Noek valt man aan
Re: Noek valt man aan
Dank, het kostte wel even wat tijd maar die hadden we er graag voor over!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Wat fijn dat het eenmalig was en dat jullie weten hoe je hier mee om moet gaan
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Super goed opgelost!
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
We zien alleen niet altijd wat er gebeurt (boodschappen of ‘s nachts) maar als we in de buurt zijn, en dat zijn we meestal wel, dan werkt het als en trein en dat is al heel wat! 

The catter the better!
Gewoon even ter info: bij clickertraining is het echt wel de bedoeling om altijd een snoepje te blijven geven. De clicker is een hulpmiddel om het gewenste gedrag te pinpointen. Daarna geeft het tijd om een snoepje te nemen, maar door een goed geplaatste click is de link met het gedrag heel duidelijk. (bv. het is het zitten dat ik wilde en niet het gemiauw dat erna komt.)OMH schreef: 11 jul 2024 12:45 Het gaat uitstekend met de clicker. Ze zijn er allebei aan gewend en als het oorlog (te groot woord) dreigt te worden komen ze onmiddellijk als ik de clicker gebruik. Ze krijgen dan wel allebei een snoepje, nog steeds.
Noek is naar man P gewoon weer lief, hij moet ergens van geschrokken zijn tijdens dat kattenbakverschoonverhaal.
Ik zie niets qua gedrag aan: kom, ik ga pesten, dat levert een snoepje op, dus dat is ook mooi meegenomen.
Ik ben blij met de tip, heb van alles gelezen en gedaan, momenteel gaat het prima!![]()
Dat clickeren is zo krachtig omdat het een zekere voorspeller van een beloning is. Als die zekerheid weg valt, gaat ook de kracht van je clicker verdwijnen, want de click op zich is ook maar dat. Het is de link met de beloning die na de click komt (ongeacht of dat 2 seconden later of 2 minuten later is, als ze maar komt), waarvoor de kat het gedrag gaat stellen.
Verder super leuk nieuws dat het zo goed loopt!
Maar dat doe ik toch ook? Click = snoepje. En anders begrijp ik je misschien niet goed? Als we bijv. boodschappen doen zien we niet wat er gebeurt, maar we zijn vrijwel altijd thuis (huismussen).Guazala schreef: 12 jul 2024 08:26 Gewoon even ter info: bij clickertraining is het echt wel de bedoeling om altijd een snoepje te blijven geven. De clicker is een hulpmiddel om het gewenste gedrag te pinpointen. Daarna geeft het tijd om een snoepje te nemen, maar door een goed geplaatste click is de link met het gedrag heel duidelijk. (bv. het is het zitten dat ik wilde en niet het gemiauw dat erna komt.)
Dat clickeren is zo krachtig omdat het een zekere voorspeller van een beloning is. Als die zekerheid weg valt, gaat ook de kracht van je clicker verdwijnen, want de click op zich is ook maar dat. Het is de link met de beloning die na de click komt (ongeacht of dat 2 seconden later of 2 minuten later is, als ze maar komt), waarvoor de kat het gedrag gaat stellen.
Verder super leuk nieuws dat het zo goed loopt!
The catter the better!
Dat komt omdat jij schreef: na de click krijgen ze beide een snoepje, nog steeds.
Dat wekt de suggestie alsof je in de toekomst geen snoepjes meer zal gaan geven na de click
Dat wekt de suggestie alsof je in de toekomst geen snoepjes meer zal gaan geven na de click

O nee hoor, dat snoepje blijven ze krijgen. Het stelt trouwens weinig voor, ik breek ze in tweeën, maar een half snoepje vinden ze ook lekker. Weer een misverstandje uit de wereld!Dinky schreef: 12 jul 2024 09:31 Dat komt omdat jij schreef: na de click krijgen ze beide een snoepje, nog steeds.
Dat wekt de suggestie alsof je in de toekomst geen snoepjes meer zal gaan geven na de click![]()

The catter the better!
Fijn dat de clicker goed werkt.
Beloning hoeft overigens niet altijd een snoepje te zijn maar het moet wel iets zijn waar de katten zien als beloning. Dat zou ook een knuffel o.i.d. kunnen zijn. Hoewel de meeste katten alleen snoepjes zien als beloning
Ik gebruik overigens de kleine platte brokjes van Orijen daarvoor. Aangezien ze brokjes hier toch niet als maaltijd krijgen zijn dat gewoon snoepjes voor hun
Beloning hoeft overigens niet altijd een snoepje te zijn maar het moet wel iets zijn waar de katten zien als beloning. Dat zou ook een knuffel o.i.d. kunnen zijn. Hoewel de meeste katten alleen snoepjes zien als beloning

Ik gebruik overigens de kleine platte brokjes van Orijen daarvoor. Aangezien ze brokjes hier toch niet als maaltijd krijgen zijn dat gewoon snoepjes voor hun

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Alleen een aai over bol gaat hier (nog) niet werken. Ze weten precies waar ze moeten gaan zitten met hun grote smeekogen. Ik zal je tip w.b. platte brokjes van Orijen onthouden! Dank!Rik schreef: 12 jul 2024 12:02 Fijn dat de clicker goed werkt.
Ik gebruik overigens de kleine platte brokjes van Orijen daarvoor. Aangezien ze brokjes hier toch niet als maaltijd krijgen zijn dat gewoon snoepjes voor hun![]()
The catter the better!
Ja, was inderdaad op dat zinnetje dat ik reageerde. Zou jammer zijn al je goede werk teniet te doen. Ik heb effectief al mensen gehoord die dachten dat na een tijd enkel een click voldoende was.OMH schreef: 12 jul 2024 09:45 O nee hoor, dat snoepje blijven ze krijgen. Het stelt trouwens weinig voor, ik breek ze in tweeën, maar een half snoepje vinden ze ook lekker. Weer een misverstandje uit de wereld!![]()
Maar blijkbaar in dit geval overbodige info. Dus clicker lekker door.

Ik clicker inderdaad lekker door. Niet alleen is het effectief, ze vinden het geloof ik ook wel aardig (want snoepje, altijd goed).
Een spelletje wordt het niet en ik heb nog geen gedrag gezien in de zin van: kom, we gaan oorlogje spelen, dan krijgen we een snoepje - we doen het alleen als we iets willen doorbreken. Ik heb dat geloof ik al verteld, maar het is dan ook 3.02 u. en ik ben niet helemaal wakker, hoewel slapen ook niet lukt. Naja.
"we zullen doooooorgaan..." Clicken dus!
Zojuist heeft Noek in een dolle bui de telefoon van de tafel weten te werken, maar dat zijn zoomies en geen getreiter, dus dat laat ik gaan.
Een spelletje wordt het niet en ik heb nog geen gedrag gezien in de zin van: kom, we gaan oorlogje spelen, dan krijgen we een snoepje - we doen het alleen als we iets willen doorbreken. Ik heb dat geloof ik al verteld, maar het is dan ook 3.02 u. en ik ben niet helemaal wakker, hoewel slapen ook niet lukt. Naja.
"we zullen doooooorgaan..." Clicken dus!
Zojuist heeft Noek in een dolle bui de telefoon van de tafel weten te werken, maar dat zijn zoomies en geen getreiter, dus dat laat ik gaan.
The catter the better!