Ik zie overigens vaak op brokken wel de vermelding dat deze het immuunsysteem ondersteunen

Zo'n aanbevolen hoeveelheid is wanneer je er geen droogvoer naast zou gevenMleen schreef: 03 aug 2018 14:47 Toch nog even een vraagje over de hoeveelheid voeding die ik straks aan mijn kittens wil geven.
In het begin wil ik eens kijken hoe het gaat als ik onbeperkt brokjes van Applaws/Royal Canin beschikbaar heb staan. Graag wil ik voor de compleetheid en het extra vocht ook nog eenmaal daags natvoer geven (afwisselend Applaws, Schesir en Porta 21). Nu zie ik bijvoorbeeld bij Schesir een aanbevolen hoeveelheid van 3 zakjes per dag. Dat lijkt mij wat veel als ze daarnaast ook droogvoer krijgen? Klopt dat dan wel? Hoe is bij jullie de verdeling qua hoeveelheid brokjes/natvoer? Ik wil ze straks niet te veel geven, maar ook niet te weinig!![]()
Op die pagina wordt ook uitgelegd waarom natvoer/vlees beter is dan brokken. Er zit ook veel meer vocht in maar dat is iets wat heel erg belangrijk is voor katten (en katten neigen ernaar om zelf te weinig te drinken).
- Rauw vlees.
- Vlees in blik zonder toevoegingen
- Blikvoer met weinig toegevoegde koolhydraten
- Goed natvoer met goede brokken
- Goedkoop supermarkt natvoer
- Goedkope brokken en natvoer.
- Alleen brokken