Huidschilfers (roos of vachtmijt) bij de kat

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Knoflook kan giftig zijn voor katten. De edelgist vinden ze echt lekker. Het goedkoop en bij de natuurwinkels verkrijgbaar. Een vriend van me geeft het ook aan zijn duiven en die zijn ervan erg opgeknapt. Ik geef mijn katten er een beetje van door het voer en neem het zelf ook.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Bericht door sadewi »

Hoezo kan dat giftig zijn? Is namelijk heel vaak een toevoeging in medicijnen en zelfs in voer!

En hoe neem je dat zelf dan?
Dappie rules!
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Ik zal naar nederland moeten afzakken voor dat edelgist. Hier in België kennen ze dat natuurlijk weer niet :roll:

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Peeuwke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 dec 2006 10:37
Locatie: België - Landen

Bericht door Peeuwke »

Hey Kathy,
Was hier alles een beetje aant lezen. En wil toch even inpikken op wat je zei over "Hier in België kennen ze dat natuurlijk weer niet ".
Ik ken dat gevoel dus! Hier in België hebben ze echt maar weinig voor onze lieve katjes. Heb al vaak dingen gezocht, wat ik had gelezen ofzo wat goed voor de katten zou zijn, maar niemand hier in België kent het dan natuurlijk. Heel gek toch he!
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Hey Peeuwke!

Inderdaad, in België hinken ze op gebied van dieren hopeloos achter :roll:
Gelukkig voor mij is Nederland niet zo ver. Ik zal is een uitstapje naar onze noorderburen moeten plannen. Niets is teveel voor mijne Kimba :smile:

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Allé, vandaag naar Bergen op zoom gereden om edelgist.
Gelukkig maakte Kimba er geen probleem van om het op te eten :grin: !
Toch stom dat je die dingen in België niet vindt :evil: !

Groetjes Kathy en Kimba
bouwvakkers
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2007 11:10
Locatie: Schinveld
Contacteer:

Bericht door bouwvakkers »

Hallo Banoentje!
Heb je het in België al eens onder de franse naam van
Edelgist proberen te krijgen? Is maar een vraag,mischien was jezelf al op het idee gekomen
Groetjes een bouwvakster
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Nee, de franse naam had ik niet geprobeerd. Ach, ik vindt het niet erg om even naar Bergen op zoom te rijden, da's hier maar 20km vandaan (en je kan daar leuk shoppen ;-) )

Ik ben er in elk geval enthousiast over. Ik vindt dat Kimba z'n vacht mooier glanst en mijn nagels beginnen sterker te worden!
Ik raad het ondertussen aan, aan mijn schoonbroer, vrienden, kennissen.... Kortom iedereen die een kat heeft en (nog) niet op dit forun zit.

Groetjes Kathy en Kimba
rietepiet
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2007 19:22
Locatie: Koedijk

Bericht door rietepiet »

Ik geef onze kat naturel kattensnoepjes (gistsnoepjes!!) van BIOFood:

Ongedierte bestrijden volgens de biologische methode! Alliine is de werkzame stof en heeft een bewezen vernietigende werking op bacterien waar insecten zoals vlooien, luizen, wormen en teken van leven. Regelmatig gebruik leidt tot vermindering van vlooien, luizen, wormen en teken.

Verkrijgbaar in doosje met 100 snoepjes

Ook z'n vacht werd zachter!
Ben gek op alle "beessies"!
Erica
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 feb 2004 15:21

Misselijk van vlooiendrops?

Bericht door Erica »

Hoi allemaal,

Graag hoor ik of jullie een soortgelijk iets kennen. Mijn rode kater Romulus lijkt altijd wat ziek te zijn na een onvlooibehandeling. Toen hij klein was heb ik hem weleens een vlooiendband omgedaan, maar hij wilde toen niet eten en was lusteloos. Zodra de band afging was het weg.
Deze week heb ik alle katten Fronline pipetten in de nek gegeven. En weer wilde hij de volgende dag niet eten, hij heeft ook wat overgegeven, zo'n 24 uur later ging het weer.
Komt dit iemand ook bekend voor? En misschien weet iemand hoe dit kan? Het 'gif' zit immers niet in zijn lijfje maar erop toch?

Bedankt alvast.

Erica
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Het gif word wel degelijk opgenomen in het lijf anders heeft het geen zin omdat het dan alleen maar werkzaam zou zijn op de plek waar het pipetje geleegd is.
Het kan makkelijk dattie daar dus beroerd van is :???:
Mischien toch iets anders proberen als hij hier ziek van word.

Wat ik je kan adviseren, en wat bij mij in elk geval heel goed helpt is elke dag een half theelepeltje edelgist door het voer doen.
De oudste 2 zijn al 3 jaar niet meer ontvlooid en de jongste 2 heb ik nog nooit ontvlooid, het werkt hier dus perfect.
Ik ben toch al niet zo voor dat constante ontvlooien omdat het allemaal chemische rotzooi is wat ze op een of andere manier binnen krijgen.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Waar kun je dat edelgist kopen Sandy?
Klinkt ideaal. Waarschijnlijk is het ook een stuk goedkoper dan vlooienpipetjes e.d.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Toevallig, ik heb net ook zitten zoeken naar het topic over edelgist, en ik heb het opnieuw doorgelezen. Het topic staat op dezelfde pagina als dit topic. Je kan het overigens kopen bij de natuurwinkel.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Het schijnt ook dat ze katten een spuitje kunnen geven tegen vlooien. Vraag dat eens na bij je dierenarts.

Groetjes Kathy en Kimba
Gesloten