Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee
Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee
Aangezien ik nog een tegoedbon heb van zooplus van 10% korting (geldig tot 23 december) ben ik eens een brokkenpakket aan het samenstellen. Ben wel van de afwisseling en vroeg me af of jullie nog directe aanraders hebben.
Mijn winkelmandje nu:
- optimanova mature
- nutrivet inne cat adult chicken
- applaws senior
- thrive premium kip
Mijn winkelmandje nu:
- optimanova mature
- nutrivet inne cat adult chicken
- applaws senior
- thrive premium kip
Iemand ervaring met deze brokken? https://www.ah.nl/zoeken?rq=Beyond+Kat ... ype=global
Ik heb er nu een zak van in huis mag die uit proberen voor 2 euro. (Hoofdbrok bij RC)
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ik heb er nu een zak van in huis mag die uit proberen voor 2 euro. (Hoofdbrok bij RC)

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Geen ervaring. Maar... Havergrutten (granen), Volkoren gerst, Rijst (totaal 35%).
Ja, "Natuurlijke ingrediënten". Het is wel "natuurlijk" maar het is maar de vraag of de kat er behoefte aan heeft.
Maar goed... ze moeten er een brokje van kunnen maken dus hebben ze die ingrediënten daarvoor nodig (anders "vormt" het geen brokje).
Mij zou het in ieder geval teveel granen bevatten.
Ja, "Natuurlijke ingrediënten". Het is wel "natuurlijk" maar het is maar de vraag of de kat er behoefte aan heeft.
Maar goed... ze moeten er een brokje van kunnen maken dus hebben ze die ingrediënten daarvoor nodig (anders "vormt" het geen brokje).
Mij zou het in ieder geval teveel granen bevatten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik heb er ook geen goed gevoel bij.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Oké ik ga het zien wat ze er van vinden
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
- Fotokonijn
- Panter
Qua natvoer heb ik goede ervaring met:
Almo Nature.
Cosma Nature.
Wild Freedom.(ik had er nog nooit van gehoord maar het 53% kip en 45 % zalm, klagen de katten niet.)
Catloversgold.
Qua droogvoer:
Royal Canin Indoor en Sensible.
Concept for life.
Wellness core.
Het is geen goedkoop voer, maar ik eet goed, en dan gun ik dat de tijgers ook.
Almo Nature.
Cosma Nature.
Wild Freedom.(ik had er nog nooit van gehoord maar het 53% kip en 45 % zalm, klagen de katten niet.)
Catloversgold.
Qua droogvoer:
Royal Canin Indoor en Sensible.
Concept for life.
Wellness core.
Het is geen goedkoop voer, maar ik eet goed, en dan gun ik dat de tijgers ook.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
@Fotokonijn de voedingen die je opnoemt bevallen me wel; wat zou je voor kittens adviseren?
- Fotokonijn
- Panter
Hoe oud zijn de kittens?
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Over 6 weken krijg ik ze, dan zijn ze zo'n 13 a 14 weken. Dus piepjong... ik zoek goed, verantwoord (nat)voer voor de eerste paar maanden tot een jaar.
- Fotokonijn
- Panter
Ik zou kijken naar Welness Core droogvoer.
Is graanvrij, hypoallergeen maar wel vrij prijzig..
Qua natvoer zou ik kiezen voor Applaws.
Ook graanvrij.
Is graanvrij, hypoallergeen maar wel vrij prijzig..
Qua natvoer zou ik kiezen voor Applaws.
Ook graanvrij.
Hier vinden ze catloversgold natvoer ook lekker (geen rare toevoegingen). Volgens mij kun je ze ook al redelijk snel op KVV zetten als je dat wilt.
(Hier zitten ze nu op KVV met af en toe CLG)
Wel verstandig om vroeg te beginnen met kwalitatief goed voer zonder rare toevoegingen want anders is het later moeilijker daarnaartoe over te schakelen.
(Hier zitten ze nu op KVV met af en toe CLG)
Wel verstandig om vroeg te beginnen met kwalitatief goed voer zonder rare toevoegingen want anders is het later moeilijker daarnaartoe over te schakelen.
Grtz, Rik
- Fotokonijn
- Panter
Helemaal mee eens.
- RodeKaterHans
- Lynx
Hans eet al tijden purizon droogvoer, ben er erg tevreden over. En dagelijks een portie natvoer, maar daar wissel ik mee af (applaws, porta21, soms wat gekookte kip of witvis).
Bertje kreeg bij de fokker RC kitten. Meng het nu met purizon kitten (wel hele kleine brokjes van purizon, dat vind ik wat minder dus ik weet niet of ik de overstap maak).
Na het lezen van de goede ervaringen hier ga ik CLG en KVV toch ook proberen. Hans houdt wel van afwisseling (al is hij sinds Bertje’s komst een stuk minder kieskeurig geworden)
Bertje kreeg bij de fokker RC kitten. Meng het nu met purizon kitten (wel hele kleine brokjes van purizon, dat vind ik wat minder dus ik weet niet of ik de overstap maak).
Na het lezen van de goede ervaringen hier ga ik CLG en KVV toch ook proberen. Hans houdt wel van afwisseling (al is hij sinds Bertje’s komst een stuk minder kieskeurig geworden)
KVV is kant en klaar vlees dacht ik? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Zijn dat die bevroren 'worsten' met rauwvlees?
Wat is CLG?
KVV is inderdaad kant en klaar vers vlees (diepvries worsten of bakjes). Maar je prakt het gewoon als natvoer in hun bakje (zie foto onder). Je moet je er wel even in verdiepen (en hygiëne in de gaten houden). Een interessante site is dan https://www.voerwijzer.com/ Het is een heel "vak" apart (net als BARF).
CLG is Cat Lovers Gold. Ik koop dat meestal in bulk hier. Maar het beste is om ergens een blikje te halen waar ze die apart verkopen want niet alle katten vinden het lekker. Zeker niet als ze eerst ander "zoet/fout" voer gewend zijn. De brokjes van CLG voor katten vind ik weer wat minder omdat daar weer glutenvrije bruine rijst en wat groenten en fruit in zit. Wel perfect voor gevoelige katten en er moet wat inzitten omdat ze er anders geen brokjes van kunnen maken. Daarom ben ik ook geen voorstander van brokjes (laatst een hele serie gezien via youtube/barfplaats).
Verder geef ik ze af en toe een eendagskuiken of een kippennekje. Dat is goed voor hun tanden. Want brokjes en natvoer (elk merk) werkt in principe niet tegen tandplak e.d. (ondanks wat fabrikanten je vertellen).

CLG is Cat Lovers Gold. Ik koop dat meestal in bulk hier. Maar het beste is om ergens een blikje te halen waar ze die apart verkopen want niet alle katten vinden het lekker. Zeker niet als ze eerst ander "zoet/fout" voer gewend zijn. De brokjes van CLG voor katten vind ik weer wat minder omdat daar weer glutenvrije bruine rijst en wat groenten en fruit in zit. Wel perfect voor gevoelige katten en er moet wat inzitten omdat ze er anders geen brokjes van kunnen maken. Daarom ben ik ook geen voorstander van brokjes (laatst een hele serie gezien via youtube/barfplaats).
Verder geef ik ze af en toe een eendagskuiken of een kippennekje. Dat is goed voor hun tanden. Want brokjes en natvoer (elk merk) werkt in principe niet tegen tandplak e.d. (ondanks wat fabrikanten je vertellen).

Grtz, Rik