Olly en Flip van kittens tot katers

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Yola
Lynx
Lynx

Re: Olly en Flip van kittens tot katers

Bericht door Yola »

Zat in het contact leggen met de honden met een grote tegenslag.
Zoals ik al schreef waren Flip en Olly van de trap af gekukkeld en was Flip onbedoeld door het openspringen van het hekje te enthousiast begroet door een van mijn dames.
Ik merkte nu dat ik ze met geen mogelijkheid meer beneden kreeg, lokken met spel, beneden zetten, maar als ze eindelijk beneden waren, bliezen ze zich op en wisten ze niet hoe snel ze weer naar boven moesten vluchten :cry: :-( :cry:

Vooral ook voor mijn honden vond ik het zoo zielig!
De oudste houdt zich zo extreem rustig en durft al niet te bewegen als ze ze ziet, bang dat ze ze afschrikt.
Hoopvol zaten ze vandaag de hele tijd naar de trap te kijken en bij ieder geluidje hoopte ze een glimp van de kereltjes op te vangen :-( :cry:

Dan wordt ik creatief en probeer ik instinctief dingen uit, dus heb ik Olly en Flip met spel naar beneden gelokt en telkens als ze wat gespeeld hadden en zich zienderogen ontspande, naar boven getild.
Telkens als ze weer uit zichzelf naar beneden kwamen, weer even gespeeld en weer naar boven getild!
En.... het werkte :edance: :edance:
Werdt op een gegeven moment een jojo :thup:
Dus na een paar keer, waarbij ze ook weer even bij de honden gingen snuffelen, weer na spel naar boven getild en toen het hekje boven gesloten.
En net hoorde ik ze even miauwen omdat ze naar beneden wilde :edance: :eclap: :edance:
Lieselotje
Panter
Panter

Bericht door Lieselotje »

Wat schattig die honden van je, zo voorzichtig met de kleintjes. Dat geeft Olly en Flip weer vertrouwen dat gejojo van je.
Fijn dat het dan lukt met geduld.
Met kleintjes, is ook mijn ervaring, is blijven herhalen en met z'n 2en doet de een de ander al snel na.
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Is beneden eten geven in de gang een optie? (achter het hek) Of is dat nog een stap te ver?

Met zulke voorbeeldig rustige honden moet dat wel goed komen (met tijd).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Fijn dat je een handigheidje hebt gevonden om ze toch weer aan beneden te laten wennen :)
Wel super ook dat je honden zo enorm rustig zijn! Hopelijk snappen Olly en Flip nu ook steeds beter dat het beneden niet eng is en het niet eng is wanneer een hond beweegt ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Yola
Lynx
Lynx

Bericht door Yola »

@lieselotje:
Ik had wel door hun reactie op mijn bedrijfskat verwacht dat het goed zou komen en gehoopt dat kittens hun puppy zorg instinkt zou aanwapperen, maar dat ze gelijk zo lief zouden zijn had ik ook niet verwacht!
Mijn jongste meisje gedraagd zich meer naar verwachting.

@rik:
Nee beneden eten geven is geen optie omdat de honden dan roe moeten kijken wat voor extra lekkers het kittens krijgen.
Wel ven ik vandaag spel aan het afwisselen met beloningsbrokjes geven, zo krijgen zowel de honden en het kittens iets lekkers in elkaars bijzijn.

@dinky:
Ze beginnen het te begrijpen, ze liggen nu samen in de kattenbak te slapen.
Dit is een doorzichtige bak waardoor ze dr honden kunnen zien en zich blijkbaar veilig voelen.
Yola
Lynx
Lynx

Bericht door Yola »

Mijn creatieve manier om Olly en Flip in contact te brengen met mijn meiden heeft vandaag al zojn vruchten afgeworpen!
Ze zijn de hele dag beneden geweest en enkel boven als ik ze daar naartoe bracht :edance: :verliefd:
Het resultaat https://youtu.be/u-OoZNV5V34

En als de kereltjes dan weer naar boven gebracht zijn, mag mijn jongste meisje eindelijk ook in de gang spelen!
Ze kan niet wachten om sat samen met Olly en Flip te kunnen gaan doen :verliefd:

