Zoals ik al schreef waren Flip en Olly van de trap af gekukkeld en was Flip onbedoeld door het openspringen van het hekje te enthousiast begroet door een van mijn dames.
Ik merkte nu dat ik ze met geen mogelijkheid meer beneden kreeg, lokken met spel, beneden zetten, maar als ze eindelijk beneden waren, bliezen ze zich op en wisten ze niet hoe snel ze weer naar boven moesten vluchten

Vooral ook voor mijn honden vond ik het zoo zielig!
De oudste houdt zich zo extreem rustig en durft al niet te bewegen als ze ze ziet, bang dat ze ze afschrikt.
Hoopvol zaten ze vandaag de hele tijd naar de trap te kijken en bij ieder geluidje hoopte ze een glimp van de kereltjes op te vangen

Dan wordt ik creatief en probeer ik instinctief dingen uit, dus heb ik Olly en Flip met spel naar beneden gelokt en telkens als ze wat gespeeld hadden en zich zienderogen ontspande, naar boven getild.
Telkens als ze weer uit zichzelf naar beneden kwamen, weer even gespeeld en weer naar boven getild!
En.... het werkte

Werdt op een gegeven moment een jojo

Dus na een paar keer, waarbij ze ook weer even bij de honden gingen snuffelen, weer na spel naar boven getild en toen het hekje boven gesloten.
En net hoorde ik ze even miauwen omdat ze naar beneden wilde