Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
roy23
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2008 19:09

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door roy23 »

hey bella maar het is toch ook niet de bedoeling dat je als je een kat bijvoorbeeld hebt...
2 maal daags de kattenbak moet verschonen... Als je het drolletje er gewoon gelijk uithaalt
als je het ziet liggen kun je het toch ook 1 maal daags of 1 maal in de 2 dagen doen...

Groetjes Roy
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door rieneke »

hier 5 katten en 4 bakken, waarvan 1 bak van 1m 50 bij 50 cm.
ik schep de bakken twee maal per dag uit, en dat is geen overbodige luxe.
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door rissie »

roy23 schreef:hey bella maar het is toch ook niet de bedoeling dat je als je een kat bijvoorbeeld hebt...
2 maal daags de kattenbak moet verschonen... Als je het drolletje er gewoon gelijk uithaalt
als je het ziet liggen kun je het toch ook 1 maal daags of 1 maal in de 2 dagen doen...

Groetjes Roy

Ik zou zeker 2 maal daags de bak scheppen, dit voorkomt voro jouw vervelende luchtjes.
En de kat heeft dan niet de behoefte een ander plek i het huis te gaan zoeken.

En 1x in de week leeg soppie erin en nieuw grit. (althans zo gaat het bij mij, met 2 katers op 1 bak)
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Hilda »

Hier 4 katebakken op 7 katten.
2 keer per dag schep ik ze uit (klontjes plas en keutels)en als ik tussendoor een keutel ruik schep ik hem er terloops ook even uit.1 keer per week worden de bakken geleegd,gesopt en opnieuw gevult.
Hier wordt gesproeid door in elk geval 1 van de kerels maar dar gebeurt ook als de bak net schoon is,gevalletje dominantie en ontevredenheid.
roy23 schreef:hey bella maar het is toch ook niet de bedoeling dat je als je een kat bijvoorbeeld hebt...
2 maal daags de kattenbak moet verschonen... Als je het drolletje er gewoon gelijk uithaalt
als je het ziet liggen kun je het toch ook 1 maal daags of 1 maal in de 2 dagen doen...

Groetjes Roy
Drolletje er gewoon uithalen en plasjes ook,als het grit op raakt of verzadigd(plasjes vallen uitelkaar)dan alles vervangen...ik denk niet dat je een situatie van 1 kat moet vergelijken met Bella haar katgebeuren(heeft er iets meer dan 1 ;-))
Dinyb
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:30

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Dinyb »

Hier hebben we te maken met 5 poezen, dat uitscheppen hebben we eigenlijk nooit gedaan (ik wel bij mijn kat toen ik op mezelf woonde) maar als dat de oplossing is doe ik het wel, mijn moeder heeft er geen tijd voor :p Bedankt in ieder geval!
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door rissie »

Dinyb schreef:Hier hebben we te maken met 5 poezen, dat uitscheppen hebben we eigenlijk nooit gedaan (ik wel bij mijn kat toen ik op mezelf woonde) maar als dat de oplossing is doe ik het wel, mijn moeder heeft er geen tijd voor :p Bedankt in ieder geval!
Niet scheppen, niet neagatief bedoeld hoor, maar dan vind ik het niet gek dat ze overal piessen.
Katten zijn hygienisch
Dinyb
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:30

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Dinyb »

Dat heb ik ondertussen gemerkt ja, ben er meteen mee begonnen! Wist helemaal niet dat het verband had.. en dat heeft een opleiding dierenverzorging gedaan :oops:

Onze drachtige poes heeft ondertussen de keuken uitgekozen als kattenbak.. maar zij heeft er bloed bijzitten dus vanavond naar de dierenarts
sas123
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2008 21:46

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door sas123 »

bedankt voor de reacties allereerst! maar de kattenbak is schoon, al zeg ik het zelf. elke dag schep ik de ´zooi´ eruit zeg maar en eens in de week gaat er nieuwe vulling in. en die kat van mij plast netjes op de kattenbak. juist het poepen doet ie soms elders dan op de kattenbak. is dit een fase of zou het ergens aan kunnen liggen? voorheen heeft ie dit nooit gedaan.

