Maaginfectie?
Re: Maaginfectie?
Top bedankt. Vooral die 2e site is goed. Daar staan er al 2 die bij mij in de buurt zitten. Fijn, bedankt !
Fijn dat er bij jou in de buurt opties zijn.
Wij konden gewoon weg en sporten, en daarbij werkten we beiden.
Je moet de spuit-tijden zo plannen dat er genoeg ruimte blijft om nog andere dingen te kunnen doen.
Alleen vakanties zouden een probleem geweest kunnen zijn, nu ben ik zelf het liefst gewoon lekker thuis maar er zijn ook dan genoeg mogelijkheden.
Uiteraard moet hij wel eerst goed ingesteld zijn en we weten nu niet of hij last blijft houden van die diabetes, kan ook zijn dat als de oorzaak weg genomen is de waardes weer normaal worden.
Wij konden gewoon weg en sporten, en daarbij werkten we beiden.
Je moet de spuit-tijden zo plannen dat er genoeg ruimte blijft om nog andere dingen te kunnen doen.
Alleen vakanties zouden een probleem geweest kunnen zijn, nu ben ik zelf het liefst gewoon lekker thuis maar er zijn ook dan genoeg mogelijkheden.
Uiteraard moet hij wel eerst goed ingesteld zijn en we weten nu niet of hij last blijft houden van die diabetes, kan ook zijn dat als de oorzaak weg genomen is de waardes weer normaal worden.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Heb ik ook al eerder voorgesteld. Als je om 11:00 en 23:00 spuit (of 12:00 en 24:00 o.i.d.) kun je daaromheen prima alles plannen.Synemios schreef: 12 nov 2022 19:49 Je moet de spuit-tijden zo plannen dat er genoeg ruimte blijft om nog andere dingen te kunnen doen.
Maar hopelijk is het niet permanent.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ik spuit nu om 9 en 21 uur omdat de DA begonnen is om 21 uur. Maar dat word al moeilijk voor me. Ik ben regelmatig in Eindhoven. 1 uur reistijd op zaterdag- of zondagavond. Daar is mijn sociale leven(14 jaar gewerkt)
Wij spoten om 7.00-19.00 en nu geven we Lizzy haar medicijnen om 6.30 en 18.30 en daar kan ik ook niet mee schuiven.
Je kunt het spuiten wel langzaam laten verspringen naar tijden die jou beter uitkomen.
Maar dat zou ik nu nog even niet doen.
https://www.diabeteskatten.nl/phpbb3/vi ... php?t=1147
En nog iets anders, de glucosemeting bij de dierenarts is meestal hoger dan thuis.
http://www.dutchcatvet.com/nl/hoe-kan-j ... ehandelen/
Je kunt het spuiten wel langzaam laten verspringen naar tijden die jou beter uitkomen.
Maar dat zou ik nu nog even niet doen.
https://www.diabeteskatten.nl/phpbb3/vi ... php?t=1147
En nog iets anders, de glucosemeting bij de dierenarts is meestal hoger dan thuis.
http://www.dutchcatvet.com/nl/hoe-kan-j ... ehandelen/
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Ik kom net terug uit Eindhoven, dus ik heb vandaag al iemand moeten inhuren...
Hij heeft zijn kop niet meer omlaag ineens, zie hem niet meer waggelen en zit aan de keukendeur om weer naar buiten te gaan. Maar dat gaat echt niet gebeuren...
Hij heeft zijn kop niet meer omlaag ineens, zie hem niet meer waggelen en zit aan de keukendeur om weer naar buiten te gaan. Maar dat gaat echt niet gebeuren...
Dat klinkt positief
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
De problemen beginnen al... Meneer komt zelf de trap alweer op me vanmorgen uit min bed schreeuwen. En is niet op andere gedachten te brengen, meneer wil naar buiten, Pffff. Ik ga dat nu echt nog niet doen.
Op zich is het een goed teken
Hoe handig ben je?
Is het een idee je tuin af te schermen? Zodat hij wel naar buiten kan maar alleen op eigen terrein.

Hoe handig ben je?
Is het een idee je tuin af te schermen? Zodat hij wel naar buiten kan maar alleen op eigen terrein.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Toch lastig, heb het wel eens gedaan, maar dan kruipt hij zelfs nog onder de draad door.
Ik herken dat. Manlief en ik samen hebben ook de tuin afgezet en vaak genoeg ontsnapte er weleens een slimmerikargearge1 schreef: 13 nov 2022 08:01 Toch lastig, heb het wel eens gedaan, maar dan kruipt hij zelfs nog onder de draad door.
We hebben het zo vaak gecorrigeerd, om moedeloos van te worden
Op dit moment is alleen Polleke de slimmerik, de rest blijft allemaal in de tuin
Wat ontzettend fijn nieuws, dat je kat weer een beetje zich zelf word
Misschien kun je hem aan een tuigje in de tuin laten?
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
en kipjes Kayla en Lucy
rust zacht alle engeltjes
Hij is al 3x buiten geweest, maar blijft tot nu toe op zijn eigen terrein en in de schuur. Nu is hij weer binnen.
Het is weer problematisch. Ik heb net de nooddierenarts moeten bellen en die heeft me afgeraden insuline te spuiten om 21 uur want hij heeft vandaag weer niets gegeten. Ik krijg er weer niets in, wat je ook voor hem zet.
Er stond voor vandaag toch een bloedonderzoek met hematologie op de planning? Of is dat weer verschoven?
Ik denk toch dat ie weer eens opnieuw helemaal door de molen moet want schijnbaar hebben ze toch iets gemist.
Ik denk toch dat ie weer eens opnieuw helemaal door de molen moet want schijnbaar hebben ze toch iets gemist.
Grtz, Rik
Omdat morgen de eerste controle is voor de insuline, en het verslag van de dierenkliniek er nog niet was (nu inmiddels wel) is dat geschrapt. In dat verslag van de kliniek zou hij zelf hebben gedronken, brokjes hebben gegeten en boterhamvlees hebben gegeten. En hier thuis is het problematisch. Bloedonderzoek in kliniek leverde eigenlijk alleen laag Kalium 2,2 op en ALAT licht verhoogd. Glucose netjes 8,51.
Dit was conclusie:
algemeen - anamnese : K is wel gestegen naar 2.5, maar is dus nog te laag.
Is weer begonnen met brokjes eten!
Miauwt bij aanspreken.
Gedraagt zich ontspannen
bevindingen : 12.00 >> Glu 7.4
diagnose : Nog gevolg van onvoldoende eten icm insulinetherapie?
Hyperaldosteronisme/Conn's Disease (zeldzaam!)?
advies / therapie : Tumil K, 2dd 1/4 theelepeltje
Dit was conclusie:
algemeen - anamnese : K is wel gestegen naar 2.5, maar is dus nog te laag.
Is weer begonnen met brokjes eten!
Miauwt bij aanspreken.
Gedraagt zich ontspannen
bevindingen : 12.00 >> Glu 7.4
diagnose : Nog gevolg van onvoldoende eten icm insulinetherapie?
Hyperaldosteronisme/Conn's Disease (zeldzaam!)?
advies / therapie : Tumil K, 2dd 1/4 theelepeltje