Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Contacteer:

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door KoosjeCato »

Almo was ik even vergeten in het rijtje, maar die pruimen ze ook niet. :oops:
Van alle voeders die aangeraden worden eten ze acana nog het beste...ja en sanabelle gevogelte, maar die grotere zakken durf ik niet echt te bestellen. (vanwege die zure lucht, wat je zei ;) )
Adriana

Bericht door Adriana »

k heb een bestelling Zpls met proefzakje huid&vacht en ben maandag benieuwd hoe dat ruikt. de proefzakjes hebben ook een tijdje gestonken, net als happy cat nierdieet trouwens.... grmmbl.

als je die brokjes een nachtje in water op kamertemperatuur laat staan dan ruik je s morgens dat het dus absolute bagger en bedorven is.. en ik begrijp werkelijk niet dat er geen kwaliteitscontrole bij Sanabelle is... maar mijn e-mails beantwoorden ze auch nicht..!
ik doe dat ook wel eens met natvoer en dat is altijd heel informatief..
kwalitatief goed voer overleeft deze proef moeiteloos en ruikt na een nachtje niet bedorven!
dus missch nog even wachten..

jammer dat ze geen Almo lusten, heb je alle smaken geprobeerd? ze hebben een geweldigde zalm-variant, zitten goeie oliën voor huid en vacht en nieren
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Contacteer:

Naja, als ik alles zo bekijk vind ik Acana nog het beste... RC heb ik gewoon iets tegen, ik weet niet.
Ik denk dat ik er eventjes meer mee zat of ik ze wel zoveel natvoer mocht geven. :)

Waardeloos dat je dan geen antwoord terug krijgt... :(
Adriana

Bericht door Adriana »

bij het shoppen bij Zooplus kwam ik bij een paar merken nieuwe natvoer producten tegen, bv bij Almo, die een hele serie natvoer in foliezakjes heeft, behoorlijk smurrieloos trouwens
en Bozita heeft eindelijk de tetrapak-verpakking gehalveerd met 4 nieuwe smaken/soorten in 190 grams doosje: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition

krijg dezer dagen één soort bozitaatjes aangeleverd maar ben ook wel benieuwd naar ervaringen van jullie met andere nieuwe producten..

had vorige week een 400 grs-verpakking brokjes huid&vacht van Sanabelle en dat rook weer zoals gebruikelijk dus denk ik dat ze daar door het 'zurig ruikende en hier niet gepruimde' voer heen zijn.. hoop dat dit ook voor Hapy Cat geldt, want die hadden hetzelfde met het nierdieetvoer..

en ik zag dat er nieuwe snacks waren, bv van Almo.. (bij de ingrediënten kwam ik suiker en zout tegen...... ??..)
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

heb een vraagje. ik geef nu orijen aan snabbel. en de kat van mijn ouders krijgt dit ook. samen bestellen we een zak van 7kg. nu was er de hoop dat ze er toch wel een tijd mee zouden doen. echt er doen ze er met zijn 2en maar 2mnd mee. daar door word het toch wel prijzig. vooral omdat er ook goedkoper voer te vinden is en ook goed is.
maar het zijn alle 2 wel moeilijke eters. nu heb ik eens zitten rond snuffelen op zpl. en zag daar Acana pacifica staan. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ana/132917
en volgens google komt dit uit de zelfde fabriek?
ook ben ik eens aan het kijken om van verschillende merken wat 400 gr. zakjes te bestellen. van sannabelle de vis versie en smilla ook de vis versie.
wat zo ik evt nog meer kunnen proberen voor 2 moeilijke vis eters?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
paasnini

Bericht door paasnini »

Acana is prima, ik geef zelf nu ook Applaws en dat vinden ze hier ook lekker.
@Adriana ik heb van de week voor het eerst de sensitive hair en skin gegeven van Bozita (klein pakje) zijn brokjes in saus vinden ze hier wel aardig.
Almo holistic kip of kalkoen bevat wel veel meer koolhydraten dan andere vergelijkbare voedingen.

Ik las eerder Urinary als snoepje voor een kat van 8 maanden, als snoepje kan het niet veel kwaad maar Urinary is als droogvoeding echt niet aan te raden voor kittens aangezien er een urine zuurder in zit, uit mijn hoofd gezegd krijgt een kitten dan last van kalkafzetting.
Adriana

Bericht door Adriana »

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition
k wist niet dat Bozita zijn brokjes-assortiment had uitgebreid.
zag bij de ingredienten een heleboel tarwe en dat betekent heel veel foute stofjes/zetmeel en ook nog tandplakbevorderend.
de nieuwe kleine natvoer verpakkingen Bozita zijn hier volledig afgekeurd. vind ook niet dat het er erg appetijtelijk uitziet.

ik waag te betwijfelen of Almo holistic zo heel veel meer kh's bevat dan andere vergelijkbare voedingen. sinds enige tijd vermelden producenten de kh's/zetmeel niet meer in de analyse-overzichten en valt het dus niet te vergelijken.
bovendien is er groot verteringsverschil tussen de diverse 'granen' zoals rijst, mais, gerst, haver, tarwe. en andere kh-leveranciers zoals speciaal soort aardappels.

ik heb Almo holistic kip+rijst hier ooit doorgemeten in een +0/3/6/9/12 bloedsuikermeting en dat gaf geen uitschieters, bss niveau bleef tussen 5 - 9, dus zal het wat de vertering betreft met die koolhydraten erg meevallen.
we hebben in het verleden hele discussies over eiwit en kh-gehaltes in kattenvoer gehad en daar begin ik niet meer aan.
hier laat ik in de bloedonderzoeken altijd een fructosaminewaarde meelopen, dus weet ik dat de tijgers op dat punt niet worden overbelast.

ik geef hier geen brokjes met > 30% eiwit omdat ik dat een onnodige belasting van de nieren vind. zowel Acana als Applaws en Orijen (waarvan het eiwitgehalte inmiddels wat is teruggebracht) scoren bijzonder hoog op dit punt.
Almo holistic zit rond 30 %, verteert langzaam en heeft een brede samenstelling, net zoals de wat vriendelijker geprijsde Sanabelles.
ik zal geen Urinary van Sanabelle als alleenvoer voor kittens aanraden trouwens.

welk stofje als urine-aanzurend bedoel je, toch niet methionine?
Adriana

Bericht door Adriana »

grrrmb grrrmb grrrmbl ....

had zak Sanabelle dental besteld, zijn geen kleine verpakkingen van en ik dacht dat de ellende met de slechte zurig stinkende brokjes langzamerhand wel achter de rug was bij de Menschen von Sanabelle.

niks is minder waar, doe hem open en geef een paar brokjes..
steek neus in de zak, gatver! daar gaan we weer!
heb voor de zekerheid paar brokjes nachtje in lauw water laten staan, hardstikke bedorven en nog steeds zelfde bagger.
e-mails beantwoorden ze niet en Zpls schuift de zakken alleen maar door en adviseert de fabrikant te bellen.
:punthoofd: krijg ik hiervan..
de schade bedraagt bij mij inmiddels > euro 50,- en ik ben niet de enige.. :-(

t ligt niet aan je kat als-ie ineens geen trek meer in bepaalde verpakkingen Sanabelle heeft hoor! :pdtmad3:
pinguin
Tijger
Tijger

Bericht door pinguin »

zo das zonde van het geld :shock: maar ik vind het zeker ook heel raar dat ze zulke producten mogen leveren :!: en vind het ook maar een makkenlijke reactie van zpl. hun leveren toch aan de klant dan zijn zij toch op dat moment verantwoordenlijk voor het product? of zie ik dat verkeerd?
hebben de duitsers geen controles op diervoeding?
ik wilde sanabelle gaan proberen voor snabbel. maar daar ga ik nu niet eens aan beginnen. er zijn nog zat andere goede merken. die hopenlijk in de smaak vallen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
manon3

Bericht door manon3 »

Ik heb van Zooplus 3 proefverpakkingen gekregen van het nieuwe voer van Almo Nature,de Almo Nature Labels.Het ging om foliezakjes van het Green Label.
In de smaken tonijn en kip/eendenborst.Die zijn bij onze poes bijzonder goed in de smaak gevallen,evenals de Mini-food snacks van Almo die erbij zaten.
Alleen jammer dat dit voer vreselijk duur is in verhouding want er zit slechts 55 gram in zo'n zakje.
En da's nog veel duurder dan de Almo blikjes die poes normaal krijgt,want zo'n blikje kost bijna 1 euro voor 90 gram.Dus dit gaat helaas geen vaste dagelijkse kost worden,maar wel af en toe als extraatje.Heel jammer want voor de rest is Almo Nature een prima merk.
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Ik kom hier erg veel Zpls merken tegen, logisch, daar bestel ik ook mijn voer. Maar mijn kattensnacks koop ik elders.

