pododermatitis en novacam

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Synemios
Tijger
Tijger

Re: pododermatitis en novacam

Bericht door Synemios »

Bedankt Dinky,

Ik heb RC een mailtje gestuurd.
Via medpets heb ik de RC en zag daar ook trovet staan, DA van mij had alleen Hills, en dat eet ze dus niet.
Maar ik hou het in mijn achterhoofd.
Nu eerst maar even dit aanhouden.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Roest
Huiskat
Huiskat

Bericht door Roest »

Fijn dat het beter gaat. :smile:
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Nog even een update,

Luna's pootjes zijn inmiddels weer mooi roze en vol, ze heeft alleen nog wat schilfertjes, dus we gaan nog even door.
Verder zijn alle wondjes bij haar kopje ook al weg dus het gaat echt heel goed met haar nu.
Ze is lekker actief, wat wij overigens alleen maar heel leuk vinden ;)
Groetjes, Denise
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn om te lezen dat het zo ghoed gaat :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Roest
Huiskat
Huiskat

Bericht door Roest »

Super Synemios. Toch de goede behandeling geweest. Plus de zorg van een lief en betrokken baasje doet ook wonderen natuurlijk ;)
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

;)

Vandaag moesten we nieuwe medicijnen halen,
Assistente weer moeilijk doen, want langer dan 8 dagen was een probleem (zucht)
toen kwam onze favo DA naar ons toe om te vragen hoe het met Luna ging en de assistente uitleg te geven (voor de 2e keer).
Er staat nu ook een aantekening in de computer om ons standaard bij haar in te plannen, samenwerking gaat met haar gewoon goed en ze is lief/begripvol naar de katten toe en ze heeft gewoon de meeste kennis.
Staat ook open voor suggesties/meedenken.

Maar ik vind het gewoon voor mezelf ook prettig om niet steeds een andere arts te hebben, met inenten vind ik het geen groot probleem maar dit is toch iets aparts, en de 1 zegt dit de ander dat.

De weg die we nu volgen gaat goed dus we willen daar ook niet van afwijken nu er zoveel verbetering is.

Voor ons telt ook heel erg mee dat Luna zelf geen last heeft van de behandeling, dit is de minst agressieve manier.
Groetjes, Denise
Sophke
Kitten

Bericht door Sophke »

Beste Synemios,

Ik heb met heel veel belangstelling net het volledige verloop gelezen over Luna. Ikzelf ben ook grote dierenvriend en heb zelf 4 katten. Mijn kater Remy zijn kussenpootjes waren ook ontstoken. Ik hier in België ook direct naar dierenarts en die zei dat er maar 2 mogelijkheden waren, of HIV of Pododermatis. HIV test had ze ter plaatse getest door kleine bloedafname aan zijn pootje en dit was het niet.
Haar oordeel was dus Pododermatis en volgens haar wil dit zeggen dat Remy allergisch is aan eiwitten.
Haar voorstel was om hem het droogvoer van Feline Z/D http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... iet/162911
te geven en absoluut niets meer van natvoer of ander eten.
Natuurlijk met 4 katten is dit wel moeilijk te doen maar heb hen dan allemaal op dit droogvoer gezet en wat blijkt? Ze lusten het alle 4 en Remy zijn kussentjes zijn niet meer ontstoken!
Had droogvoer eerst bij dierenarts gekocht maar kwam op 36 euro voor 2kg en op bovenstaande site van zooplus is het goedkoper en brengen ze het aan huis gratis.

Nu af en toe verwen ik hen toch nog met wat natvoer maar van zodra ik merk dat Remy opnieuw last krijgt aan kussentjes stop ik hiermee.

Remy is ondertussen ook al 10 jaar maar volgens DA kan hij met dit droogvoer oud worden.

Ik hoop het uit de grond van mijn hartje want mijn 4 katten zijn alles voor mij!

Misschien een tip om dit droogvoer ook eens te proberen?

Ik vind het alvast super dat je al zoveel voor Luna hebt gedaan ook een echte dierenliefhebster ben ik zeker van!

Een dikke knuffel ook aan al je katten van mij!

Sophke
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Hoi Sophke,

Bedankt voor je berichtje,
pododermatitis heeft vaak te maken met een autoimmuunstoornis, vandaar dus oa de test op fiv/felv.
Maar het kan door zoveel dingen veroorzaakt worden.
Luna had ook steeds wondjes bij haar kopje, wat wijst op een voedselallergie.
Hoe weet jou dierenarts zo zeker dat het de eiwitten zijn?
Heeft Remy helemaal geen medicijnen gekregen naast ander voer voor de pododermatitis?
Als het nu goed gaat met Remy is dat natuurlijk heel goed nieuws en zou ik niets veranderen ;)
Als ik ga kijken bij het eiwitgehalte zit er nog behoorlijk wat eiwit in hills Z/D, dan zat zij met haar sterilised van RC iets lager.
Daarbij weigert Luna de brokjes van hills te eten, dus dat wordt lastig dan.
Luna krijgt nu als natvoer schesir puur tonijn en daar reageert ze nu goed op.
Ik ben nog op zoek naar een ander brokje voor haar, liefst geen gluten en wel vis in de brok.
De pododermatitis wordt minder maar het gaat hier heel traag, zolang er wel nog verbetering is gaan we door.

Ik ben wel een dierenvriend, ik vind dat als je dieren hebt je er ook goed voor moet zorgen en ik zoek alles goed uit, en gelukkig zijn er hier meerdere mensen die steunen en meedenken ;)
Groetjes, Denise
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

Luna heeft weer een plekje boven haar oog, tja mijn schuld want ze had het voer van Oscar te pakken en ik was te laat met weghalen.
Maar goed het is 1 keertje geweest, en niet heel veel brokjes maar dus wel genoeg voor een allergische reactie.
Het voer van de meiden staan onder een doos, zodat Oscar daar niet bij kan en Oscar geef ik dus steeds een bakje brokjes, dekseltje erop en ik heb 2 van die bakjes zodat ik steeds kan geven) eerst moest ik het aanbieden en nu vraagt hij er zelf ook om.
Ik wil hem niet beperkt/vaste tijden geven want dan is het nog meer stress hier en gaat hij weer schrokken en overgeven.

Dus nu maar nog beter opletten
Groetjes, Denise
Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios »

We zijn voor controle met Luna weer bij de DA geweest.
We mogen nu stoppen met de doxycycline en we gaan nu kijken of dat het rustig blijft.
Haar pootjes zijn nog wel een beetje sponsig, maar mooi roze en rustig.
De kans dat het wordt zoals het hoort is niet zo groot dus als het zo blijft als nu zijn we allemaal toch wel heel tevreden.
Dermatoloog Utrecht is ook nog even geraadpleegd, inclusief foto´s en die trok dezelfde conclusie dus dat was wel fijn.

Zodra ik zie dat er wel weer verslechtering is trek ik meteen aan de bel.
Ondertussen herkennen ze aan mijn stem al wie ik ben met de vele bezoekjes van vorig jaar :D
Groetjes, Denise
Annegret
Huiskat
Huiskat
Contacteer:

Bericht door Annegret »

Hoi allemaal.
Lang niet geweest na overlijden runaway.
Nu heeft druppie niesziekte en pododermatitis.
Antibiotica mee gekregen.
Maar weer zienhoe het verder gaat........
Liefs en een poot van onze kleintjes,annegret.
Plaats reactie