Afbeelding

Vandaag is het de verweekdag van Flip en Olly en zijn ze 10 weken oud :cadeautje:

Zojuist gewogen:
Olly weegt nu 1114 gram en is sinds hij bij mij is (6 dagen) dus 115 gram aangekomen :edance:
Flip weegt nu 1250 gram en is dus sinds 6 dagen 137 gram aangekomen :edance:

Morgen pas de werk om en nu dus al over de gemiddelde 100gram per week :edance:
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Dat gaat hartstikke mooi zo. Geleidelijk aan elkaar wennen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

Schrik niet dat ze soms wel meer dan 100gr in de week kunnen aankomen. Giet heeft Simba periodes gehad van 300gr in de week aan komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Yola
Lynx
Lynx

Bericht door Yola »

castratenkoor schreef:Dat gaat hartstikke mooi zo. Geleidelijk aan elkaar wennen.
Ja ik vind langzaam wennen ook beter, op Facebook werdt al gezegd 'laat ze gewoon bij elkaar' :evil:
Liever langzaam en goed, dan snel en dat de kereltjes straks niet beneden durven te komen!
Mijn honden zijn lief, maar het blijven grote honden.
pinguin schreef:Schrik niet dat ze soms wel meer dan 100gr in de week kunnen aankomen. Giet heeft Simba periodes gehad van 300gr in de week aan komen.
Daar zou ik niet van schrikken, daar zou ik heel blij mee zijn :epray:

Vandaag zijn ze precies een week bij mij :cadeautje:
Vandaag ook gewogen, Olly woog 1 week geleden 999gram en vandaag 1150gram, dus in totaal 150gram aangekomen :edance:
Flip woog 1 week geleden 1113gram en vandaag 1260gram, dus in totaal 147gram aangekomen :edance:

Ik ben zo blij dat ze goed groeien en vooral ook Olly, na de diaree en hij is toch kleiner, maar de hoeveelheid grammen die ze aankomen gaan super gelijk op!

De avonturen van vandaag, ik en de kereltjes hebben niet stil gezeten:

In de ochtend als ik met de honden ga wandelen mogen de kereltjes vrij de woonkamer ontdekken, tja en Als de hond van huis is.....
....rennen de katten door de kamer :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag de knoop doorgehakt, de kereltjes gaan op KVV van Kivo!
De brokjes gelijk weggehaald (aten ze toch maar minimaal van).
Heb nu nog blikvoer van Eco Style en nu ook Almo Nature

Afbeelding

Dit ga ik mixen met kvv en ze zo overzetten.

Dus de vriezer mag weer uit het stof en een goede schrobbeurt gegeven, maar :ethink:
als je kvv voor honden gewend bent, ziet dit er toch een beetje zielig uit :lol:

Vandaag creatief met hekken ;-)
Een stuk woonkamer afgezet zodat de kereltjes vrij de woonkamer in kunnen komen en de honden en kereltjes nog beter aan elkaar kunnen wennen.

Afbeelding

Het werdt gelijk uitgebreid getest... ook mijn klimmuur :verliefd:

https://www.youtube.com/watch?v=T6xIXdF ... e=youtu.be

En zo te zien zijn Olly en Flip helemaal tevreden :verliefd:
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ow wat een heerlijk filmpje weer :grin:

En toe maar, gelijk een complete vriezer :lol:
Kan me wel voorstellen dat het eten weinig lijkt in verhouding tot grote honden portie :lol:
Je weet dat je kittens qua hoeveelheid onbeperkt kvv mag geven en je hebt wel katten variant van kvv? (Al kan ik mij met jouw inlezen niet voorstellen dat jij je daar niet in verdiept zou hebben :eshifty: )
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Ik dacht ook dat Kivo eigenlijk alleen honden kvv had. Maar op hun site staat er in de url wel kat maar op de pagina zelf weer niet. Kan me voorstellen dat ze het wel hebben of dat het voor beide geschikt us. Veel kvv makers gaan langzaam ook voor katten maken. Alleen weinig winkels hebben het op voorraad voor katten.

