Yikes en dubbel yikes. (blijkbaar is deze post mij ontschoten, vandaar de late reactie)Pluis010 schreef: 06 feb 2019 16:27 Alle bloedwaardes waren in orde, alleen de creatine, ureum, calcium en fosfor waren veel te hoog, hij is dus 3 dagen aan het infuus gespoeld. Hierna stonden alle waardes weer perfect, iets wat de da niet had verwacht gaf ze aan.
...
Hij mocht mee naar huis en heeft als advies meegekregen: Hill’s Kidney Care brokjes en zakjes (natvoer) 2x per dag Pronefra en 1x per dag Semintra.
Even afgezien van de schrompelnier (wat voor kan komen) lees ik hier over een kat die acuut nierfalen heeft gehad. Is 3 dagen gespoeld... prima. Maar daarna naar huis sturen met Semintra en Pronefra????
Is er een urine onderzoek geweest? Is er vastgesteld dat er eiwitverlies via de urine is? Want dat is de ENIGE reden waarom je Semintra mee zou mogen krijgen. En als de bloedwaarden na het spoelen allemaal goed zijn (dus ook de nierwaarden) waarom dan nog spreken over nierfalen. Dan is het acuut nierfalen geweest wat zich weer grotendeels hersteld heeft. Ja, je zou dan op kunnen letten met wat je voert maar nierbrokjes lijken mij dan niet direct de oplossing (omdat het brokken zijn).
Chronisch nierfalen kan alleen geconstateerd worden indien na 3 maanden de bloedwaarden nog steeds nierfalen laten zien. Is er een vervolgafspraak gemaakt?
Als de pronefra een probleem geeft zou je ook nog ipakitine kunnen gebruiken. Dat is een poeder dat je door het natvoer kunt mengen. Hier werd dat zonder problemen gegeten. Maar het is nog maar de vraag hoe ernstig dat nierfalen is want als de bloedwaardes allemaal goed zijn vraag ik me ook af of er een noodzaak is voor pronefra.