Nieuw katje erbij?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Sannie_xx
Panter
Panter

Re: Nieuw katje erbij?

Bericht door Sannie_xx »

Oh super!! Kijk eens, dat gaat helemaal in orde komen!
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Ook al vechten (nou ja, vechten.. 2 mietjes die elkaar proberen te slaan en halverwege een aanval van angst terugrennen) ze de hele tijd, ze eten nu zelfs uit één bak! Ze plassen en poepen op dezelfde kattenbak. Ik heb een aantal foto's gemaakt, die zal ik morgen eens even proberen hier op te zetten. Zo bijzonder hoe snel het is gegaan vanavond! Nu moet Dennis alleen nog wat meer vertrouwen in ons krijgen, maar ook dat komt stukje bij beetje.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

wauw dat ging snel!! hij moest even aclimatiseren waarschijnlijk :lol:
fijn hoor!! misschien leert Dennis nu van Erwin dat jullie ok zijn en dan komt het helemaal goed :)
kijk niet gek op als ze met een week af en toe nog vechten.. ze moeten gewoon even beslissen wie de baas is..
Anaheim
Lynx
Lynx

Bericht door Anaheim »

Wat heerlijk om te lezen dat het allemaal goed is gekomen.En Dennis is weer een geweldige naam :lol: .Geniet er van.
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Nu als Erwin de kamer uit is, begint Dennis te miauwen. Ook al valt Erwin hem vaak aan, Dennis wilt wel graag z'n vriendje worden.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Wow, geweldig :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Tazke
Huiskat
Huiskat

Bericht door Tazke »

Toevallig ben ik bezig met een nieuwe kitten uit het asiel te halen. Ik ga hiervoor € 115,- betalen wat me bij de eerste kitten ook wel tegen gehouden heeft. Maar inmiddels ben ik met mijn eerste kitten veeeeeel duurder uit. Als je bij iemand privé een kitten haalt moet je deze meestal nog inenten, ontwormen, ontvlooien, laten chippen en steriliseren/castereren. Ik moet onze Mickey nog laten steriliseren en ben nu al meer dan € 100,- kwijt om al het andere te laten doen.

Daarnaast vind ik het een voordeel dat ze in het asiel/gastgezin je heel goed kunnen vertellen wat voor kitten je krijgt. Ze kennen het karakter van de kitten vaak erg goed en weten precies wat voor poes/kater erbij past. En ze zijn allemaal zo leuk!

Ben benieuwd wat je gaat doen! Enne... je vriend is waarschijnlijk weer meteen verliefd als je met zo'n hummeltje thuis komt! ( ik heb 10 jaar moeten zeuren voor een eerste poes en nu 2 maanden later komt er al een 2de bij, hahaha).
Mickey en Juultje, our greatest love!
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Eh Tazke...misschien eerst even het hele topic lezen :eshifty: ?

De kattenbende in beeld
Tazke
Huiskat
Huiskat

Bericht door Tazke »

Cari, je hebt helemaal gelijk! :grin: Net wakker denk ik! Toch nog maar een bakkie koffie nemen.

Zit nog maar net op het forum en had niet gezien dat het nog verder ging. Hahahaha. Ga gauw even verder lezen, want ben erg benieuwd hou het afgelopen is! Ga zelf vandaag ook kijken voor een asielkitten! Alle info is welkom niet waar!

Bedankt voor de wake up call!
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Succes met je speurtocht - je vindt vast een hele leuke :grin: !

De kattenbende in beeld
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Cari schreef:Wow, geweldig :grin: !
Ja, te gek he! Toen Dennis zich de eerste 2 dagen absoluut niet liet zien en zo weinig van ons wilde hebben, had ik er eigenlijk een beetje een hard hoofd in. Er leek geen greintje verbetering in te komen. En sinds gisteravond, wow! :D ben heel erg blij. Nu moeten ze nog even goed uitmaken wie de baas is, en dan gaan ze hopelijk écht vriendjes worden.

En Tazke, succes vandaag! Ik hoop dat je net zo'n topper als mij vindt! Laat je even weten hoe het ging?
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Dat komt helemaal goed tussen die 2! Bij katten is er niet echt eentje de baas, zoals bij honden. Ze moeten even "leren lezen en schrijven" met elkaar. En tsja... Erwin is natuurlijk wel een beetje groter ;-) Leuk hoor, dat Dennis "om" is :grin: !

De kattenbende in beeld
Tember
Poema
Poema

Bericht door Tember »

Alhoewel ik wel twijfel wie de baas gaat worden, áls er iemand de baas wordt. Het is zo grappig om ze in de gaten te houden als ze dat 'uitmaken'.

Erwin probeerd Dennis te slaan en uit te dagen, maar Dennis geeft 9 van de 10 keer geen thuis. Het lijkt hem niet zoveel te boeien. Hij blijft stug zitten, rent niet weg en gaapt soms zelfs! Als ie het even zat is, haalt ie flink uit en rent Erwin met z'n staart tussen z'n benen weg. Later probeerd ie het wel weer, maar erg bang blijft ie wel. Bang dat Dennis iets terug doet. Gisteren was zo grappig; Dennis was aan het eten en Erwin besprong hem steeds van achter. Dennis bleef gewoon stug dooreten, net alsof er geen katje op z'n rug zat. Ik denk als Dennis hier helemaal thuis is en wat groter is, hij het makkelijk gaat winnen van Erwin.

En Cari: Dennis lijkt wel een beetje op jouw avatar! Ook zwart met een wit snoetje. Ik ga snel een foto hierop zetten!
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik denk dat Dennis een uitstekende keuze is geweest. Hij klinkt nogal stoïcijns en dat is een prima combinatie met hittepetit Erwin ;-) Gapen is overigens geen slaperigheid of verveeldheid, maar een overspronggedrag. Hij kan even niet besluiten wat hij zal doen, weet even geen raad met de situatie. In zijn geval waarschijnlijk zoiets als : ik wil hem weghebben, maar ik wil geen ruzie! Het komt ook rustgevend over op de andere kat.

De kattenbende in beeld
Tazke
Huiskat
Huiskat

Bericht door Tazke »

Nou dames, ik ben weer helemaal bij gelezen en goed wakker ;). Onze nieuwe aanwinst is in huis. Ze heet snoes en ze komt uit het asiel (gastgezin). Helaas is ze nog erg bang en heeft de eerste uren onder een kast in de gang gezeten. Mickey wilde heel graag met haar spelen, maar dat ziet ze nog niet zitten. Uiteindelijk heb ik maar wat eten, drinken, wat speeltjes, een mandje en een extra kattenbak in de logeerkamer gezet en daar laat ik haar nu even haar plan trekken. Even op adem komen en af en toe ga ik even kijken. Mickey weet dat ze er is, maar trekt ook lekker haar eigen plan. "als jij niet wilt spelen dan niet". Ben benieuwd of het morgen al wat beter gaat. Denk dat ik haar morgen gewoon een kamer "erbij geef" om haar zo rustig te laten wennen aan het huis.

Het zal wel goed komen hoop ik. Zoals ik lees moet ik inderdaad geduld hebben.
Plaats reactie