Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
sandyd1971
Lynx
Lynx

Re: Krabpalen en klimmeubelen

Bericht door sandyd1971 »

Bij mij doen ze niks met de ton :-( Heel af en toe ligt er 1 op te slapen maar dat is alles.
http://www.mijnalbum.nl/Album=I8MCM7ON#CJI4TZUZ deze krabpaal heb ik bij zooplus voor 89 euro, super blij mee. De mandjes (waar ze in wonen!) waren wel afgebroken maar die heb ik op een andere manier vastgemaakt en die zitten heel stevig nu. Ik vind het wel jammer dat toen de paal er was ze eigenlijk niet meer op schoot kwamen slapen. Die mandjes liggen volgens mij wel heel lekker.

Zoo die catstrapeze die is gaaf. En inderdaad denk wel zelf te maken!
Cyamytha
Poema
Poema

Bericht door Cyamytha »

[img]http://img.tapatalk.com/d/14/03/21/de7yne4y.jpg[/img]

Op de achtergrond door mn vriend gemaakte krabpaal! Echt favoriet! Stokken bovenin waren voor de papagaai, maar Karel gebruikte deze als opstapje naar de papagaaienkooi. Dus paal verplaatst. Stokken wil ik er nog uithalen en er een ligbedje ofzo op maken.

Boven kleine paal van de lidl staan en er ligt ook boven en in de woonkamer zo'n kartonnen plaat. Karel hangt nooit in t behang of de bank :)
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer

*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Hoe lang heb je de krabton Sandy? Eigenaar van dieren zaak hier heeft er 3 maanden over gedaan met lokken en snoepjes maar toen wisten zijn katten de krabton wel te waarderen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sandyd1971
Lynx
Lynx

Hey Mirjam, vanaf het moment dat ik ze kreeg met ruim 2 maanden en dat is nu 6 maanden geleden. In het begin hebben ze er veel samen op gelegen toen de paal er nog niet was. Maar ze krabben verder nergens aan behalve dan aan de paal maar niet de ton! Heb 'm ook al verplaatst maar ze kijken er niet naar om. Het is jammer maar ach niks aan te doen. Ze zijn verder heel braaf en laten de bank enzo heel dus vind het prima zo.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

ayla schreef:En een Krabpaal tot aan het plafond met leuke plekjes? Mijn schoonvader heeft deze ongeveer. Katten vinden het briljant. En zijn geen klimmers maar dit gaat super. Of heb Je al zo een grote?

Afbeelding
Aangezien mijn vriend toestemming heeft gegeven voor nieuwe krabpaal en ik eentje wil die stevig is (waar Dinky dus bij de stam op kan springen tijdens het jagen) ben ik erg benieuwd waar deze weg komt Marjoleine ;)

Heb al even rondgekeken en een kleine selectie gemaakt van wat ik tegen ben gekomen:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/300459
http://www.agradi.nl/kerbl-krabpaal-cap ... -grijs.htm (deze is wel wat prijziger)
http://www.witjesverzendhuis.com/katten ... ella-blauw (deze heeft in mijn ogen als nadeel dat het klimmen in de stam wordt verhinderd door de accessoires)
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/132459 (ben alleen bang dat deze niet gaat passen omdat ons plafond 243 cm hoog is :( )

Vind het al met al best lastig om eentje te vinden die mij naar de zin is :lol: 50 x 80 is de maximale afmeting van de grondplaat en hij moet dus tegen het plafond te klemmen zijn (voor stabiliteit) van 243 hoog.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

sandyd1971
Lynx
Lynx

Hoi Mirjam,

Ik heb zelf die laatste en ben er erg blij mee. Mijn plafond is ook 2,43 heb net even gemeten en hij past perfect. Alleen gingen bij mij de hangmandjes kapot maar die heb ik nu anders vast gemaakt. En daar wordt echt veel gebruik van gemaakt. Dat was voor mij ook een vereiste voor een paal, 2 hangmandjes (heb 2 katten) volgens mij vinden alle katten dat geweldig om in te slapen (leuker als op schoot want daar liggen ze nooit :-( Dat is wel jammer) De holletjes doen ze niks mee bij mij. Ik vind het een goeie stevige paal voor niet teveel geld.
sandyd1971
Lynx
Lynx

owww ik dacht dat het mij paal was maar hij lijkt erop!! Sorry ik zou het niet weten, ik zou het er dan inderdaad niet op wagen.