Leuk filmpje. Tevreden kittens.

Uiteindelijk moet je ze ooit natuurlijk loslaten maar dat moet je pas doen als je er ook zelf aan toe bent. Ik heb hier wel eens in de woonkamer gezeten op de grond met mijn hand strak om de halsband van de hond (van mijn zus) en de katten in de woonkamer gelaten. Die waren op zich niet bang. Alleen als de hond (dat is een jager) heftig reageerde maakte ze zich uit de voeten. Bij de eerste introductie zag ik ook dat je de kittens in de hand had maar ik neem aan dat je het straks andersom doet en de kittens loslaat en de honden in de hand houdt (zodat die niet direct richting kittens kunnen bewegen). Maar laat ze nog maar eerst lekker achter een hekwerk wennen.
Grtz, Rik
Yola
Lynx
Lynx

Bericht door Yola »

@Dinky:
Gelukkig heb ik de vriezer niet speciaal voor de heren aangeschaft, dat zou pas zielig zijn :lol: :eshifty:

Nee hoor mensen, Kivo heeft een speciale katten lijn!
Zowel brokken als vlees.
Je kan de brokken niet mengen met het vlees dus enkel het vlees.
Dit zijn kleine worsten van 250gr.
Info en ingrediënten zie:
https://www.kivopetfood.nl/voeding-voor-de-kat
@rik:
Op de site moet je op de foto's klikken om bij dat product uit te komen, hier de link:
https://www.versevleesmaaltijdenvooruwh ... oor-de-kat.

Ik heb wel besloten om blikvoer als smaak erbij te blijven geven om zo hun smaak breed te houden.

Ik heb de kittens niet meer in de hand gehouden, dit was een tip maar voor mijn kereltjes werkte dat niet en voelde zich daardoor bedreigd.
Het hek is voor een eigen plek, de kereltjes kunnen de hele woonkamer in komen alleen de honden niet achter dat hek.
Ze maken al steeds meer contact en worden vrijer ook met in en uit lopen van de woonkamer naar gang en boven.
De honden zijn steeds minder geïnteresseerd in het kittens.
Mijn taak zit er met dit dus op en verder zullen ze allemaal in hun eigen tijd wel gaan komen :verliefd:
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Yola schreef:Gelukkig heb ik de vriezer niet speciaal voor de heren aangeschaft, dat zou pas zielig zijn :lol: :eshifty:
O, dat valt wel mee hoor. Als ik de KVV niet in het vriezertje bij mijn oom kwijt zou kunnen dan zou ik er echt wel een zelf kopen speciaal voor de KVV (waarschijnlijk een tweedehandsje van marktplaats). Onder mijn ijskast heb ik maar anderhalve lade als vriezer dus dat is te weinig voor een complete lading KVV.

(En een kleine toplader is nieuw niet eens duurder dan een dure premium krabpaal ;) )

Lopen ze nu al gewoon tussen de honden? Of zijn ze daarvoor nog te voorzichtig?
Grtz, Rik
Yola
Lynx
Lynx

Bericht door Yola »

Deze vriezer had ik een keer als aanbieding bij de Gamma gekocht, volgens mij €100,- ideaal!

Nou, zojuist vonden de kerels het tijd en liepen ze ineens tussen de honden :shock:
En dan wordt het toch even hectisch, dus de honden maar even aangelijnd.

Een compilatie van het gebeuren:
https://www.youtube.com/watch?v=I45fmQHMgbU

Puff, voor mij en de dames zeer vermoeiend!
De heren, waaronder mijn kleine honden vent, hebben er weinig onder geleden!
Mijn honden vent bleef ongestoord liggen en Olly en Flip staan op dit moment boos boven aan de trap te miauwen omdat ze weer naar beneden willen!
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Hahaha, Flip aan het jagen achter de riem en de hond achter Flip :lol:

Goh, wat gaat dat al goed samen zeg.
Ik hoop dat ze de honden straks niet te veel "treiteren" met dat gespeel ;)
Grtz, Rik
Plaats reactie