Gezinsuitbreiding met Sproet

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Adriana »

ja, dat is de pest met dit soort angst-katten. als ze worden getriggerd dan vallen ze in één smak weer terug in het oude angstgedrag.
geef hem daar een lekker mandje en probeer hem daar te knuffelen als dat al kan... en leg s avonds iets lekkers, een snoepje bijvoorbeeld op je bed, dan komt-ie vast vrij snel naar boven. hij zal een paar nachten in zijn 'hol' blijven totdat hij weer vertrouwen in de veiligheid in jouw huis heeft en dan en waarsch sneller de draad om te wennen en vertrouwen en rustig te worden, weer oppakken.
heb je al wel eens nagedacht over een beetje destress van huisdierendokter? dat zou hem missch over een paar blokkades heen kunnen helpen, zodat het leven voor jouw lieve Sproet wat leuker wordt.. k kan je er wel eentje opsturen, adres via pb, als je wilt proberen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door castratenkoor »

Klinkt als het reageren van mijn Bobje. Die kan ook helemaal terugschieten door b.v. vuurwerk, een nieuwe bank, een overstroming of wat dan ook.
Als Bob terugschiet in standje onbenaderbaar is hij niet te paaien met lekkers. Ik moet hem dan ook niet benaderen, dan blaast hij naar me. Dat kan 2 dagen duren, dat kan ook 3 weken duren.
Ik laat hem dan maar en sprenkel valeriaan over de trappelzakjes.
Gelukkig komt hij er altijd overheen.
Hij is nu 6 jaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door jennli »

Pjotr was ook echt een bange kater. Bij een harde knal verdwijnt hij ook nog steeds onder het bed. Naarmate hij langer hier woont en hij steeds meer vertrouwen heeft in ons en dit huis als veilige haven, durft hij steeds meer en blijft hij steeds minder lang onder het bed als er iets is. Gezien jouw toewijding aan Sproet en de vooruitgang die Sproet laat zien denk ik dat Sproet steeds minder lang onder het bed zal blijven. We hebben hier bij Pjotr eigenlijk niet anders gedaan dan veel liefde, tijd, rust geven en hem proberen te verleiden tot spelen met bijvoorbeeld een touwtje.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

thanks voor de tips. gelukkig is die vannacht weer aan het spelen geweest. maar slapen in de huiskamer durft die nog niet. maar zodra ik in de huiskamer ben dan komt die wel. ga straks sisal touw kopen en daar een van zijn speel muizen aan te binden. misschien is dat minder eng dan z`n hengel. hij speelt tot nu toe alleen met muizen. ander speel goed vind die niet leuk. tot nu toe.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door achtpuntzes »

probeer anders eens zo'n laserpointer?

de meeste katten reageren direct op zo'n bewegend lichtje... en je kunt die dingen overal op internet bestellen... let wel; niet zo'n sterke anders is er gevaar met eventueel in de ogen schijnen.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door Adriana »

kijk eens hier bij zooplus naar de catdancer, veel katten vinden hem geweldig en kunnen daar vrij lang in hun eentje mee bezig zijn...
http://www.zooplus.nl/ask?query=cat+dan ... orm=zoeken
staat bij speelhengels en het beste kun je het draad een beetje verbuigen zodat de kartonnes een stuk boven de grond zwiebelen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

zag dat sproet vannacht lekker op zijn krabpaal in slaap was gevallen. en hij is er erg veel aan het spelen geweest. mis nu alleen een muizen staart. hoop niet dat hij hem heeft op gegeten. muis lag onder een kast waar ik zelf ook niet goed bij kan
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: ik kom hier eens kijken

Bericht door pinguin »

heb net een laserpointer gekocht bij de dierenwinkel. daar zitten 5 verschillende afbeeldingen op. en morgen komt een vriendin van mij langs. die ook katten heeft en die neemt wat van haar speeltjes mee die kan lenen. o.a die catdancer, een hengel met veren er aan en nog wat andere dingen. kan ik eens kijken wat die er van vind en evt. zelf kopen als die het leuk blijkt te vinden. verstop nu zijn muizen onder papier en laat alleen hun staart zicht baar en dat vind ook geweldig. dan neemt die echt een aanvals houding aan en duikt die met een noodgang op die muizen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Adriana »

het project Sproet ligt op schema denk ik, als ik je berichten goed lees.
wat een goed idee om je vriendin met allerlei speeltjes uit te nodigen om te zien wat Sproet ervan vindt. hij voelt zich kennelijk al veel vrijer om met verstopte muizen te spelen.
de catdancer kun je een beetje verbuigen zodat het einde met de kartonnetje boven de grond zwiebelt, dat vinden ze hier het einde!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

het gaat stapje voor stapje beter met sproet. hij komt nu overdag veel meer te voor schijn en gaat dan rustig rondlopen door het hele huis heen. heb net de laserpointer geprobeerd maar daar vlucht hij voor weg. misschien over een paar weken weer proberen. ben benieuwd wat hij met de andere speeltjes gaat doen. want tot nu toe vind hij alleen de muizen intresant.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door jennli »

Zo te lezen gaat het steeds beter met Sproet. Fijn! Onze Saartje heeft ook heel lang alleen maar met muizen gespeeld. Nu inmiddels ook met touwtjes, de laserpointer vindt ze ook erg leuk. Zo heeft ieder hier in huis zijn voorkeur voor speeltjes. Die voorkeur die wisselt ook zo om de paar weken.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

ben allang blij dat die speelt. heb net allemaal speeltjes van een vriendin te leen gekregen. en ben benieuwd wat die er van gaat vinden. vanmorgen ging het echt heel goed met sproet. hij reageerde niet extreem angstig op de wasmachine. en terwijl hij lag te slapen in het raamkozijn van mijn slaapkamer, kon ik in die zelfde kamer gewoon de was op hangen zonder dat hij weg vluchte. ik weet dat het niet mag van de dierenarts (hij staat op dieet) maar heb hem daarna een lekker kattensnoepje gegeven.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Mirjam86 »

Soms even belonen mag best, ik zal het niet verklappen tegen je DA. ;)
Fijn dat Sproetje een beetje los begint te komen!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door Adriana »

sproet is dol op stukjes gekookte kip, dat is mager en goed verteerbaar.
dat zal je dierenarts vast wel goed vinden en sproet zeker weten ook!! :lol:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Gezinsuitbreiding met Sproet

Bericht door pinguin »

haha ben het helemaal met jullie eens. als een mens op dieet staat snoept die soms ook wel eens. dus daarom vind ik dat als sproet goed gedrag vertoont er soms best wat lekkers tegen over mag staan.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie