Katten en hitte

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Katten en hitte

Bericht door pinguin »

Het is misschien wel een oud topic maar wel een goede om te lezen met weer. Ik heb een woonkamer en slaapkamer op het zuiden en daar door is het de afgelopen dagen rond de 28 graden. Ze liggen hier alle 2 hele dagen op de grond of op een plek waar hun denken de meeste verkoeling te vinden. Ik geef ze meer natvoer i.p.v brokken probeer ze extra water te laten drinken.
Kan wel aan een ventilator komen maar vraag me af of sproet daar een plezier mee doet of dat hij eng zal vinden?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten en hitte

Bericht door castratenkoor »

Als ik naar Bob kijk, zou een ventilator hier geen optie zijn.
Daar zou hij spookbang voor zijn. En stress geeft nog meer hitte.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Katten en hitte

Bericht door Cerna »

Eigenlijk is het nog niet zo extreem warm, maar het verschil met vorige week is wel heel erg groot en dat merken wij, maar dat merken de katten nog meer. Er is geen beweging in te krijgen en er wordt heel slecht gegeten. Pas tegen een uur of 11 's avonds halen ze de schade in.

Gelukkig heb ik veel koele plekjes op het noorden, maar die domme Cochi kiest ervoor om op het balkon op het zuiden te gaan liggen. Donderdag - toen het nog warmer was - heb ik hem naar binnen gehaald voordat hij een zonnesteek krijgt. Nou er kwam me toch een protest uit die keel.
Oude mensen hebben snel last van de warmte, oude katten niet?

Ik zag tot mijn verbazing dat het vorig jaar juni zo heet was. Kan ik me niets meer van herinneren, voor mijn gevoel heeft het de hele zomer geregend.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Katten en hitte

Bericht door mittenslief »

hier ook s'morgens vroeg en s'avonds na een uur of 8 komen ze in beweging vooral mittens met haar superdikke vacht heeft het erg warm, ook gaan ze lekker tegen het zwembad aan liggen dat geeft verkoeling of op het net gesproeide gras, maar als de schemer komt en de vliegjes en motjes gaan vliegen, vliegen ze bij mij toch weer alle kanten op
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten en hitte

Bericht door castratenkoor »

Bob gaat met deze temperaturen zelfs op mijn schoot liggen. Pfffff en ik vind het zo sneu als hij affectie toont hem eraf te zetten.

Mijn schoonmoeder kan het nooit warm genoeg krijgen, die loopt nu nog met een wollen vest aan.

De brokken die er altijd staan gaan een stuk minder hard nu. Vlees en blik wordt net zo goed als anders gegeten. Ook ouwe Sjaak eet nog goed, vanavond lekker van zijn eendagskuiken staan smullen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Katten en hitte

Bericht door flower1980 »

Kate wandelt van plekje naar plekje. Net wilde ze wel wat spelen en achter een balletje aan sjeezen. Eten doet ze wel, maar dat lijkt wel minder dan anders. Ik laat haar zoveel mogelijk met rust, ze komt wel als ze een aai wil; ik heb het idee dat ze het veel te heet vindt als ik haar aanraak of optil.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Katten en hitte

Bericht door helskinky »

Ja ik las dit en het klopt, Mio eet weinig, al zo geen nat voer. Vanavond voor het eerst weer een half blikje. Hij ligt nu lekker te slapen want hij is wel moe van die warmte.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Katten en hitte

Bericht door pinguin »

Snabbel eet ook duidelijk minder. Sproet maakt het niet uit die eet alles op wat die in zijn bakje krijgt. En kijkt wat snabbel nog over heeft. Sorry sproet maar dat mag je echt niet omdat snabbel te veel laat liggen ruim ik het weer op.
Is het normaal dat ze met dit weer soms de helft minder gaan eten?

Verder laat ik ze lekker met rust. En ben ik aan het hopen op verkoeling. En regen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Katten en hitte

Bericht door Chiquita98 »

Ja hoor hier eten ze ook veel minder brokjes. Het natte vlees dat krijgen ze als ik naar bed ga en dat gaat er wel graag in. Heb het hele topic niet gelezen, maar ik aai ze nog wel eens met een vochtig washandje. Dat koelt af of ik leg ook nog wel eens een natte handdoek buiten op de grond. Vooral balou gaat er dan wel even op liggen. Voor de rest liggen caya en balou half in de zon te pitten(die hebben een licht vachtje)
Ik heb een oud huisje die binnen niet veel zon krijgt dus binnen is het bij mij nog niet warmer geworden van 24 graden!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten en hitte

Bericht door castratenkoor »

Bij mij is het binnen 26 graden. Hier ook veel minder brokken per dag. Natvoer en vlees geen verschil.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Katten en hitte

Bericht door Cerna »

pinguin schreef:Is het normaal dat ze met dit weer soms de helft minder gaan eten?
Ja, dat is normaal, uitzonderingen daargelaten. Ga je zelf maar na, je eet toch ook minder en lichter (lieve sla dan bruine bonen) dan wanneer het kouder is? Ik wel tenminste.
En mijn katten eten juist meer brokjes en minder zacht voer.
En ben ik aan het hopen op verkoeling. En regen.
Dat meen je niet! We hebben net 2 maanden van kilte en regen achter de rug en nu wil jij na net een week mooi weer alweer regen? Tis maar goed dat we er niets over te zeggen hebben want dan zou het oorlog worden!
Van mij mag het zo blijven - de hele zomer - 23, 24 graden zonnig, droog en 's nachts een enkel buitje zodat de plantjes (en de boeren) ook het hoognodige water krijgen.
Maar ja, je kunt wensen wat je wilt: donderdag alweer kouder en 60 procent kans op regen. Daar gaan we weer.........
Pinguin, JOUW wens wordt vervuld :eeh:

En de katten vinden het vooral 's avonds spannend: overal weer motvlinders. Leuk wanneer het personeel buiten gaat zitten met de buitenverlichting aan, hebben wij wat te doen.
Vannacht nog tot half 1 bezig geweest om Noa weer binnen te krijgen. Ze hebben de beschikking over 2 platte daken en wanneer je dan op het ene dak stapt vliegen ze gauw naar het andere - en andersom :eshifty: Leuk spelletje en mij krijg je niet.
Het enige wat je kunt doen is alles donker maken en net doen alsof je naar bed bent. Dan hoor je Noa opeens voor de dichte deur miauwen want dat is natuurlijk niet de bedoeling: zij buiten en wij binnen. Hoezo, zieke poes?!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Katten en hitte

Bericht door Chiquita98 »

Hahaha dat noemen ze nu het kat en muis spelletje Annet!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9388
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten en hitte

Bericht door castratenkoor »

Haha die Noa. Ja dat kunnen ze goed - mensjes pesten.

Ja laat die regen maar lekker 's nachts vallen. Overdag graadje of 20-21 is zat voor mij.
Sjakie houdt zich gelukkig goed met eten en drinken, sleept alleen niet met kerstmutsen.
Gaat in de avonden vaak in de ren liggen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Katten en hitte

Bericht door pinguin »

Ik vermoede al zo iets dat minder eten geen kwaad kon. Maar vind het altijd prettig om het zeker te weten.

@annet moest erg lachen om je verhaal over noa hoe zo katten zijn niet eigenwijs :lol:

Dat meen je niet! We hebben net 2 maanden van kilte en regen achter de rug en nu wil jij na net een week mooi weer alweer regen?
jep. Word knetter gek van de hooikoorts. Maar als het alleen s`nachts regent vind ik het ook prima. Deal ;-) ;-)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten en hitte

Bericht door Adriana »

k zal ik met de regendansjes ook rekening houden dat het s nachts valt..
want.. 'meiregen maakt dat ik groter wordt' en dat moeten we hier niet hebben, hihi!

extra bakken water neergezet en spuitjedrinken voor Enzo ingevoerd..
gaat intussen veel makkelijker en nu Maks wil ook..! :pdtalc:
ik kijk nu extra naar de plassen in de bakken en je ziet dat er veel meer verdamping is.
en hier eten ze ook veel minder en liever brokjes, dus dubbel vocht nodig..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie