Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door castratenkoor »

Ik voer zelf Sanabelle Urinary als vast voer en dan 1 x daags als "snoepje 3 soorten, nierdieet, Sanebelle haarbal en Dental.
Persoonlijk zie ik geen probleem als jij 3 soorten voert.
Ik ben ook met van alles in de probeerfase.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Beetje off-topic, maar hoe lang kun je een geopende zak brokken eigenlijk bewaren (als je hem steeds goed afsluit)? 1 maand? 2 maanden? 3 maanden?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik giet ze in goedsluitende emmers met deksel - ik doe 3-4 weken met 10 kg denk ik.
Volgens mij sluiten die zakken na 3 x opendoen niet meer luchtdicht.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Ik geef nu 2 kg Sanabelle urinairy op 20 kg Sanabelle adult. Ik zit erover te denken om dat 10 om 10 kilo te maken. Wat vinden jullie?

Ik heb trouwens gelukkig nog nooit zure zakken Sanabelle gehad. Ben erg tevreden over het voer. Ze eten minden dan goedkoop voer, en hebben minder en minder stinkende ontlasting.
Heb ik het verleden Sanabelle dental gegeven, maar ben toch weer overgegaan op de adult.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Adriana

Bericht door Adriana »

k denk dat de problemen bij Sanabelle inmiddels zijn opgelost, dwz al het foute voer is uitgeleverd.... ik had laatst een proefzakje huid+vacht en dat rook sterk maar goed. en de laatste zak nierdieet van Happy Cat rook ook weer zoals vanouds.
sommige kattenvoeders ruiken heel sterk maar dit was een smerige afwijkende geur en het voer uit die zakken werd hier niet gegeten, terwijl dezelfde soort uit een goeie zak erin gaat als koek bij wijze van spreken.

@Stella: je gaat van een tiende Urinary naar de helft als ik het goed gelezen heb?
je zou even naar het vetpercentage van Urinary moeten kijken, het zou kunnen zijn dat Pippin daar heel erg zwaar op wordt..
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition
Nuenense

Bericht door Nuenense »

Ik geef Pluis en Luna altijd Royal Canin Fit 32.
Ben ontzettend tevreden!
Het is 65€ voor een zak van 10 kilo. Klinkt duur, maar ze doen er samen wel een aantal maanden mee.

Ik giet het voer vanuit de zak in een hoge 'bewaardoos' van Blokker. Zit zelfs een schepje bij; erg handig.

Als ik ze trakteer is het een stukje kipfilet of tonijn (op water) uit blik.
Luna is allergisch voor veel soorten voer/snoepjes etcetera.
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Kun je brokken, waar eenmaal zuurstof bij is gekomen, maandenlang bewaren??
Royal Canin adviseert om brokken hooguit een maand te bewaren...
(ja, ik moet zeggen ik eet zelf ook geen afgesloten zak chips meer, die ik maanden geleden heb opengemaakt...).
Ik kocht eerst ook zakken van 10 kg, voor 3 katten, maar nu ik er nog maar 2 heb, weet ik niet of dit nog verstandig is om te doen...??? Daar zouden ze dan ongeveer 3 maanden mee doen.. Kan dit?? Of kan ik beter zakken van 5 kilo, of zelfs van 2 kilo kopen (als ik Royal Canin geloven moet???
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Liefs van Mariska

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Adriana

Bericht door Adriana »

k weet niet precies wat er gebeurt als brokjes wat langer in een gesloten zak worden bewaard.
altijd zo koel mogelijk met zoveel mogelijk zuurstof eruit drukken als je de zak weer dicht maakt.
er zal wat van de geurstoffen verdwijnen en ik weet dat bepaalde vetten ranzig worden als ze te lang te warm worden bewaard.
sommige vrij vette nierdieetvoeren worden daarom alleen in klein formaat verkocht, denk ik..
maar verder bewaar en gebruik ik hier zeker een jaar uit dezelfde zak en als het niet meer lekker smaakt dan merk ik dat onmiddellijk aan het eetgedrag van de heren.
maar dat wil denk ik nog niet zeggen dat het bedorven is..
Nuenense

Bericht door Nuenense »

Robijn schreef:Kun je brokken, waar eenmaal zuurstof bij is gekomen, maandenlang bewaren??
Hoi Robijn,

Ik doe dit altijd, en het gaat prima.
Wat niet meteen in de plastic bewaardoos past (ongeveer eenderde van de zak) verpak ik door zoveel mogelijk lucht uit de zak te duwen, en de zak vervolgens met meerdere wasknijpers dicht te maken. Ik bewaar hem in de voorraadkast, dus donker en koel.
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Nou, ik denk dat ik dan ook maar gewoon de 10 kg zakken blijf kopen. Het prijsverschil per kilo is al snel 3 euro tussen een zak van 10 kg en een zak van 2 kilo (bij Sanabelle Senior brokken). Niet niks, toch? ;-)
Liefs van Mariska

Nuenense

Bericht door Nuenense »

Zou ik zeker doen! Anders is het erg zonde van het geld :D
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou zo'n emmers van de mayonaise bij de frituur gaan vragen. Die hebben ze toch over. Die sluiten perfect luchtdicht af, dus als je zorgt dat die goed vol zitten, is er geen lucht bij. Zo kan je het volgens mij goed bewaren.
En daarnaast dan een bewaardoos die mooi luchtdicht afsluit waar hoogstens zo'n emmer in past. Hier neem je dan dagelijks wat uit. Zo klein mogelijke hoeveelheden werken en de rest dus mooi luchtdicht afgesloten laten zodat er niet steeds lucht aan komt. Telkens er lucht aan komt gaat er geur en smaak verloren en meer kans om te bederven. Daarom werk ik met een aparte bewaardoos waar ik wat uit haal en laat de rest met rust tot ik het nodig heb.

Vroeger bewaarde ik het ook in de zak en plakte die helemaal af met tape (wasknijpers zou ik niet vertrouwen). Maar dan moet je dus steeds opnieuw die zak openen om de dagelijkse bewaardoos te vullen terwijl nu elke de zak in 1 keer over de emmers verdeelt wordt, en die dus maar 1 keer geopend zijn.
Nu ga ik over op vers, dus dan is dat allemaal niet meer aan de orde. ;-)
In tussentijd werk ik dus al enkele maanden met die emmers.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Contacteer:

Bericht door KoosjeCato »

Ik heb nu Acana, Smilla en Porta 21 door elkaar gemengd en volgens mij wordt de Smilla er het eerste uit gegeten. Vooralsnog heb ik geen echt grote veranderingen gezien in hun ontlasting, behalve dan dat de Mr. Hankies er wat langer uitzien? Met Acana alleen vielen ze uiteen in grote bolletjes, zeg maar. Soort mega konijnenkeutel. Opvallend was wel dat ze dit keer hun natvoer lieten staan, blijkbaar hadden ze zo gegeten van hun brokken dat dat er niet meer bij ging?
We wachten verder af, maar vooralsnog is de indruk van zowel Porta als Smilla goed. :)
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Acana krijgen ze hier ook harder ontlasting van dan van de vorige merken.
Porta was ik tevreden van, heel tevreden zelfs, maar op een keer was Kleintje het beu gegeten. Dus nu Acana. Ook heel tevreden van, maar daar hebben ze wel erg weinig van nodig en worden al eens sneller dik op, heb ik de indruk.

Smilla heb ik nooit gegeven omdat ik vermoed dat Cuzco daar allergisch aan zal zijn.
De samenstelling is ook nog niet zo lang geleden verandert en voorheen vond ik het niet zo'n hoogvlieger. Nu ziet die er veel beter uit.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Adriana schreef: @Stella: je gaat van een tiende Urinary naar de helft als ik het goed gelezen heb?
je zou even naar het vetpercentage van Urinary moeten kijken, het zou kunnen zijn dat Pippin daar heel erg zwaar op wordt..
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition
Dank je Adriana, ik hou het gewoon bij mijn 1 op 10!
Maar Dinie, jij geeft toch wel Sanabelle uninairy? Ook omdat je alleen katers hebt?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie