eerst maar even de positieve punten:
Oscar loopt rond, heeft belangstelling, eet en drinkt en plast en poept goed en drinkt en plast meer dan voorheen, spoelt dus goed door.
nierbekkenontsteking is dacht ik tempen, kweek van steriele urine en eventueel echo.
maar als er binnen 48 uur goed wordt gereageerd op ab, dan nemen ze dat aan voor de diagnose..
en dan de oorzaak... je da heeft voorzover ik heb begrepen heel erg beperkt bloedonderzoek gedaan, dus meer waardes dan die paar die je op het forum hebt gezet, zijn niet gemeten.
en je hamvraag lijkt mij: kans op herhaling of incident....?
je bent gewisseld van voer en dat blijft voor Oscar zo, begrijp ik.
er wordt binnenkort nog een keer en wat uitgebreider bloedonderzoek gedaan.. (wij doen ook voor onze jonkies geriatrisch profiel van idexx/vetmed, dat is niet veel duurder en dan heb je zo ongeveer alles en heel overzichtelijk.. en als er toch bloed wordt afgetapt..)
hij gaat wat destress krijgen de komende tijd en als dat aanslaat helpt hem dat hopelijk van belemmeringen en wat angsten af..
naast het voer, destress, de extra bak en drinkfontein kan ik meer variabelen niet bedenken maar jij missch nog wel..
ik bedoel eigenlijk dat de kans groot is dat de aanleiding/oorzaak met alle veranderingen missch ook wel verdwenen is en dat het risico op herhaling hiermee missch heel klein is ...
en ja, mijn ervaring is ook dat als je eenmaal een erg ziek dier hebt gehad je vaak overgevoelig wordt voor signalen en andere onzekerheden. ik heb dat heel sterk met Enzo terwijl zijn laatste overzicht bloedonderzoek prima was... alleen krijg ik dat niet tussen mijn oren..,.