1 of 2 kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: 1 of 2 kittens

Bericht door marline91 »

hallo, ik heb haar gisteren opgehaalt, ze is heel lief, alleen ze miauwt nog een beetje veel.. misschien onwennigheid.. en ze heeft me gister avond gekrabt en gebeten, ze beet niet door, maar schrok er wel van.. ze was een beetje chaggerijnig van de drukte, denkik, want iedereen wilde haar zien, geeft ook niks, ik kan wel tegen een stootje, later op de avond was ze wel weer lekker speels en lief!! vannacht miauwde ze mij steeds wakker, begrijpelijk in een vreemd huis, en nou miauwt ze steeds, dan gaat ze naar haar wctje, en dan krabt ze wat in het grit, en dan gaat ze miauwen, dus ik denk dat ze het nog niet helemaal kan vinden. maar dat word hoop ik nog anders :)
ik zal in ieder geval even op het forum kijken of er soort gelijke vragen zijn.. of mensen die soortgelijk meemaken, want plassen doet ze wel, maar het lijkt net op ze niet wil poepen.. dus ja, ik zal even rond sneupen, (misschien maaak ik me wel druk om niks)
kan ok :D maar ik ben in ieder geval dol gelukkig met manja!! <3
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Cerna

Re: 1 of 2 kittens

Bericht door Cerna »

Ik zou haar voorlopig vooral rust geven en dus geen kijkers erbij! Het is natuurlijk allemaal leuk en iedereen is nieuwsgierig, maar Manja moet eerst wennen: aan het nieuwe huis, aan jou, aan alle vreemde geuren. En wanneer ze zich dan lekker voelt, dan mag het bezoek komen.

Door alle stress kan ze best een beetje last hebben van obstipatie en ik zou het even aanzien. Wanneer ze wel goed eet en drinkt en de rust krijgt om alles op haar gemak te verkennen, dan zal het met de stoelgang ook wel goed komen. En wanneer ze morgen nog niet gepoept heeft en wel aangeeft dat ze moet, dan zou ik de dierenarts even bellen.

Veel succes met je nieuwe aanwinst en ik hoop dat het heel gezellig voor jullie beidjes zal worden.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: 1 of 2 kittens

Bericht door marline91 »

hallo, ik kan met een gerust hart mededelen, dat ze zonet gepoept heeft, het zag er wel wat stijf uit, maar misschien is dat altijd wel zo bij katten, in ieder geval hou ik het in de gaten.
maandag ben ik jarig, ik nodig wel mensen uit op woensdag erna, hopelijk is dat niet te druk voorhaar, ik denk dat we met 9 mensen zijn dan, als het wel te druk is, kan ik haar altijd in de slaapkamer laten.
zondag vier ik het met mijn ouders, dus dan is het ook niet zo druk.

groetjes
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: 1 of 2 kittens

Bericht door Mirjam86 »

Ik zou haar in ieder geval de mogelijkheid geven om in de slaapkamer te gaan zitten. (Deur op een kier waar zij door kan dus). Als het te druk is voor haar kan ze zich daar lekker terug trekken.
Ook de visite daar dan niet in laten. Als ze nieuwsgierig is komt ze vanzelf wel kijken en dan kan iedereen haar bewonderen.

Fijn dat ze gepoept heeft! De drolletjes horen hard van buiten en wat zachter van binnen te zijn (sorry, vies verhaal, maar je kan er een beetje in knijpen als je het in een boterhamzakje uit de bak schept) dus het klinkt in ieder geval normaal.

Ook fijn dat ze zich al wel op haar gemak lijkt te voelen bij jou! Lief dat ze bij je mag slapen, ze zal wel even moeten wennen aan het nieuwe huis!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: 1 of 2 kittens

Bericht door marline91 »

ik heb de drolletjes niet uit elkaar geknepen, maar ik kan het de volgende keer altijd overwegen :D
in ieder geval laat ik de visite niet in mijn slaapkamer, dat is privé, dat wil ik zoiezo nooit.
ik denk dat we wel vriendjes worden, ze volgt mij in ieder geval overal naar toe, alleen is dat lastig als ik naar buiten wil, dan moet zij binnen blijven, maar ze kan door het raam kijken.
ik heb in ieder geval al wel gemerkt waar ze niet en waar ze wel ge aait wil worden, dus dat komt ook wel goed.

groetjes
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 1 of 2 kittens

Bericht door Anne »

Ze moet nog erg wennen en het beste is om haar naar jou toe te laten komen, dan andersom ;-)

Daarnast is het belangrijk om haar staart in de gaten te houden, wanneer deze erg gaat bewegen dan kun je het beste ophouden met aaien.

Fijn dat het al zo goed gaat :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: 1 of 2 kittens

Bericht door marline91 »

ja klopt. dat zei een vriendin van mij ook, als ze met haar staart slaat, is ze geirriteerd, alleen is dat nog wel lastig om te zien, ze heeft vandaag voor het eerst helemaal op schoot geweest, ze bleef staan, maar het is een begin.
alleen tis wel heel jammer dat ze zo miauwt omdat ze naar buiten wil.. het word dus waarscheinlijkwel een buiten katje.

btw voor ik haar aai, steek ik mijn hand iets naar haar toe, op krab afstand, dus dat ze me net niet kan krabben, als ze opstaat en kopjes geeft weet ik dat ze aandacht wil.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 1 of 2 kittens

Bericht door castratenkoor »

Dat ze miauwt is onwennigheid. Hoeft helemaal niet te betekenen dat ze naar buiten wil.
Fijn dat het goed met haar gaat.
Een driol fijnknijpen lijkt me onnodig.
Hij hoeft niet smeuiig van binnen te zijn.
Als ze mooie sigaren poept is het prima.
Ze moet er niet teveel bij persen, hou dat een beetje in de gaten.
Een kat met obstipatie zal in plaats van sigaren, keiharde ronde ballen produceren.
Als je denkt dat ze teveel en te lang perst zou je haar een beetje mout-pasta kunnen geven per dag.
Ik zou haar niet los buiten laten, veel te veel gevaren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: 1 of 2 kittens

Bericht door marline91 »

@ castratenkoor

miauwen kan onwennig zijn, het dat zal het ook wel zijn misschien, maar ze staat anders wel bij de buiten deur te miauwen, en kijkt naar buiten, dus ja ze wil naar buiten.
nu laat ik haar nog niet buiten, maar als ze eenmaal lang genoeg binnen gezeten heeft, laat ik haar even buiten, steeds vaker, omdat als ik weg ben kan ze zich buiten vermaken, ik maak wel een buiten hokje zodat ze kan schuilen als het regent.
en ik woon in een rustig buurtje, dus erg gevaarlijk is het niet.
en tenslotte lopen hier meer katten dus het valt wel mee.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 1 of 2 kittens

Bericht door Anne »

Ik kan je alleen maar aanraden de kat binnen te houden als je weg bent, als er wat gebeurt buiten met de kat is er niemand die er mee naar de da kan gaan, een ongeluk zit in een klein hoekje
En over dat miauwen, ze moet erg wennen aan haar nieuwe territorium en dan kunnen ze inderdaad bij de buitendeur gaan zitten miauwen. Ik zou het nog eens aankijken als ik jou was!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 1 of 2 kittens

Bericht door castratenkoor »

marline91 schreef:@ castratenkoor
en ik woon in een rustig buurtje, dus erg gevaarlijk is het niet.
en tenslotte lopen hier meer katten dus het valt wel mee.
Zelfs in een woonerf waar je 15 km mag rijden worden nog katten doodgereden.
Weet ik uit eigen ervaring. Het vorige huis was op een woonerf.
Toch werd mijn poes Miep er doorgereden.
Ik weet nu beter........
Het feit dat er meer katten rondlopen, wat zegt dat nou?
Ik woon aan een heel drukke doorgaande weg, toch lopen hier veel katten los op straat.
Bijna wekelijks krijgen we flyers door de bus, of we poes Micky of Miepie of Kareltje of
wie dan ook hebben gezien. Meestal verdwijnen ze en weet niemand waar ze blijven.

Persoonlijk heb ik nu een ren van 10 meter in mijn achtertuin.
Ik weet dan ook altijd waar mijn katten zijn.
Als ze sterven is dat van ouderdom of ziekte, niet omdat ze plat gaan of in handen vallen
van een kattenhater of vergiftigd worden, expres of per ongeluk enz. enz. enz.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie