Probleemkat

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Nadia, je trekt het je allemaal veel te erg aan, wat er gezegd en geschreven wordt.
De enige die zich aangevallen voelt is niet Marlies, maar jij! Waarom?
Ik vraag alleen een stukje BEGRIP, voor de situatie, voor Marlies haar gevoel, wat een rollercoaster van emoties is na het verlies van haar dochter en zoon, en nu de toestand met haar katten.
Morgen ga ik langs bij Marlies, en hoop een beeld te krijgen hoe het verder moet en hoop haar te kunnen adviseren, maar hou in godsnaam op verwijten heen en weer te smijten. Het is al moeilijk genoeg immers.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Probleemkat

Bericht door Anne »

Zou het nog een idee kunnen zijn om voor Timmie een ander maatje te zoeken, zodat hij daar mee kan spelen? Is hier al geopperd volgens mij, weet alleen niet meer door wie..
Maar dat wil dus zeggen dat er dan ineens drie katten voor te zorgen zijn, inplaats van twee.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Probleemkat

Bericht door Adriana »

Dafpoetser schreef: Morgen ga ik bij haar langs, en ga proberen overzicht te krijgen over wie nu het gelukkigst wordt van het wel een wee. Rob.
lieve Rob, maar weer eens een pluim voor jou: handen uit de mouwen en kennelijk in de buurt en erop af om rustig te praten en kijken en piekeren. om op die manier te proberen een oplossing te vinden en ik duim intussen dat jullie dat op korte termijn ook lukt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Probleemkat

Bericht door castratenkoor »

Dat idee van Anne lijkt me nog niet zo gek......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Ik heb Tim, naast Tom opgenomen hier....een hoop geblaas...maar geen gevecht...beide heren zijn erg aan elkaar gewaagd.
Het is een test, gaat het niet goed, dan kan ik ten alle tijde Timmie weer terugbrengen naar Marlies, maar dat is niet mijn insteek.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Probleemkat

Bericht door katgevonden »

Ow wat super van je!!! Goh wat zou dat leuk zijn als dat goed zou gaan! Voor iedereen kan dat een echt leuke oplossing zijn. Ik zal duimen dat het bij blazen gaat blijven en dat ze vriendjes worden.
Succes
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Cerna

Re: Probleemkat

Bericht door Cerna »

Goed van je, Rob! Hopelijk gaat het goed, dan kan Marlies ook nog dagelijks met Timmie komen knuffelen.
Maar hoe doe je dat dan van de zomer wanneer Timmie naar buiten wil? Ik begreep van Marlies (heb haar een mailtje gestuurd) dat jullie het balkon niet mogen afschermen. Zelfs geen plantjes, saai hoor!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Probleemkat

Bericht door pearlsofpassion »

Ow, dat had ik nooit verwacht!!
Hmmm, en Tommie is wel zo gek op je aandacht en al zijn eigen spulletjes en rust...

Beetje afwachten, en ik duim mee, maar je maakt het Tommie natuurlijk wel niet gemakkelijk omdat Tim veel ouder is...
Ach, We zien wel ;-) Ze zullen zelf wel laten merken of ze het ermee eens zijn of niet...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door Dafpoetser »

Tommie moet maar even leren dat er ook verdeelde aandacht bestaat.
En dat van het balkon, er komt hier geen kat op het balkon, never nooit niet...ook een veeleisende Tim niet.
Het is allemaal erg pril, Tim ligt nu lekker te maffen in MyHome! en Tommie achter ons....dus no probs....
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Probleemkat

Bericht door Ilone »

Super Rob!
Ben heel benieuwd of Prins Tommy Timmy duldt!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
marliesmeershoek
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 apr 2010 12:53
Locatie: Leidschendam

Re: Probleemkat

Bericht door marliesmeershoek »

Hai Rob, je krijgt meteen heel veel bijval, leuk he? Laten we hopen dat alles goed gaat en heel erg bedankt dat je het wil proberen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Probleemkat

Bericht door Ilone »

Oh! Marlies, voor jou natuurlijk hartstikke fijn als het zo opgelost kan worden! :-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Probleemkat

Bericht door ]-marjolein-[ »

Oh wat fijn dat het zo hopelijk opgelost is! Super van je Rob!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Probleemkat

Bericht door pearlsofpassion »

Amai, en de nieuwe mag al in zijn paleisje liggen... Dat ziet er dan wel goed uit.
Ik hoop dat het ook allemaal goed komt! ;-)
Heb je geen foto van Tim?
En ga je die naam houden?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Probleemkat

Bericht door daantje »

Rob: :kissykissy:
Ik had dit idee al eerder willen opperen, maar ik had ook echt het idee dat je het alleen bij Tommie wilde houden en dit geen optie was. Me very happy :edance: .
En nu gewoon heel hard met z'n allen duimen dat het tussen Tommie en Timmie gaat werken... En weet je, ergens diep van binnen zie ik dat echt helemaal zitten :oops: .

In elk geval super dat je het een kans wil geven! Zoals ik het allemaal lees zijn Tom en Tim echt wel aan elkaar gewaagd :-P . Succes! :kissykissy:

Wat een heerlijke vriend heb je Marlies :grin: . Dit moet voor jou toch ook de ideale oplossing zijn wil het allemaal goed gaan, toch? :smile:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Plaats reactie