# Moederpoes geeft kittens geen aandacht

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Ach Sarah, wat een triest bericht! Jullie zagen het al aankomen, maar het doet erg pijn zo'n kleintje te verliezen, zeker na alle tijd die jullie erin gestoken hebben,en niet te vergeten alle liefde die jullie het poesje gegeven hebben.

Heel veel sterkte in ieder geval!
Groetjes van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
sarahhaesendonckx
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 nov 2005 13:38
Locatie: koersel

Bericht door sarahhaesendonckx »

hoi,

weeral eens slecht nieuws, ik kom deze namiddag bij ons mama aan, het gaat niet goed met de twee poesjes, willen niet meer eten en liggen er maar slapjes bij. Nog geprobeert voor een flesje tegeven met andere melk maar wil niet. Ik bel naar de DA voor een afspraak en we mogen direct komen. Blijkt dat ze allebei een infectie op de luchtwegen hebben en daardoor een bacterie op de longskes. Niesziekte dus. Het kleinste is vinniger als de dikke en ze krijgen allebei een spuitje in de mond met glucosewater, voor ze ne boost te geven. De kleinste krijgt ook een spuitje met krachtvoer te eten om op stukken te komen. De dikke niet omdat hij onder temperatuur is 34°, veel te weinig dus. Wij terug naar huis met goede hoop. Hangen de rode lamp wat lager zodat ze allebei tegoei op temperatuur komen. Ik ga een half uurtje later kijken. De dikke ligt er heel slapjes bij en ik neem hem in mijn handen en vijf minuutjes later sterft het in mijn handen. Het had niet mogen zijn.

gisteren waren ze allebei nog leventig en alert en vandaag is er eentje dood en dan nog hetgene wat wij dachten dat de sterkste uit de hoop was, hij had het meeste gewicht, at het beste. Ach natuur is cru.

Nu verder doen met antibioticakuur met het andere poesje en met de dwingvoeding (is een soort vloeibare vaste voeding, die je met een spuitje in het bekje moet doen en laten slikken).

De DA zei ook het gewoon puur geluk is om ze der nog door te krijgen dus nu niet meer hopen maar afwachten want het kan echt wel snel gedaan zijn, kijk maar naar het dikke poesje. En het was poesje dat ik kreeg uit de nest, mijn poesje dus. :-(

bedankt en hopelijk is dit de laatste keer dat ik zoiets meer neertypen.

groetjes, sarah
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Sarah, wat een nare berichten :-( Ik moet je zeggen dat het laatste katje ook weinig kans heeft. De moederpoes wilde meteen al niet veel van ze weten en dat is vaak al een teken dat er iets mis is.

Geef naast glucose ook een beetje bouillon, door elkaar. Na zo'n boost wacht je een kwartier tot de bloedsuikerspiegel piekt, en dan ga je flessen. Boeillon bevat zout en dat houdt vocht vast; ik gaf altijd die combi aan katjes die een shot energie nodig hadden. Voor de glucose kun je ook wat dextro puur geven, opgelost in een beetje water, dat is geconcentreerder.

Maar met deze verschijnselen en het feit dat er een bacterie op de longen zit, is de kans voor jouw kleintje niet groot, sorry :???:
Ik ken dat fenomeen wel van het goed doen, dan een dag stilstaan en dan kelderen. Dan zijn ze zo weg... Ikzelf vind het het fijnste als ze uit zichzelf sterven en geen prikje krijgen; zo krijgen ze zelf alle kansen die ze hebben. Gaat het niet lukken, dan heeft het toch alles mogen krijgen van jullie om het wel te halen en dat kan je dan nog troost geven.
Maar het is hard, je houdt zo snel van die kleine poppetjes... Sterkte!
sarahhaesendonckx
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 nov 2005 13:38
Locatie: koersel

Bericht door sarahhaesendonckx »

het laatste poesje is vandaag ook gestorven, het lag dood in de nest als we gingen kijken.

Allemaal heel spijtig, een heel naar avontuur. Maar zoals Emma zegt: het is beter dat ze vanzelf dood gaan en dat je nog alles geprobeert hebt om ze der door te trekken.

Allemaal heel hard bedankt voor de goede raad!

Groetjes Sarah
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Lieve Sarah,

Wat spijtig om te lezen, dat ze allemaal naar de regenboog zijn moeten gaan, jullie hebben nog zo voor ze geknokt.

Veel sterkte met het verdriet, ook voor je mama, en hopelijk mag het een beetje een troost zijn dat jullie alles gedaan hebben wat mogelijk was.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gesloten