Luna vandaag weer naar DA vanwege huidproblemen en nieuwe poging bd meten. Echter vorige keer bij zelfde DA niet gelukt en advies vandaag omdat ze toch al semintra krijgt het nu maar zo te laten.. Wilde er geen collega bij halen, die er nu in tegenstelling tot vorige keer wel was. Jammer, maar helaas. Ga nu geen nieuwe afspraak meer maken bij collega, ben afgelopen tijd al kapitalen kwijt aan bezoekjes en als ze het dan niet eens willen proberen... Luna was het er allemaal ook niet mee eens vandaag, dus had waarschijnlijk dan ook wel flinke "witte jassen" bloeddruk gehad.
Ze heeft (wschl door combinatie vettere brokken, stress van DA bezoeken en nieuwe kat in huis en de hele dag natte kin van het drinken) wel katten acne gekregen, wat ik nu goed schoonmaak en het gaat wel iets beter, maar gisteren weer grote pustel open gesprongen, dus weer bloederig. Vandaag bij DA na mijn poetsen van gisteren zag alles er echter vrij rustig uit. Alleen elke dag kin wassen (2x/week kattenshampoo en naspoelen, andere dagen watje met ontsmettingsmiddel) vindt ze niet zo geweldig, wat dan ook weer stress geeft natuurlijk. Ze heeft geen plastic voerbakken (en met wel plastic voerbakken ook nooit eerder gehad), dat zou meestal de oorzaak zijn blijkbaar.
Bo heeft het sinds deze week ook in lichtere mate, dus zal dan wel aan de nierbrokken liggen, dat is het enige dat ze gezamenlijk hebben (en een stukje stress door komst Stella, al lijkt Bo daar weinig last van te hebben, die vind haar (meestal) zelfs leuk. Stella heeft het niet, maar die eet voornamelijk ander voer (pikt wel wat niervoer mee - die vindt dat namelijk wel lekker)
Dat je zo'n hoogbejaarde kat nog acne behandeling moet geven dat had ik ook niet meer verwacht. Verder doet ze het goed. Niet meer afgevallen, nu strak op 4 kg gebleven en zit ook weer wat beter in haar vacht, niet meer zo mottig met schilfertjes. Dat was een huidprobleem waar het vettere dieet dan wel goed voor is
Dus vrouwtje is daar dan heel tevreden mee, nu geen nieuw bloedonderzoek gedaan enkele weken na start van de Semintra, hoeft van DA pas weer over 6 maanden. Kan haar kaalgeschoren keeltje en pootjes dit keer tenminste weer aangroeien

Niet dat ze daar minder mooi van wordt hoor, in mijn ogen is ze altijd mijn prinsesje.
Bo eet vrolijk mee van de nierbrokken, maar plast en drinkt normaal, dus hoeft van DA (nog) geen bloedonderzoek. We gaan wschl verhuizen komend jaar ivm nieuwe baan, dus vraag in nieuwe praktijk dan wel eens om een seniorcheck, hij is tenslotte al een tijdje senior. Hij heeft sinds zijn castratie (en toen was hij nog geen 1) geen bloedonderzoek meer gehad, want nooit meer wat gehad waarvoor operatie nodig was. Tja, Luna was dat tot voor kort ook. Gelukkig plassen ze binnen op de bak en kijk ik op hun waterbakken, dus viel me de forse plassen en vele drinken van Lu tenminste snel op. Hou Bo dus maar in de gaten met drinken aan kattenbak kan ik het niet meer zo goed meer aflezen, want sinds Stella hebben ze niet meer zo hun "eigen" bak, maar gaan ze allemaal overal.
Weet iemand goede DA praktijk in Utrecht West/Leidsche Rijn? Dat is namelijk waar we op zoek zijn naar een huis.