Versvoedingen en 'barfen'
Re: Versvoedingen en 'barfen'
Ook niet elke dag hart geven, daar kunnen ze namelijk ook blaasgruis van krijgen.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Ik ben het een en ander aan het lezen over voeding,barfen en/of carnibest. Mio is geen grote eter,volgende week gaat hij weer naar de DA voor een inenting en laat ik hem weer even wegen,Mio woog 2 weken geleden 4,6 kilo ,is 9 maanden kruising Maine Coon. Je voelt duidelijk zijn heupbotten,kont enz. Hij krijgt nu R.C. Main coon kitten brokken, die eet ie graag,ander droogvoer wat ik had gekocht raakt ie niet meer aan.Blikvoer is kiele kiele,soms eet hij wat,maar meer als een eetlepel is het niet.Ik had wat zakjes natvoer van RC gekocht ,ook niet, en zakjes whiskas natvoer gehad,ook niets
Zijn er hier mensen die hun kat Carnibest geven,want als dat ook net zo voedingsrijk is als barfen (maar minder bewerkelijk) lijkt me dat ook iets om te gaan proberen??

Zijn er hier mensen die hun kat Carnibest geven,want als dat ook net zo voedingsrijk is als barfen (maar minder bewerkelijk) lijkt me dat ook iets om te gaan proberen??
Ik heb hier regelmatig gelezen over het geven van rauwe kipfilet, maar hebben katten geen last van salmonella?
En mijn kater kan alleen tegen Purina One Sensetive (na 8 maanden diarree die nu eindelijk over is probeer ik niks anders meer!), maar ik wil hem ook af en toe wat natvoer geven. Wie weet een goed merk?
En mijn kater kan alleen tegen Purina One Sensetive (na 8 maanden diarree die nu eindelijk over is probeer ik niks anders meer!), maar ik wil hem ook af en toe wat natvoer geven. Wie weet een goed merk?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Lebber van hond Marra
- Claudia007
- Poema
- Contacteer:
Ik voer Carnibest
wat wil je weten?
Onze katten eten eko en lam.
Ik voer ook kip maar niet rauw en heb blikjes Almo nature in de smaken kip, zalm, makreel, kip/kaas en kip garnaal.
En als wij biefstuk eten dan krijgen de katten dat ook voor de rest geef ik ook kool vis.
Sting is nog al moeilijk maar Gallardo eet alles wat los en vast zit
En naast dit hebben ze feline finest gewoon en graan vrij en MC brokjes voor tussen door....tja Sting lust geen snoepjes

Onze katten eten eko en lam.
Ik voer ook kip maar niet rauw en heb blikjes Almo nature in de smaken kip, zalm, makreel, kip/kaas en kip garnaal.
En als wij biefstuk eten dan krijgen de katten dat ook voor de rest geef ik ook kool vis.
Sting is nog al moeilijk maar Gallardo eet alles wat los en vast zit

En naast dit hebben ze feline finest gewoon en graan vrij en MC brokjes voor tussen door....tja Sting lust geen snoepjes

Groetjes Claudia,Scorpion Sting en Lamborghini Gallardo

Ik wilde zowiezo morgen een wijting halen,en wat vers hart,kijken hoe hij dat vindt
- Kattenbella
- Tijger
Het kan zijn dat hij even moet wennen aan de carnibest. Er zitten geen geurstoffen in. Je kan het dan even mengen met wat blikvoer.
Ik geef mijn katten verder ook kippennekken voor het kauwen, de tanden en eendagskuikens. Dat moest was wel even wennen.
Carnibest is compleetvoer, je weet dus dat er alles inzit wat je kat nodig heeft.
Vandaag een feestje....het is een jaar geleden dat ik de brokken de deur uit heb gedaan en de katten zijn echt mooier en gezonder geworden
Ik geef mijn katten verder ook kippennekken voor het kauwen, de tanden en eendagskuikens. Dat moest was wel even wennen.
Carnibest is compleetvoer, je weet dus dat er alles inzit wat je kat nodig heeft.
Vandaag een feestje....het is een jaar geleden dat ik de brokken de deur uit heb gedaan en de katten zijn echt mooier en gezonder geworden

Laatst gewijzigd door Kattenbella op 30 apr 2010 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Dank je Claudia,
Ik ga wat Carnibest proberen. Het lijkt me sterk dat hij daar diarre van krijgt, maar we zullen zien. Even zoeken wie dan heeft in de omgeving...
En koolvis, ook een goede tip! Ik ga ermee aan de slag (lijkt me zelf ook wel weer een keer lekker
).
Ik ga wat Carnibest proberen. Het lijkt me sterk dat hij daar diarre van krijgt, maar we zullen zien. Even zoeken wie dan heeft in de omgeving...
En koolvis, ook een goede tip! Ik ga ermee aan de slag (lijkt me zelf ook wel weer een keer lekker

Groetjes van Stella
Lebber van hond Marra
Lebber van hond Marra
- Kattenbella
- Tijger
Van Carnibest krijgen de katten juist stevige ontlasting door de botten die er doorheen zitten en het ontbreken van granen.
Katten zijn niet zo gevoelig voor salmonella als de mens
Succes!
Katten zijn niet zo gevoelig voor salmonella als de mens

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Fijn om te weten!!
Groetjes van Stella
Lebber van hond Marra
Lebber van hond Marra
In witvis zit niets wat katten nodig hebben.Catfish schreef: En koolvis, ook een goede tip! Ik ga ermee aan de slag (lijkt me zelf ook wel weer een keer lekker).
Als je vis wil geven ( max. 1x per week ) geef dan vette vis zoals wilde (of diepzee) zalm, sardientjes, verse haring dat is vette vis en er zit omega-3 in, daar hebben ze wat aan.
Omega-3 is goed voor huid, haar, hormonen, hart, ( eigenlijk alles waar een h voor staat ), bloedvaten en is een natuurlijke ontstekingsremmer.
Haring krijgt hij al na onze bijna wekelijkse 'haring-uitspatting'...
Bedankt voor alle tips!
Bedankt voor alle tips!
Groetjes van Stella
Lebber van hond Marra
Lebber van hond Marra
Heerlijk, vinden ze hier ook zalig...alleen dat is zoute haring en dat zout is minder goed voor ze...kun je het nog volgen?
Ik snap het, klinkt ook logisch. Daarom krijgt hij maar een heel klein stukje, tot zijn grote ontsteltenis.
Maar ik heb veel aan deze tips, bedankt!

Maar ik heb veel aan deze tips, bedankt!
Groetjes van Stella
Lebber van hond Marra
Lebber van hond Marra
Katten zijn daar niet gevoelig voor, hier krijgen ze als ik kipfilet in huis heb ook altijd hun deel, de oudste slaat altijd over maar de andere 3 staan al te mauwen als ik bezig ben met snijdenCatfish schreef:Ik heb hier regelmatig gelezen over het geven van rauwe kipfilet, maar hebben katten geen last van salmonella?

The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Rauwe kip ja?!
Oh dat wist ik niet!

Oh dat wist ik niet!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14