Nieuw katje erbij?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Tember »

Gefeliciteerd! Leuk voor je.

Je pakt het goed aan hoor, ik heb het ook ongeveer op de manier gedaan. Komt helemaal goed. :)
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Tember »

Afbeelding

De beloofde foto van m'n nieuwste aanwinst. :)
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Cari »

Leuke, duidelijke foto! Erwin ligt er zo lekker relaxed bij :grin: Maar Dennis lijkt wel net zo groot :shock: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door JLC »

Fijn om te lezen dat het beter gaat. Volgens mij heb je een leuk stelletje katers. ;-)
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Anaheim »

Wat een heerlijke foto van 2 prachtige katers :grin:
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Tember »

Cari schreef:Leuke, duidelijke foto! Erwin ligt er zo lekker relaxed bij :grin: Maar Dennis lijkt wel net zo groot :shock: !
Ik heb alleen foto's genomen toen ze rustig waren. Dat is zo'n 30 seconden per dag, haha. Nu zijn ze ook weer aan het vechten/stoeien/uitmaken wie de baas is. Ze luisteren wel heel erg goed. Als ik in m'n handen klap stoppen ze meteen en vooral Dennis is een engeltje. Hij slaat soms naar de plant of haakt z'n nagels ergens in, en dan hoef ik maar één keer 'Dennis!' te roepen en dan stopt ie meteen. Hij probeerd het vervolgens ook niet nog een keer. Bij Erwin kon ik 80 keer z'n naam roepen, hij is oost-indisch doof. Ik moet echt heen lopen wil ie stoppen.

Ik denk ook echt dat Dennis een enorme knuffelkont gaat worden. Als ik hem aai vleit ie zich zo tegen me aan en geeft ie me miljoenen kopjes.. zo ontzettend lief. Oppakken en plotselinge bewegingen vindt ie nog erg eng. Maar dat vond Erwin ook in het begin, dus dat komt wel goed. Ik ben ook blij dat Erwin z'n afgedankte speelgoed nu door Dennis weer geweldig wordt gevonden. Daardoor vindt Erwin ze ook weer interessant. Ook met de waterfontein heeft Dennis de tijd van z'n leven.

En zo groot is Dennis niet. Dat lijkt op de foto zo, maar Erwin is zeker de helft groter.

* Even een edit: Dennis is net zelf bij me op schoot gekropen!
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Tember »

Straks met Dennis naar de dierenarts. Hij is heel erg verkouden en hij heeft een ontstoken oog. Vind het jammer dat dit moet, want bij begint net te wennen hier en dan gebeurd er alweer zoiets ingrijpends. Helaas moet het toch gebeuren, want hij ziet er momenteel niet zo gezond uit.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Cari »

Het kan goed dat hij door de stress van de veranderingen niesziekte heeft gekregen of dat het opnieuw is opgekomen, nadat hij het misschien in het asiel al heeft opgelopen. Een kuurtje (en misschien ook voor Erwin) en hij is weer helemaal gezond. Sterkte!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Tember »

Hij was in orde. Heel vreemd, want vanmiddag zat z'n oogje helemaal dicht en kwam er nattigheid uit wat leek op pus. Ook dat niesen wat ze nu beiden doen hoef ik me geen zorgen om te maken. Een soort verkoudheidje zei ze. Zal Dennis wel in het asiel hebben opgelopen van een andere kat en vervolgens Erwin hebben aangestoken. Vanmiddag zag ie er vrij slecht uit, maar toen ik bij de dierenarts zag en hij uit z'n reismand kwam, zag ie er prima uit. Alsof de autorit hem goed heeft gedaan. Maar ik ben blij dat ie gezond is.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Tember »

Ik zie zojuist op de site van dierenasiel Utrecht, dat Zlatan is geplaatst. :D Vind ik fijn, want ik vond het jammer dat ie niet zo goed hier in huis zou passen.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Cari »

Fijn voor 'm, leuk dat je dat even meldt :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Mac »

Ik dacht, ach gewoon even kijken wat ze hebben. Met de bus naar het asiel, ff aaien en kijken en dan weer terug.

nou....Hiep hiep hoera....nummer 2 is er bij!!!

Ik heb nog geen naam: waarschijnlijk Jax of Neo.
Cypers, 2 jaar, kater. En heeeel lief...
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Cari »

Wat leuk, gefeliciteerd!
En hoe gaat 't samen met Mac?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Adriana »

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
twee katers, allebei rood? en hopelijk dolle pret bij jullie. :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Mac »

dank je! ben er ook helemaal blij mee. Hij is cypers.

De "nieuwe" is nu eerst flink aan het eten en het huis aan het verkennen. Mac zit in alleen in de badkamer...wel zielig want hij snapt er volgens mij niks van. Straks mogen ze samen, camera in de aanslag..:)
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Plaats reactie