Niet gecastreerde kater bij 2 kittens
Re: Niet gecastreerde kater bij 2 kittens
wij letten hier op het Forum echt wel op de centjes hoor!
Sanabelle is prima voer, ze hebben een sensitive soort (met lam) die hier erg in de smaak valt.
wij zijn niet getrouwd met RC of Hills e.d. maar we gaan voor een kwalitatief goeie samenstelling en letten er vooral op dat er niet voor het grootste deel nutteloos en zelfs schadelijk graan in zit. rond 30% eiwit en vooral gevogelte-eiwit, dan ben je al goed op weg.
maar met voer is het altijd even zoeken en sommige katten lusten sommige soorten/merken niet.. er zijn het laatste half jaar een paar geweldige nieuwe merken en brokjessoorten bijgekomen die vrij schappelijk van prijs zijn..
en als we het echt over Hills of RC hebben dan gaat het vaak over heel speciaal dieetvoer..
Sanabelle is prima voer, ze hebben een sensitive soort (met lam) die hier erg in de smaak valt.
wij zijn niet getrouwd met RC of Hills e.d. maar we gaan voor een kwalitatief goeie samenstelling en letten er vooral op dat er niet voor het grootste deel nutteloos en zelfs schadelijk graan in zit. rond 30% eiwit en vooral gevogelte-eiwit, dan ben je al goed op weg.
maar met voer is het altijd even zoeken en sommige katten lusten sommige soorten/merken niet.. er zijn het laatste half jaar een paar geweldige nieuwe merken en brokjessoorten bijgekomen die vrij schappelijk van prijs zijn..
en als we het echt over Hills of RC hebben dan gaat het vaak over heel speciaal dieetvoer..
- katgevonden
- Poema
Ik bedoelde het ook niet lullig hoor. Als mensen het geld vrij willen/kunnen maken voor duur voer moeten ze dat doen. Het is niet dat we krap zitten maar n keer is het voor mijn mening goed geweest. Binnen de Sanabelle wil ik best het een of ander uitproberen met mijn grijze tijger. En heb zonet ook het voer besteld wat je zei en adult met forel. Als hij het niet lust vinden Katie en Mauw het vast lekker. Katie vind adult zowiezo altijd lekkerder dan kittenbrokken. Tja soms n strijd om haar niet teveel van de adult te laten eten. Maar binnenkort (na de steralisatie) mag ze ook gewoone brokjes.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
Katie kan gewoon adult voer eten hoor, het verschilt in samenstelling helemaal niet zoveel van kitten, meestal wat meer eiwit(ten) en denk ik wat meer vet bevat.
de kleuters (van 23 mei jl) eten hier al lang naast hun niervoer ook adult light en deden het erg slecht op vrijwel alle kittenvoeders, van RC tot en met Sanabelle trouwens..
de kleuters (van 23 mei jl) eten hier al lang naast hun niervoer ook adult light en deden het erg slecht op vrijwel alle kittenvoeders, van RC tot en met Sanabelle trouwens..
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Rik heeft hier van begin af aan met Orijen voor volwassen katten meegegeten. Kittenvoer bliefde hij niet. Ik doe altijd een constructie waar een kitten tussen kan en de grote katten niet, een spleet tussen twee kasten. En dan klein bakje kittenvoer neerzetten. Rik wenste dat niet te eten. Ook niet in een kooi. Kuiken eet hij wel in een kooi. Nou volgens mij is Rik niks tekort gekomen en ook goed gegroeid op volwassen voer. Dure zak kittenbrokken weggegeven aan de shampooflesgooister.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Succes met je brokjesstrijd! Maar ik ben bang, mijn Britten kennende, dat je het niet gaat winnen. Britten zijn (helaas) geen HTK-katten wat eten betreft. Ze eten liever niet dan brokjes die ze niet lekker vinden.
Onze Milka eet naast de brokjes als extraatje tonijn op water. Omdat hier toch wel veel zout in zit, dacht ik het te vervangen door Applaws tonijn. Ziet er heel smakelijk uit en de HTK-katten vlogen er op af.
Twee weken heb ik het geprobeerd maar madame draaide beledigd haar kop weg en ging brokjes eten. Nog geen flintertje wilde ze proberen.
Nu krijgt ze dus weer twee keer in de week tonijn op water. Milka heeft gewonnen.
Onze Milka eet naast de brokjes als extraatje tonijn op water. Omdat hier toch wel veel zout in zit, dacht ik het te vervangen door Applaws tonijn. Ziet er heel smakelijk uit en de HTK-katten vlogen er op af.
Twee weken heb ik het geprobeerd maar madame draaide beledigd haar kop weg en ging brokjes eten. Nog geen flintertje wilde ze proberen.
Nu krijgt ze dus weer twee keer in de week tonijn op water. Milka heeft gewonnen.

