Maaginfectie?
Re: Maaginfectie?
Ok dan kun je die schildklier gelukkig vergeten.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Ik zie dat hij nog steeds spierzwakte heeft van de kalium. Is het niet verstandig bij mijn DA hem aan een kaliuminfuus te leggen totdat de kalium ongeveer 3,5 is? Nu is die 2,5 en is zielig om te zien.
Ik zou daar zeker wel over bellen.
Eigenlijk had ik verwacht dat ze hem pas naar huis hadden laten gaan als dat ok was.
Eigenlijk had ik verwacht dat ze hem pas naar huis hadden laten gaan als dat ok was.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Je hebt toch kalium supplementen meegekregen naar huis?
Verwachten ze niet dat die kalium daar ook nog wat mee gaat stijgen totdat dat in zijn lichaam vanzelf stabiliseert?
Verwachten ze niet dat die kalium daar ook nog wat mee gaat stijgen totdat dat in zijn lichaam vanzelf stabiliseert?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Ja dat wel,
Maar ik las dat ze normaal kalium stabiliseren tot in de normaalwaarde,. Nu is die 2,5 en hij eet wel,, maar ziet zielig uit,. Ik ben net even bij mijn DA geweest, had nog iets wat ik moest terugbrengen, maar die had het verslag uit Duizel nog niet binnen. Als dat er is overlegt ze met mij.
Maar ik las dat ze normaal kalium stabiliseren tot in de normaalwaarde,. Nu is die 2,5 en hij eet wel,, maar ziet zielig uit,. Ik ben net even bij mijn DA geweest, had nog iets wat ik moest terugbrengen, maar die had het verslag uit Duizel nog niet binnen. Als dat er is overlegt ze met mij.
Hij voelt zich dus waarschijnlijk nog niet helemaal lekker.
En dat kan dus ook nog die andere onderliggende oorzaak hebben die nog onderzocht moet worden.
De kalium en suiker dienen volgens mij de komende periode regelmatig in de gaten gehouden te worden.
Wat je ook las op die website. Nu hoeft dat misschien niet dagelijks... maar wachten op een volgende crash lijkt mij ook niet handig.
Grtz, Rik
Dinsdag moet ik weer suiker laten prikken.
Met zielig uitzien, bedoel ik kop laten hangen en beetje zwalken op achterpoten, lijkt mij de kalium.
Die kaliumwaarde is misschien donderdag zogenaamd mislukt omdat die zo laag was, dat ze dachten dat het niet klopte en dus mislukt was.
Met zielig uitzien, bedoel ik kop laten hangen en beetje zwalken op achterpoten, lijkt mij de kalium.
Die kaliumwaarde is misschien donderdag zogenaamd mislukt omdat die zo laag was, dat ze dachten dat het niet klopte en dus mislukt was.
Kan kalium of alvleesklier/ suiker of combi zijn.
Is het erger geworden?.
Voor zover ik het weet gaan ze meestal pas naar huis als kalium ok is.
Maar goed ik weet niet alles zo uit mijn hoofd
Weet je hoe je zelf glucose kan prikken?
Is het erger geworden?.
Voor zover ik het weet gaan ze meestal pas naar huis als kalium ok is.
Maar goed ik weet niet alles zo uit mijn hoofd
Weet je hoe je zelf glucose kan prikken?
Laatst gewijzigd door Synemios op 11 nov 2022 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Hij is minder wankel dan dinsdagavond, de dag voordat ik hem naar Duizel moest brengen. Toen had ik hem hier al thuis. Toen schreeuwde hij ook de hele nacht. Dat doet hij nu niet meer. Hij ziet er in zijn gezicht (ogen, enz) ook beter uit. En het enige daar is dat ze zijn kalium wat hebben opgekrikt.
Voor zover ik het weet gaan ze meestal pas naar huis als kalium ok is. Precies dat las ik ook in de literatuur. Maar omdat hij weer at en dronk, kan ik ook met tumil-k werken.
Voor zover ik het weet gaan ze meestal pas naar huis als kalium ok is. Precies dat las ik ook in de literatuur. Maar omdat hij weer at en dronk, kan ik ook met tumil-k werken.
Ik hoop dat ze snel terug bellen.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
De glucose kan ik prikken met zo een klein apparaatje, heb ik in Duizel gezien. Dat kan ik ergens zelf bestellen. Daar moet je een druppel bloed indoen.
Hij ligt nu ook te maffen in zijn mand. Hij is echt een stuk rustiger dan dinsdag.
Hij ligt nu ook te maffen in zijn mand. Hij is echt een stuk rustiger dan dinsdag.
Laatst gewijzigd door argearge1 op 11 nov 2022 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hoop dat ze snel terug bellen.
En ja soms zijn ze thuis beter af, maar dan wel met scherpe controle.
Ja dan kun je de glucose beter in de gaten houden, en thuis checken is beter ivm stress waardes bij de dierenarts.
En ja soms zijn ze thuis beter af, maar dan wel met scherpe controle.
Ja dan kun je de glucose beter in de gaten houden, en thuis checken is beter ivm stress waardes bij de dierenarts.
Laatst gewijzigd door Synemios op 11 nov 2022 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Dat kan zeker door het kaliumtekort komen.argearge1 schreef: 11 nov 2022 10:15 Met zielig uitzien, bedoel ik kop laten hangen en beetje zwalken op achterpoten, lijkt mij de kalium.
De supplementen zouden er nog steeds voor moeten zorgen dat die kalium blijft stijgen totdat die enigszins op niveau is.
Kaliuminfuus doen ze denk ik bij een heel erg groot tekort en schijnbaar vinden ze het tekort wat hij nu heeft voldoende om dit langzaam met supplementen op te lossen.
Hoe is het nu met zijn drinken en plassen?
(Ik neem aan dat hij nog binnen is zodat je die dingen goed in de gaten kunt houden.)
Grtz, Rik
Drinken doet hij, plassen heeft hij ook gedaan op de bak, maar een stuk minder dan weken geleden, dat was echt niet meer normaal toen. Daarom was hij volgens mij ook uitgedroogd.
Op dit moment wil hij niet eens naar buiten, Hij heeft me een uur geleden ook flinke ontlasting in de bak gelegd.
Op dit moment wil hij niet eens naar buiten, Hij heeft me een uur geleden ook flinke ontlasting in de bak gelegd.
Laatst gewijzigd door argearge1 op 11 nov 2022 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, dat bedoelde ik dus want overmatig drinken en plassen leidt tot kaliumverlies via de urine.argearge1 schreef: 11 nov 2022 10:33 (...) maar een stuk minder dan weken geleden, dat was echt niet meer normaal toen.
Grtz, Rik