Kattengras

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kattengras

Bericht door pinguin »

ik heb hier nog nooit een haarbal gezien. maar als sproet gras op had dan zag ik bij de ontlasting wel meer haren zitten. dus hij heeft denk ik soms wel last van een haarbal.
zie alleen soms wel bij snabbel een soort van kokhals neiging ontstaan na een flinke poets beurd. (weet niet of dat te maken heeft met haren die in de keel zitten.)
heb nu als tijdelijk oplossing katten gras in de berging staan. en deze haal ik om de dag te voorschijn deze blijft dan een paar uurtje staan. ze eten er dan alle 2 van.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Kattengras

Bericht door artemis »

Ik wou even vermelden dat men bij kattengras moet opletten welke soort men koopt. Enkel het echte gras is goed!
Er worden nog 2 andere plantjes als kattengras verkocht en die zijn gevaarlijk: kamerbamboe en parapluplantje.
Als je bij deze plantjes met je vingers tegen de richting wrijft, dan voel je dat er weerhaakjes op zitten. Op die manier kunnen er stukjes in keel en luchtwegen blijven vastzitten.
Ik las hier dat sommige mensen slechte ervaringen hebben gehad met kattengras, maar dat zal dan waarschijnlijk met één van die foute plantjes geweest zijn (die jammergenoeg ook als kattengras verkocht worden).
Het gewone en enige echte kattengras heeft die weerhaakjes niet.
Plaats reactie