Help! Gizmo is ziek!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Renatevanderveer

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Renatevanderveer »

Wauw, wat een mooi plekje voor Gizmo!
Cerna

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Cerna »

Jeanette, wat heb je een mooi herdenkingsplekje voor Gizmo gemaakt! En wat fijn dat je nu wel een positieve ervaring hebt gehad.
En nog iets fijns om naar uit te zien: nieuwe kittens! Dat zal je helpen om het verdriet om Gizmo en de onzekerheid op je werk even van je af te zetten.

Bij Maine Coons komt relatief vaak Stomatitis voor. Ik weet niet of het erfelijk is (of besmettelijk), maar ik heb nu al van meerdere mensen op shows gehoord (en ook van mijn collega) dat men Stomatitis constateerde bij meerdere kittens in een nest (mijn collega heeft bij haar 2 kittens het gebit moeten laten trekken toen ze kittens 6 maanden waren!).
Misschien iets om mee te nemen wanneer je gaat kijken in een cattery
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Adriana »

wat een mooi herdenkingsmonument voor je lieve Gizmo..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Dank jullie wel...

En Annet, bedankt voor je waarschuwing! Ik vraag bij de catteries sowieso of er tandvleesproblemen (en andere gezondheidsproblemen) in de lijnen waar ze mee fokken voorkomen. Moet er niet aan denken om bij een kitten van 6 maanden de tandjes te laten trekken... Zou je me een pb willen sturen uit welke cattery deze kittens kwamen?

Gisteren in het atelier geweest voor de herdenkingsketting van Gizmo. Dat gaat zó mooi worden! Ze maakt de kralen allemaal zelf. Het wordt een holle glaskraal waar wat van Gizmo's vacht in wordt gestopt en daaronder een as-in-glaskraal. Tenminste, dat is de bedoeling. Ik had Gizmo's urn meegenomen om gelijk wat as achter te laten. Krijgen we de urn met geen mogelijkheid open! Het is een urn van keramiek met schroefdop en waarschijnlijk is de boel vacuum getrokken doordat de as er warm in is gegaan. Als de lucht in de afgesloten urn dan afkoelt, trekt het vacuum... Dat was een hele grote domper! Zometeen ga ik het crematorium bellen om te vragen of de urn uberhaupt nog open kan en of ze tips hebben. Voor hetzelfde geld is het deksel met lijm vastgezet! Dan zal mijn vader een gaatje in de bodem moeten boren, en dan maar hopen dat de urn heel blijft...

Ze zou er in ieder geval wel voor zorgen dat de ketting klaar is voor mijn verjaardag, erg fijn! En als de ketting klaar is, zal ik hier natuurlijk een foto posten.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
paasnini

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door paasnini »

Wow wat een bijzondere band hadden jullie. Na zo'n ervaring is de keuze voor coontjes een hele goede en dan inderdaad 2. Wij hebben er nu 3 en ben gegrepen door het virus. Kort geleden is mijn moeder overleden en ik heb zo'n enorme steun aan Max, hij is mijn soulmate, voelt naadloos mijn verdriet aan en komt mij dan troosten [img]http://img.tapatalk.com/d/12/12/19/eta3u7ep.jpg[/img]
Ik heb de coontjes bij 3 verschillende cattery's vandaan en geen enkel probleem vwb stomatitis. 27-1 is de wereldkattenshow met Mc-special misschien een goede voor je?
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Hoi Paasnini! Jij zit ook op het Maine Coon forum hè...? Je naam kwam me daar al zo bekend voor. Volgens mij zei je in mijn voorsteltopic dat je waarschijnlijk vlakbij woont.

Gizmo en ik hadden zeker een bijzondere band, hij voelde mij ook naadloos aan en was er altijd voor me om me te troosten. En dat is zo fijn! Je foto kan ik helaas niet zien...

Dat is de kattenshow in Houten toch? Staat inderdaad in mijn agenda genoteerd! ;-)
En aankomende zaterdag gaan we naar een cattery in Vlaardingen, heb er zo'n zin in! Zij verwacht eind december/begin januari en eind januari een nestje. Met mijn favo kleurtjes! 8-)
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Cerna

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Cerna »

DaVinci schreef:Dat is de kattenshow in Houten toch? Staat inderdaad in mijn agenda genoteerd! ;-)
Dat is de Neocatshow. Ga ik ook ieder jaar heen (Britjes kijken). Voorheen in Utrecht en nu dus in Houten. Kunnen we een minimeet houden?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door Adriana »

;-) missch heel misschien in je achterhoofd houden bij je zoektocht naar kittens dat erg veel fokkers op uiterlijk fokken. bij coons betekent dat hoe groter hoe meer prijzen bij de kattenshows.
bij dieren uit die lijnen heb je vergrote kans op gewrichtsklachten en al op vrij jonge leeftijd omdat de bouw daar niet op is ingericht..
eigenlijk zouden fokkers op gezondheid en karakter moeten fokken maar ik heb de indruk dat keurmeesters voornamelijk naar uiterlijke kenmerken (?mode trends) kijken en dat fokkers daar voornamelijk mee bezig zijn.. ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Die trend zie je inderdaad Adriana. En om heel eerlijk te zijn, vind ik een uit de kluiten gewassen Maine Coon kater ook prachtig! Maar ik realiseer me wel degelijk dat dat gezondheidsproblemen met zich mee kan brengen, o.a. gewrichtsklachten. Dus ik ga voornamelijk voor gezondheid en karakter, en daar selecteer ik de catteries ook op.

De catteries die ik tot nu toe gesproken heb, hebben hun zorgen voor wat betreft de grootte-trend uitgesproken, dus dat zit daar wel goed. En dat zijn ook met name catteries die zich inzetten om gezonde en aanhalige, knuffelige en lieve Maine Coons op de wereld te zetten.

En Annet, een mini meeting lijkt me erg leuk! Ik weet nog niet 100% zeker of ik ga, want mijn neefje wordt dan 4 jaar, maar op zich moet dat wel te combineren zijn. Ik wil er in ieder geval graag naartoe!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Help! Gizmo is ziek!

Bericht door DaVinci »

Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie