hond aan elkaar gewend zijn. Van onze vier katjes is er eentje die maar steeds niet kan wennen aan de hond, de andere drie zijn nu volledig gewend, maar zaten de eerste tijd ook veel boven. Zulke dingen hebben ook even tijd nodig ;-) . Is je hondje katten gewend en druk?

Siameesjes staan er inderdaad om bekend dat ze heerlijk kunnen kletsen :-P .

Succes bij de ballenbak dinsdag!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
lee
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2005 12:40
Locatie: stabroek

Bericht door lee »

We zijn 3 dagen verder en het gaat al een stuk vlotter met Mylord.Hij komt al naar beneden en komt op onze schoot liggen. Hij heeft nog geen volle vertrouwen in onze hond en is heel alert wanneer het beestje wat dichterbij komt.Sultan ,ons hondje is geen poezen gewoon maar is de goedheid zelve en is enkel nieuwsgierig maar doet geen vlieg kwaad.Hij begrijpt de situatie niet helemaal omdat we twee maanden een kleiner en speelser wezentje (Yentl)in huis hadden en deze is wat terughoudender.
Vanavond hebben we Mylord weggebracht naar de DA omdat hij morgenvroeg onder het mes gaat , de sukkel.
Gebruikersavatar
yvonne
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jul 2005 14:59
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door yvonne »

Lieverd, ja wat een verdriet hebben we dan samen. Wat hield jij ook veel van yentl net zoals ik van dipsie die net geen 6 is geworden. Of het nu 2 maanden is of 5 jaar het verdriet is intens. Iedere kat is bijzonder maar sommige zijn fenomenaal daar ben je dan mee getrouwd dat is dan je grote liefde waar je niet meer zonder kan. Mijn dipsie (ik hoop dat je mijn verhaal afscheid mijn alliessie mijn zwarte dipsie ook zult lezen) zijn hartje hield er zomaar mee op iets onbegrijpelijks waar ik nog alle dagen mee worstel en het nog niet eens wil accepteren nu na verdriet van zes maanden. Je wordt wel rustiger maar het gemis er er nog alle dagen.
Dit jaar zeker geen kerst geen versierselen geen verjaardag meer geviert ja vanaf 5 juli dit jaar werd alles anders stil en ook ik heb nog steeds een krop in me keel en lees ook alle verhalen van andere mensen daar zoek ik troost en steun maar dat weten de mensen niet. Heel veel sterkste gewenst tja de tijd he?? die........ ???? ik weet t nog niet hoor, knufs van mij yvonne
Mijn alliessie mijn zwartuh dipsy
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

yvonne schreef:Mijn dipsie (ik hoop dat je mijn verhaal afscheid mijn alliessie mijn zwarte dipsie ook zult lezen)
Yvonne, ik wil je dringend verzoeken niet telkens je afscheidstopic te 'promoten'. Dit is je al een aantal keren verzocht.
Dus s.v.p. on-topic blijven.

Groet
Emma
Gesloten