Lamshart, kippenhart, kippennek, kippenlever, kipfilet, kalkoen, konijn en eend koop ik bij de slager (eventueel bij de supermarkt als ze het hebben) Kuikens bij de ds.
Ik koop ook vaak de kattensnacks in de DS van Delisnacks; kan daar niet veel over vinden, maar hier een link;

http://www.discushospers.nl/Deli-katten-snack

Ik heb alle varianten gehad en op allemaal zijn de twee even dol. Het is 'gewoon' gedroogd vlees, zonder suikers, zouten enz. Ik vind het een handige 'tussendoor' snack als ik bijv. geen vers heb ontdooid of om ze even extra te verwennen.
*Dexter & *Mosa
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Contacteer:

Zo zeg. Ik heb eindelijk de knoop eens doorgehakt en wil van de Acana afstappen.
Hoewel het -zeker voor een student- duur voer is, vind ik dat nog niet eens het grootste bezwaar. Het is niet meer uit te houden in de kamer als een van de twee op de bak is geweest (ok. Kato graaft ook heel driftig, maar kan niet mikken, dus het ligt lekker open en bloot te meuren).
Katootje heeft al een hele tijd een soort van roos op haar onderrug, maar Koos begint nu ook een beetje. Volgens de richtlijnen en de dingen die ik in een voeder zocht, was het verre weg de beste optie, maar we gaan ons wederom in het land der experimenten begeven.

Ik heb nu dus een zak (1kg) Smilla besteld en een zak Porta 21. (2 kg)
Het is fijn dat deze voeders minder kosten, maar eigenlijk vond ik de rest na vergelijken, geen optie.
Orijen en Almo heb ik al eens gehad, moeten ze niet. Applaws ging Koos van kotsen en Kato aan de dunne. RC en Hill's vind ik beide veel te duur voor de ingredientenlijst die ze hebben. :???: Naar mijn idee kan ik ze net zo goed een maiskolf toewerpen. :roll:
Animonda en Bozita, van een van de twee gingen ze ook over hun nek, maar ik weet niet meer welke. En Sanabelle durf ik gewoon niet aan i.v.m alle klachten over zure zakken.
Uiteindelijk heb ik dus na heel lang twijfelen, Smilla en Porta 21 besteld, ook omdat dat hier als goed voer wordt gezien. Maar de reden dat ik twijfelde, is wel dat in allebei de voeders zout (natriumchloride) zit. Waarom wordt dat toegevoegd?!

Nu maar hopen dat ze een van de twee lekker vinden. Vooralsnog vinden ze 'blikje' het lekkerst. (Ik voer ze de visvarianten van Cosmo of een gekookt visje) Zo uit mijn hoofd hebben Smilla en Porta een lager eiwitgehalte, ga ik dit ook zien aan de gewichten?

Oh ja, nog wat info: Ze zijn bijna 1 jaar, langharige binnenkatten en wegen beiden bijna 6 kg. Koos is het grootste en daarmee ook prima slank. Katootje is wel een beetje bol te noemen.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik heb juist slechte ervaring met Porta 21. Zakken altijd kapot en voer ruikt onfris. Katten waren er geen van allen dol op.

Zout wordt ook toegevoegd aan RC en van de dierenarts begreep ik dat dat is om ze te stimuleren te drinken. Maar ik vind dat een foute manier. Zou is helemaal niet goed.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Contacteer:

Zoiets had ik ergens gelezen inderdaad. Maar weer een ander heeft er goede ervaringen mee en zo gaat het bij elk voer. Bijna om gek van te worden en de enige optie is het zelf ervaren. (nou, de katten dan, ik ga niet op brokjes kauwen)
Zo'n vermoeden had ik helaas al, om ze te stimuleren om te drinken. Ik keur dat ook behoorlijk af en hoop dan maar dat de andere kwaliteiten van het voer opwegen tegen het zout.
Mochten ze beiden nou helemaal niks vinden, dan moet ik alles maar weer eens bekijken.
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Contacteer:

:grin: Hoera, er is weer een pakketje voor de katten. Ik moest er snel bij zijn, want er zat een verenhengel in en die werd er meteen uit geroofd. Hun bakjes waren leeg, dus dat komt mooi uit en ik heb ze om te beginnen maar een handje porta 21 gegeven. (Ik heb de gele zak).
Het voer ruikt niet onfris, de zak (2 kg) vertoond geen gaten/scheuren, dus zover tevree. Kato viel gelijk aan, maar dat doet ze altijd op alles wat in haar bakje komt, Koos is de ware moeilijkert.
Maar ook hij eet ervan! Toen Kato klaar was, ging hij er ook eens lekker voor zitten en dat doet hij bijna niet. Eerste indruk van Porta 21 is dus goed, nu even afwachten hoe hun lijfjes erop reageren.

Ik moet mezelf wel een beetje bedwingen om niet gelijk ook de zak Smilla open te trekken, dus ik stel nog maar eens een vraag : Kan het kwaad om voorlopig even Acana, Smilla en Porta door elkaar te voeren? Of kan ik nu beter de zak Smilla dicht laten en later, na de porta, proberen?
Ik heb nu 2 kg Porta, 1 kg Smilla en ongeveer nog 1,5 kg Acana.
Plaats reactie