Advies over twee katers van zes maanden
- mittenslief
- Tijger
Re: Advies over twee katers van zes maanden
dat kaalscheren valt wel mee hoor is zo gebeurt....als dat de oplossing zal zijn, moet je die met beide handen aangrijpen...hier zitten mijn persjes ook soms zo in de klit dat ik ze ook wel scheer....groeit heel mooi en snel weer aan..
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
van het kaalscheren hadden haar katten totaal geen last, ze kwamen dan ook niet buiten.
als je je katjes wilt houden zou ik absoluut voor vergoesding van alle kosten aankloppen bij het adres waar ze vandaan komen.
als je je katjes wilt houden zou ik absoluut voor vergoesding van alle kosten aankloppen bij het adres waar ze vandaan komen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- Chiquita98
- Tijger
Als kaal scheren DE oplossing blijkt dan zou ik dit meteen doen.
Ik zou ook het pension om vergoeding vragen en zeker gebruik maken van de second opinion. Succes
Ik zou ook het pension om vergoeding vragen en zeker gebruik maken van de second opinion. Succes
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
Moet je ze dan vervolgens niet altijd gaan trimmen?? En dat kost ook geld
nee, mijn collega heeft ze bij de DA laten kaalscheren. toen hebben ze een bad gehad volgens mij en moest ze dagelijks iets van lotion opsmeren. toen de haren waren teruggegroeid waren ze van de schimmel af. doordat de haren weg waren kon de huid veel beter worden behandeld. zij heeft dus maanden gewacht hiermee en had achteraf spijt dat ze dit niet eerder had gedaan. voorgaande behandelingen pakten niet voldoende omdat het haar in de weg zat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Lees ook dit artikel eens en dan klikken op "De behandeling van besmette dieren."
http://www.licg.nl/128/praktisch/kat/ge ... e-kat.html
Daar staat ook duidelijk uitgelegd hoe te handelen als je kat geschoren moet worden, dit kan inderdaad het beste bij de DA worden gedaan zoals Wendy al aangaf.
http://www.licg.nl/128/praktisch/kat/ge ... e-kat.html
Daar staat ook duidelijk uitgelegd hoe te handelen als je kat geschoren moet worden, dit kan inderdaad het beste bij de DA worden gedaan zoals Wendy al aangaf.
Ja, ik ben bekend met dit artikel! Dit is ook een goed artikel maar buiten het kaalscheren om staan er ook nog andere adviezen die ik zwaar vind daar ik het afgelopen half jaar al van alles heb gedaan.
Ik hoop dat het advies van deze dierenarts meevalt. Zucht.
Ik hoop dat het advies van deze dierenarts meevalt. Zucht.
je kunt deze adviezen ook meenenem naar de DA en samen bespreken.
heb je al actie ondernomen naar het pension waar ze vandaan komen voor vergoeding?
heb je al actie ondernomen naar het pension waar ze vandaan komen voor vergoeding?
-
- Jaguar
- Contacteer:
Het vervelende van schimmel is dat je nooit kan bewijzen dat de katten het al hadden voordat ze bij jouw zijn gekomen. Als je de volgende dag gelijk naar de dierenarts was gegaan en die had de diagnose gesteld dan had het gekund maar omdat er week tussen de verhuizing en je bezoek aan de dierenarts ligt wordt dit heel moeilijk. De kans zit er wel in dat ze in de opvang een drager hebben zitten dus die heeft geen symptomen maar kan een andere kat wel besmetten. Door de verhuizing en alle veranderingen hebben de katten stress gekregen en daardoor verminderde weerstand en toen kreeg de schimmel de kans om toe te slaan. Het is ook wel verstandig om de weerstand van de katten op te peppen met bv echinaforce tabletten.
-
- Jaguar
- Contacteer:
En alleen kaal scheren helpt niet dan zal de kat toch nog gewassen moeten worden en elke keer in een schone ruimte gezet moeten worden.
Bestaat dan werkelijk de kans dat ze de katjes laten inslapen alleen maar omdat ze schimmel hebben?nellebel schreef: ik vind dat het pension jou tegemoet moet komen. zij hebben jouw schimmlekatjes gegeven. terugbrengen is dan voor hun net zo duur want dan moeten zij de behandeling gaan doen.(neem aan dat ze ze niet laten inslapen dan)
Zouden ze zoiets doen alleen maar om geen onkosten te hebben of angst dat de hele boel straks besmet is? Het zal toch niet?

- mittenslief
- Tijger
zal het heel hard zeggen maar ja dat gebeurd
Honden hebben bazen, poezen personeel!
Ik zou zeggen dat het inderdaad een mogelijkheid is dat ze daarom ingeslapen zullen worden. Naast de hoge kosten ook het besmettingsgevaar binnen de opvang...
Bij mijn asiel was er trouwens de eerste 2 weken medische nazorg. Loulou kreeg na een paar dagen niesziekte maar viel dus onder de 'garantie', ook na die twee weken omdat de behandeling in die eerste twee weken was gestart.
Bij mijn asiel was er trouwens de eerste 2 weken medische nazorg. Loulou kreeg na een paar dagen niesziekte maar viel dus onder de 'garantie', ook na die twee weken omdat de behandeling in die eerste twee weken was gestart.
Gisteravond naar DA geweest voor een second opinion op kosten van de kattenopvang van Maria Polman, heel netjes! Deze DA vertelde mij dat er inderdaad heel schrikkerig over schimmel wordt gedaan maar mijn katjes hebben geen plekjes alleen ik heb wel een paar plekjes gehad en de test was positief. Hij heeft voorgesteld een maand lang twee maal daags 3/4 tabll grisoral en dan hebben ze het zeker niet meer. Tabll met iets vettigs toedienen. Ik gs dit nu dus doen en dan zie ik wel. Ik maak mezelf ook helemaal gek met alle verhalen.
De katjes afmaken doen ze zeer zeker niet!