Zo zeg. Ik heb eindelijk de knoop eens doorgehakt en wil van de Acana afstappen.
Hoewel het -zeker voor een student- duur voer is, vind ik dat nog niet eens het grootste bezwaar. Het is niet meer uit te houden in de kamer als een van de twee op de bak is geweest (ok. Kato graaft ook heel driftig, maar kan niet mikken, dus het ligt lekker open en bloot te meuren).
Katootje heeft al een hele tijd een soort van roos op haar onderrug, maar Koos begint nu ook een beetje. Volgens de richtlijnen en de dingen die ik in een voeder zocht, was het verre weg de beste optie, maar we gaan ons wederom in het land der experimenten begeven.
Ik heb nu dus een zak (1kg) Smilla besteld en een zak Porta 21. (2 kg)
Het is fijn dat deze voeders minder kosten, maar eigenlijk vond ik de rest na vergelijken, geen optie.
Orijen en Almo heb ik al eens gehad, moeten ze niet. Applaws ging Koos van kotsen en Kato aan de dunne. RC en Hill's vind ik beide veel te duur voor de ingredientenlijst die ze hebben.

Naar mijn idee kan ik ze net zo goed een maiskolf toewerpen.
Animonda en Bozita, van een van de twee gingen ze ook over hun nek, maar ik weet niet meer welke. En Sanabelle durf ik gewoon niet aan i.v.m alle klachten over zure zakken.
Uiteindelijk heb ik dus na heel lang twijfelen, Smilla en Porta 21 besteld, ook omdat dat hier als goed voer wordt gezien. Maar de reden dat ik twijfelde, is wel dat in allebei de voeders zout (natriumchloride) zit. Waarom wordt dat toegevoegd?!
Nu maar hopen dat ze een van de twee lekker vinden. Vooralsnog vinden ze 'blikje' het lekkerst. (Ik voer ze de visvarianten van Cosmo of een gekookt visje) Zo uit mijn hoofd hebben Smilla en Porta een lager eiwitgehalte, ga ik dit ook zien aan de gewichten?
Oh ja, nog wat info: Ze zijn bijna 1 jaar, langharige binnenkatten en wegen beiden bijna 6 kg. Koos is het grootste en daarmee ook prima slank. Katootje is wel een beetje bol te noemen.