- pearlsofpassion
- Tijger
Ik denk ook niet dat kittenbrokken een verschil maken! Ik probeerde het ook tot 4 maand vol te houden met Cuzco, maar daarna werd het ook gewoon afgeschaft. Luis heb ik zelfs maar heel eventjes (400gr) kittenvoer gegeven (maar dan was hij ook al bijna 4 maand
). Alleen natvoer heb ik kittenvoer blijven geven tot een maand geleden. Maar dat krijgen ze hier niet zo veel, anders worden ze waarschijnlijk wel te zwaar van (na de castratie).
Hier vinden ze Porta 21 lekkerder dan Sanabelle, maar dat kan ook zijn omdat het afwisseling is. Dat is alleszins ook een erg goedkope, maar goed brok. Er zitten erg veel kruiden in, en dat geeft dus een aantrekkelijke geur voor de katten (ik vind er niets aan
).
Cerna zei ook wel ergens dat britjes moeilijkere eters zijn (Edit: ik zie dat ze het zelf al verteld heeft in de vorige post
). Dus waarschijnlijk zal je wat moeten proberen. Ik heb zelf geen ervaring met RC, maar je hoort wel eens dat katten het niet graag eten...
En die staart laag wil ook niet alles zeggen hoor! Cuzco loopt ook altijd met de staart laag (en hij is hier vanaf 8 weken), en enkel bij het spelen of knuffelen gaat die omhoog (of als hij eten krijgt natuurlijk...). Ik vind het ook niet leuk, maar ik kan er niets aan doen, hij is gewoon wat onzeker en verlegen... Maar echt niet ongelukkig!
Dat zou goed kunnen dat je grote kater zijn staart nog wel omhoog haalt, maar als dat niet zo is, moet je je daar niet op blindstaren.

Hier vinden ze Porta 21 lekkerder dan Sanabelle, maar dat kan ook zijn omdat het afwisseling is. Dat is alleszins ook een erg goedkope, maar goed brok. Er zitten erg veel kruiden in, en dat geeft dus een aantrekkelijke geur voor de katten (ik vind er niets aan

Cerna zei ook wel ergens dat britjes moeilijkere eters zijn (Edit: ik zie dat ze het zelf al verteld heeft in de vorige post

En die staart laag wil ook niet alles zeggen hoor! Cuzco loopt ook altijd met de staart laag (en hij is hier vanaf 8 weken), en enkel bij het spelen of knuffelen gaat die omhoog (of als hij eten krijgt natuurlijk...). Ik vind het ook niet leuk, maar ik kan er niets aan doen, hij is gewoon wat onzeker en verlegen... Maar echt niet ongelukkig!
Dat zou goed kunnen dat je grote kater zijn staart nog wel omhoog haalt, maar als dat niet zo is, moet je je daar niet op blindstaren.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
- katgevonden
- Poema
Shampooflesgooister? Dit kom ik steeds weer tegen maar ik snap die hint niet denk ik.
Maar goed als ik het zo hoor hoef ik dus geen kittenbrokken meer te bestellen?! Katie is van 20 september.
Armani trekt zich net als de andere dagen ook als het licht wordt terug in de kast. Als het weer donker wordt zullen we hem weer zien. Is dat normaal gedrag? Ik kan me wel voorstellen dat hij zich in het donker gemakkelijker en veiliger voelt maar het ging zo goed vanmorgen. Ik had niet verwacht dat hij dat dus weer zou gaan doen.
Maar goed als ik het zo hoor hoef ik dus geen kittenbrokken meer te bestellen?! Katie is van 20 september.
Armani trekt zich net als de andere dagen ook als het licht wordt terug in de kast. Als het weer donker wordt zullen we hem weer zien. Is dat normaal gedrag? Ik kan me wel voorstellen dat hij zich in het donker gemakkelijker en veiliger voelt maar het ging zo goed vanmorgen. Ik had niet verwacht dat hij dat dus weer zou gaan doen.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
- pearlsofpassion
- Tijger
Laat hem maar gewoon doen!
Het verhaal van de shampooflessen kan je samengevat lezen in Dinie haar album (als ik me niet vergis...)
Het verhaal van de shampooflessen kan je samengevat lezen in Dinie haar album (als ik me niet vergis...)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
- katgevonden
- Poema
ojaaa hoor hij mag liggen waar die wil. allemaal hier. Alleen vroeg me af of het normaal is dat hij zich met licht terug trekt.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik heb dat van die shampoofles inderdaad gisteren ergens uitgelegd, kan het nu zelf ook niet meer terugvinden......katgevonden schreef:Shampooflesgooister? Dit kom ik steeds weer tegen maar ik snap die hint niet denk ik.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
- pearlsofpassion
- Tijger
pagina 20 en 21 in je album. 

Wat fijn dat je GVR bijtrekt en meer op z'n gemak is bij jullie.
Ja, je mag ook trots zijn op je bouv-jes
Ja, je mag ook trots zijn op je bouv-jes

Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
hihi, bijna goed Annet.
Grote Vriendelijke Reus
Grote Vriendelijke Reus
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
- katgevonden
- Poema
goedemorgen allemaal.
Het lijkt erop dat Armani in de groep is opgenomen
ze zijn nu met zen 3en lekker buiten en af en toe gaat hij al mee tikkertje spelen
Katie heeft zo nu en dan eens nog even een lelijk woord voor hem maar daar blijft het dan bij. Vanmorgen heeft hij zich al lekker op de bank naast me op de rug gegooit. Heerlijk knuffelbuikje heeft hij.
Ook heeft hij al zelf water gedronken uit de kraan
maar eten hoooo maar. Ik heb nog een blikje RC en hoop dat ik morgen de nieuwe voersoorten binnen heb. En dan maar
dat hij eet. Hij is zeker niet ziekjes maar hij doet wel erg moeilijk met eten. Hij wil totaal niets!!! Ook geen slecht menseneten. Maar goed nieuwe dag nieuwe kansen.
Trouwens Armani heet toch wel SHARIEF
Katie, Mauw en Armani roept voor geen meter vinden wij
maar nu is het defenitief 
Het lijkt erop dat Armani in de groep is opgenomen

Ook heeft hij al zelf water gedronken uit de kraan

Trouwens Armani heet toch wel SHARIEF

Katie, Mauw en Armani roept voor geen meter vinden wij

liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo
R.I.P. 2pac
Katie, Mauw en Sharief