Slecht eten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Cerna

Re: Slecht eten

Bericht door Cerna »

Dankzij de diazepam is ze nu wat relaxter en daardoor aanhankelijker, maar heeft ook honger en daarom zou ik iedere keer wat in een bakje doen. Niet te veel zodat ze niet gaat schrokken. Maar zo om de 2 uur een paar hapjes zodat de maag het ook rustig kan verwerken.

Waarschijnlijk blijft de eetlust nog wel t/m morgen en dan kun je weer een kwart geven.
Maar het feit dat ze nu dus weer normaal eet, wijst er op dat ze niets ernstigs onder de leden heeft anders zou ze ook met diazepam, niet eten.
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Maar waarom zou ik haar dan morgen diazepam moeten geven?
Het is nu bijna 36 uur geleden dan ze 0,5 mg heeft gehad.
Ik mag aannemen dat dát nu toch al lang wel is uitgewerkt?
Cerna

Re: Slecht eten

Bericht door Cerna »

Ze heeft vandaag toch al goed gegeten? Dus waarom dan alweer een nieuwe pil? Wacht gewoon af hoe het morgen gaat en stopt ze dan weer helemaal met eten, dan geef je weer een kwart (geen halve!).
Het is jouw kat en ik beslis dus niet hoe vaak en hoeveel jij haar geeft, maar ik benadruk alleen dat te veel en te vaak kan leiden tot verslaving, sufheid en wanneer jij dat geen probleem vindt, is dat jouw keus.
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Ik heb Speedy wel wat gegeven (1/8 van een tabletje van 2 mg, dus 0,125 mg).
Ze at binnen 5 minuten, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het zó snel werkt.
Als het eten vandaag én morgen goed blijft gaan dan geef ik het (voorlopig) ook niet meer.
Kun je je daarin vinden, handel ik zo wel juist? Ik wil nl ook geen verslaafde kat. Daarin heb je helemaal gelijk.
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

1/8 van 2mg is 0,25 mg.
Ik had een 1 te veel gezet.
Cerna

Re: Slecht eten

Bericht door Cerna »

Erjerola schreef:Ik heb Speedy wel wat gegeven (1/8 van een tabletje van 2 mg, dus 0,125 mg). Ze at binnen 5 minuten, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het zó snel werkt. Als het eten vandaag én morgen goed blijft gaan dan geef ik het (voorlopig) ook niet meer.
Kun je je daarin vinden, handel ik zo wel juist? Ik wil nl ook geen verslaafde kat. Daarin heb je helemaal gelijk.
Nee, zo snel werkt het niet. Dat was nog de werking van de vorige pil. In het begin werkt een kwart stukje pil een hele tijd en later wanneer de gewenning optreedt, maar een dag. En dàt moet je voorkomen want dan moet je steeds vaker en meer gaan geven.
Dus voor nu diazepam in de kast leggen, slot er op, en afwachten. Zolang ze eet (en ze hoeft niet de hele dag te eten!), is het goed. Gaat ze een dag in hongerstaking, dan weer een kwart geven. Een dag niet eten is geen ramp!
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Oke, ga ik doen.
Dank je wel voor al je meedenken.
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Ik heb zojuist Ipakitine besteld, zoals je al voorstelde Annet. Kijken hoe ze daar op reageert. Zal het dan over haar normale natvoer strooien.
Wat zijn jouw ervaringen hiermee?
Het eten gaat redelijk goed, ook zonder diazepam. Dat heb ik nu ook opgeborgen.
Ze eet rauwe kipfilet, stukjes runderhart en gisteren heb ik haar een rauw kippelevertje gegeven.
Speedy is steeds vaker dicht bij mij in de buurt, wil weer wat aangehaald worden... Dat vind ik al heel fijn.
Cerna

Re: Slecht eten

Bericht door Cerna »

Ik verwacht niet dat ze daar op zal reageren want ze proeven het niet. Je strooit een lepeltje (= bijgesloten) over het voer, even iets roeren zodat het niet zichtbaar is en dat is het. Ipakitine zorgt ervoor dat normaal (senior) voer door slechte(re) nieren toch beter verwerkt kan worden. Aangezien je niet weet wat de conditie van haar nieren is, speel je op deze manier op veilig.
Met runderhart zou ik spaarzaam zijn. Rood vlees is niet zo goed voor de nieren.

Fijn, dat Speedy weer wat toeteriger is!
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Donderdag heb ik nog 1/8 van diazepam 2mg (= 0,25 mg) gegeven.
Straks maar weer wat geven, eerste maar weer 0,25 mg, maar dat is niet zo makkelijk, want ze wil nu gewoonweg weer niet binnenkomen....
Het enige wat ze vrij goed eet is rauwe kipfilet, natvoer maar mondjesmaat.
Vandaag hoop ik de ipakitine te ontvangen en zal daarvan wat op het natvoer strooien.
Ik heb op een website gelezen, dat ipakitine smakelijk is en dat ze dan weer meer de eetlust heeft....
We zullen het zien.
Ik bel maandag in ieder geval weer even de da.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Slecht eten

Bericht door Dinky »

Waarom doe je niets met mijn tip van kvv? Heb je inmiddels ook andere soorten natvoer geprobeerd? Zo nee, waarom niet?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Ik heb inmiddels wel diverse soorten natvoer geprobeerd, zowel duur als goedkoop, maar helpt nog niet veel...
Kvv, kan een kat van 17 jaar daar zo op overschakelen?
Shimbalaya

Re: Slecht eten

Bericht door Shimbalaya »

Lees dit topic eens en dan vooral het laatste antwoord van Adriana. ;-)

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 86&t=27991
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Slecht eten

Bericht door Dinky »

Ja, dat kan. Zou alleen geen rund geven (rood vlees = hoog fosfor gehalte). Maar eend, kip of makreel lijken mij niet verkeerd en aangezien ze wel gek is op de rauwe kip lijkt mij dat toch het overwegen waard ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Erjerola
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 aug 2013 11:03

Re: Slecht eten

Bericht door Erjerola »

Heb wat kvv gehaald, merk Stawi gehaald bij de Welkoop (kip).
Hoeveel moet ik er eigenlijk van geven en is dat dan voldoende op een dag? Moet ze er wel bij drinken?
Plaats reactie