Maar deze http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/274516 (die heb ik) heeft veel meer spring mogelijkheden als deze http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/132459 en is ook nog 10 eu goedkoper!
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik zie bij jou twee keer dezelfde link staan?
Beide keren atlas van 248
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Cerna

Bericht door Cerna »

Het nadeel van al die palen met zoveel "frutsels" vind ik dat de hoogte tussen de plankjes te laag is. Wanneer ik zie hoeveel het onderste deel van de paal gebruikt wordt als krabpaal (en daar is 'ie toch ook voor bedoeld?) bij mij en dat de kat zich lekker wil kunnen uitrekken, dan "moet" het eerste plankje niet lager beginnen dan 70/80 cm vanaf de grond en dat is bij deze palen zelden.

Je gaf zelf een tijdje terug een link van een andere winkel en die had mooie palen (weet alleen niet meer hoe hoog bij hun de onderste paal was). Ik zoek even.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ik dacht een stevige hoekpaal te hebben. soort van driehoek dus erg stevig. guusje en gijs gebruiken hem als opstapje naar de kast. breekt van de week het bovenste stuk af, daar ging guusje met plateau en al. baasje heeft hem provisorisch gemaakt met guusje als hulpje. nu weer op zoek naar een nieuwe. en we weten nog steeds niet of we gaan verhuizen dus dat is lastig kiezen nu.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Voor het helemaal languit rekken hebben we een kale krabstam van 80 cm staan waar Dinky zich makkelijk helemaal op uit kan rekken (Dinky is niet zo groot :P).
Daarnaast hebben we dus krabpaaltje met zo'n holletje onderin (waar dinky nooit in ligt) en 2 plankjes. Daar zit eerste plankje nu op 63 cm en moet ze vanaf de grond eerst over holletje heen rekken (25 cm van de grond). voorbeeld
Omdat ze met het spelen met de verenhengel daar nog wel in klimmen bij de stam op als een boom en de huidige met spelen nogal wankel is wil ik dus graag eentje die geklemd wordt tegen het plafond waardoor omvallen verkleind wordt ;) Daarnaast moet het niet te massief zijn omdat we maar klein wonen :P
Heel erg bedankt voor de link Annet :) De santiago is daar wel erg mooi (wel iets duurder met 135 euro) zonder dat de paal al te massief wordt en teveel gaat overheersen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Cerna

Bericht door Cerna »

Grappig, de Santiago had ook mijn voorkeur
sandyd1971
Lynx
Lynx

Ben benieuwd welke je gaat nemen Mirjam! Laat je het weten? Maar die van mij is vrij massief dus die moet je niet nemen dan. Ik had inderdaad een verkeerde link neergezet maar is nu niet meer relevant!
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Inderdaad zal ik het laten weten wanneer ik de nieuwe in huis heb. Vriendje de site toegestuurd maar hij keek op zijn mobiel en zag dus alleen de brede varianten staan en moest lang laden. Hij begon vervolgens dat het toch wel erg groot is allemaal (terwijl hij paar dagen terug nog zei dat het hem ook wel wat leek) en ook dat Dinky toch nooit op bovenste plankje van huidige krabpaal zit. Tja, vind je het vreemd want dat is het minst stabiel en is ze al een keer bijna met krabpaal en al omgevallen toen mijn vriend met haar aan het spelen was.......
Daarnaast ook tot de conclusie gekomen dat huidige maand duurste van het jaar is en hij dan net iets te duur is dus wordt waarschijnlijk volgende maand (begon mijn vriend dat die ook duur zou zijn omdat ik dan jarig ben. Heb hem toen geantwoord dat ik hem anders wel voor mijn verjaardag koop, twee vliegen in één klap :lol: )
Mannen soms ook :roll:

Kwam trouwens ook nog andere site tegen met vooral hele grappige krabpalen en zelfs een krabkasteel :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Plaats reactie