Noek valt man aan

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
OMH
Cheetah
Cheetah

Re: Noek valt man aan

Bericht door OMH »

Dank, het kostte wel even wat tijd maar die hadden we er graag voor over!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Wat fijn dat het eenmalig was en dat jullie weten hoe je hier mee om moet gaan
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Super goed opgelost!
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

We zien alleen niet altijd wat er gebeurt (boodschappen of ‘s nachts) maar als we in de buurt zijn, en dat zijn we meestal wel, dan werkt het als en trein en dat is al heel wat! :edance:
The catter the better!
Guazala
Lynx
Lynx

Bericht door Guazala »

OMH schreef: 11 jul 2024 12:45 Het gaat uitstekend met de clicker. Ze zijn er allebei aan gewend en als het oorlog (te groot woord) dreigt te worden komen ze onmiddellijk als ik de clicker gebruik. Ze krijgen dan wel allebei een snoepje, nog steeds.
Noek is naar man P gewoon weer lief, hij moet ergens van geschrokken zijn tijdens dat kattenbakverschoonverhaal.
Ik zie niets qua gedrag aan: kom, ik ga pesten, dat levert een snoepje op, dus dat is ook mooi meegenomen.
Ik ben blij met de tip, heb van alles gelezen en gedaan, momenteel gaat het prima! :grin:
Gewoon even ter info: bij clickertraining is het echt wel de bedoeling om altijd een snoepje te blijven geven. De clicker is een hulpmiddel om het gewenste gedrag te pinpointen. Daarna geeft het tijd om een snoepje te nemen, maar door een goed geplaatste click is de link met het gedrag heel duidelijk. (bv. het is het zitten dat ik wilde en niet het gemiauw dat erna komt.)
Dat clickeren is zo krachtig omdat het een zekere voorspeller van een beloning is. Als die zekerheid weg valt, gaat ook de kracht van je clicker verdwijnen, want de click op zich is ook maar dat. Het is de link met de beloning die na de click komt (ongeacht of dat 2 seconden later of 2 minuten later is, als ze maar komt), waarvoor de kat het gedrag gaat stellen.

Verder super leuk nieuws dat het zo goed loopt!
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Guazala schreef: 12 jul 2024 08:26 Gewoon even ter info: bij clickertraining is het echt wel de bedoeling om altijd een snoepje te blijven geven. De clicker is een hulpmiddel om het gewenste gedrag te pinpointen. Daarna geeft het tijd om een snoepje te nemen, maar door een goed geplaatste click is de link met het gedrag heel duidelijk. (bv. het is het zitten dat ik wilde en niet het gemiauw dat erna komt.)
Dat clickeren is zo krachtig omdat het een zekere voorspeller van een beloning is. Als die zekerheid weg valt, gaat ook de kracht van je clicker verdwijnen, want de click op zich is ook maar dat. Het is de link met de beloning die na de click komt (ongeacht of dat 2 seconden later of 2 minuten later is, als ze maar komt), waarvoor de kat het gedrag gaat stellen.

Verder super leuk nieuws dat het zo goed loopt!
Maar dat doe ik toch ook? Click = snoepje. En anders begrijp ik je misschien niet goed? Als we bijv. boodschappen doen zien we niet wat er gebeurt, maar we zijn vrijwel altijd thuis (huismussen).
The catter the better!
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Dat komt omdat jij schreef: na de click krijgen ze beide een snoepje, nog steeds.

Dat wekt de suggestie alsof je in de toekomst geen snoepjes meer zal gaan geven na de click ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Dinky schreef: 12 jul 2024 09:31 Dat komt omdat jij schreef: na de click krijgen ze beide een snoepje, nog steeds.

Dat wekt de suggestie alsof je in de toekomst geen snoepjes meer zal gaan geven na de click ;-)
O nee hoor, dat snoepje blijven ze krijgen. Het stelt trouwens weinig voor, ik breek ze in tweeën, maar een half snoepje vinden ze ook lekker. Weer een misverstandje uit de wereld! :-P
The catter the better!
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Fijn dat de clicker goed werkt.
Beloning hoeft overigens niet altijd een snoepje te zijn maar het moet wel iets zijn waar de katten zien als beloning. Dat zou ook een knuffel o.i.d. kunnen zijn. Hoewel de meeste katten alleen snoepjes zien als beloning :lol:

Ik gebruik overigens de kleine platte brokjes van Orijen daarvoor. Aangezien ze brokjes hier toch niet als maaltijd krijgen zijn dat gewoon snoepjes voor hun ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Rik schreef: 12 jul 2024 12:02 Fijn dat de clicker goed werkt.
Beloning hoeft overigens niet altijd een snoepje te zijn maar het moet wel iets zijn waar de katten zien als beloning. Dat zou ook een knuffel o.i.d. kunnen zijn. Hoewel de meeste katten alleen snoepjes zien als beloning :lol:

Ik gebruik overigens de kleine platte brokjes van Orijen daarvoor. Aangezien ze brokjes hier toch niet als maaltijd krijgen zijn dat gewoon snoepjes voor hun ;)
Alleen een aai over bol gaat hier (nog) niet werken. Ze weten precies waar ze moeten gaan zitten met hun grote smeekogen. Ik zal je tip w.b. platte brokjes van Orijen onthouden! Dank!
The catter the better!
Guazala
Lynx
Lynx

Bericht door Guazala »

OMH schreef: 12 jul 2024 09:45 O nee hoor, dat snoepje blijven ze krijgen. Het stelt trouwens weinig voor, ik breek ze in tweeën, maar een half snoepje vinden ze ook lekker. Weer een misverstandje uit de wereld! :-P
Ja, was inderdaad op dat zinnetje dat ik reageerde. Zou jammer zijn al je goede werk teniet te doen. Ik heb effectief al mensen gehoord die dachten dat na een tijd enkel een click voldoende was.
Maar blijkbaar in dit geval overbodige info. Dus clicker lekker door. :smile:
OMH
Cheetah
Cheetah

Bericht door OMH »

Ik clicker inderdaad lekker door. Niet alleen is het effectief, ze vinden het geloof ik ook wel aardig (want snoepje, altijd goed).
Een spelletje wordt het niet en ik heb nog geen gedrag gezien in de zin van: kom, we gaan oorlogje spelen, dan krijgen we een snoepje - we doen het alleen als we iets willen doorbreken. Ik heb dat geloof ik al verteld, maar het is dan ook 3.02 u. en ik ben niet helemaal wakker, hoewel slapen ook niet lukt. Naja.

"we zullen doooooorgaan..." Clicken dus!

Zojuist heeft Noek in een dolle bui de telefoon van de tafel weten te werken, maar dat zijn zoomies en geen getreiter, dus dat laat ik gaan.
The catter the better!
Plaats reactie