wat ik nu doe is elke avond en overdag als we gaan werken stoelen, tassen en dat soort dingen op de banken en stoelen parkeren zodat hij er niet op kan. dat helpt wel, maar 1 keer heeft ie het toen maar gewoon op de overloop gedaan. terwijl er dus gewoon een nette kattebak klaar staat! en soms doet hij gewoon dagen achter elkaar zijn beurt netjes op de kattenbak. ik kan er geen lijn meer uit trekken. want wist ik waardoor het kwam, zou ik dat graag verhelpen!
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Hilda »

Sas 123,misschien moet je er een 2 e kattebak bij plaatsen.Sommige katten vinden het nl prettig 1 bak te hebben voor de plas en 1 voor de poep ;-)
Hier staan 4 kattebakken en op 1 (de grootste )vind ik keutels en op de andere 3 bijna nooit.Dit is dus echt hun poepbak.
sas123
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2008 21:46

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door sas123 »

thanks. ik ga dan toch maar die 2e kattenbak-optie gebruiken. wie weet dat het helpt!

groetjes
Gebruikersavatar
oonah
Lynx
Lynx
Berichten: 156
Lid geworden op: 31 jul 2008 11:37
Locatie: Antwerpen

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door oonah »

Hier heb ik een tuin, dus (heerlijk) geen kattebak meer, maar op het vorige appartement had ik geen buiten en moest mijn kater op de kattebak. Die moest ik zeker 2 keer per dag schoonmaken want hij was er heel vlug vies van, als er nog wat in lag op het moment dat hij moest, ging hij gewoon ernaast.
click to see: Foxy & Jacky, the movie
The more people I meet, the more I like my cat...
Dinyb
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:30

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Dinyb »

Wij hebben inmiddels een 4e kattenbak staan, hier beneden in een bench zodat de honden hem niet leegeten (De katten kunnen er wel in, de honden niet) en er word dankbaar gebruik van gemaakt. Alleen Amy is nu krols en piest alsnog alles onder :(
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door Sandra W »

Snel laten steriliseren na de krolsheid en dan ben je van dat probleem ook af.

groeten,
Sandra
CatanDragon
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2008 00:27

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door CatanDragon »

Gewoon belangrijk:

-regelmatig uitscheppen, jij komt toch ook niet graag op een wc waar de stront en zeik al overal ligt.
-genoeg kattenbakken, soms wil een enigskat (afgeleid van enigskind :edance: ) een tweede bak. Volgens een docu op tv per kat één bak, pas als je meer dan 7 katten hebt kun je minder dan een bak per kat gaan nemen
-de bak(ken) op de goede plaats, een kat kan het niet eens zijn met de plek waar de bak staat en dan potesteert ie. De bak moet goed toegankelijk zijn, maar niet direct in het zicht, tenminste zo heb ik ze staan.
-ga op zoek naar de goede korrel, zelf gebruik ik voor mijn katten Cats Best Oko Plus, das de beste, ik heb ze echt allemaal al geprobeerd. Maar het kan toch ook zijn dat jouw kat een andere voorkeur heeft. Mijn katten houden al zeker niet van die geparfumeerde korrels.

CatanDragon 8-)
brenda
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2008 23:17

Re: Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Bericht door brenda »

Wij hebben 4 katten en dat ging altijd prima op de kattenbak. Nu hebben wij er een hondje bij. Mitzie de kat accepteert haar wel maar het worden nooit beste vriendjes en ze is begonnen om naast de kattenbak te plassen, en op kleedjes, kussens. Vind dit heel vervelend want wil ze beide houden. Wil nog eens feliway proberen. Waar kan je dat kopen of bestellen? Hopen dat het over gaat. :twisted:
Plaats reactie