KoosjeCato schreef:
Het zijn behoorlijke zeikerdjes geworden inmiddels.
hihi, .....

: iedere kat reageert anders op voer omdat die stofwisselingen toch allemaal tikje anders reageren.
ik heb inderd ooit een giga aanvaring gehad met gimpet shiny cat en dat kan aan alles gelegen hebben. op een moment ontgroeien kittens bepaald voer, of ze zijn er qua ontwikkeling van de organen nog niet aan toe..
op dit moment heb ik ruzie met Sanabelle en ben benieuwd of iemand nu wel goeie ervaringen met de 2 kg zakken heeft. mag niet zurig ruiken! ik heb inmiddels 2 x 2 zakken weg kunnen doen en dat is toch best veel geld. de 400 grs gaan goed van dezelfde soort, dus de katten zijn niet de zeikerds hihi maar de fabrikant belazert de kluit.
ben (echt waar!) dol op dit soort uitwisseling omdat de inbreng van een aantal gebruikers/testers altijd een veel beter resultaat geeft in info en ervaringen dan dat je dat met maar een paar of in je eentje ervaart.
ik bedoel vragen als: hebben jullie dat nou ook?
bozita natvoer is prima kwaliteit, kh-arm en zeker niet duur. alleen de verpakkingen zijn wat aan de grote kant, hebben heel erg veel smaken. die met heel veel kip was hier zeer favo.
en hoe vaak je natvoer moet geven, tja.. t hangt ervan af of ze goed drinken. ik zie natvoer eigenlijk als garantie dat er genoeg vocht binnenkomt. ik wil genoeg plasballen uit de kattenbak kunnen halen en tel ze min of meer altijd wel. er zijn giga discussies of het goed/slecht voor de gebitten is... ik zou het niet weten.. en dat is denk ik ook weer erg dier afhankelijk, net als bij mensen, vraag maar eens aan je tandarts.. hangt onder meer af van de kwaliteit van de mondflora en de aanleg..
en hier is de ervaring dat sommige fabrikanten brokjes zo hard maken dat ik er zelf een notenkraker bij nodig heb. arme Enzo eet dat met zijn ogen dicht omdat het kraken ervan ook nog veel herrie geeft en hij niet alles zo wil doorslikken. balletjes gaan hier niet goed, hoe platter hoe beter.
de ervaring van een aantal kattenbaasjes bij Almo holistic is dat ze er gestaag van afvallen en veel katzels doen het er goed op. goeie drollen (Rob zegt: drollies..). ze eten er veel minder van omdat ze langer verzadigd blijven en het heeft een brede samenstelling.
in de wat minder dure afdeling is daar John Burns, ook brede samenstelling en wordt hier goed verteerd, de visvariant wat minder.
ik ben niet zo dol op eiwitgehaltes van > 30% zoals bekend... en dat is voor ieder persoonlijk.
en we hebben in een andere topic met RC kitten 36 een komische aanvaring, daar was ineens de l lysine verdwenen. methionine trouwens ook en dat is te begrijpen. voer met een klein beetje lysine bevalt hier goed. maar voor 'erbij'.
ik voer trouwens een aantal soorten plat op een klein dik hoogpolig handdoekje, dat eet het gemakkelijkst. doe ik het in een bakje dan wordt eerst het bakje omgekieperd, nou,.. dat kan ik dus zelf ook!
en 4 versch soorten omdat de drie katers allemaal voorkeur hebben en het ook beter doen op dat bepaalde voer, wat ze keurig zelf uitkiezen.
en ze krijgen dagelijks natvoer en dat is geen compleetvoer maar bijv kip/tonijn of iets met veel kip/kalkoen.
nog even bij de Acana's gekeken
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... 8#analysis
zeer brede samenstelling, 35% eiwit maar ziet er verder goed uit, zit in de prijsklasse van Orijen en Almo hol. heb er al vaker naar gekeken maar hun proefzakjes zijn gelijk 2,5 kg zwaar en dat risico vind ik wat te groot. en verder weet ik niet of er invoerrechten betaald moeten worden en dat drijft de prijs op (komt uit Canada).
kijk eens bij Happy Cat, dat heeft een brede samenstelling en komt bij onze oosterburen vandaan.
ik voer hier voor erbij Happy Cat niere en daar heb ik met de laatste bestelling dezelfde ervaring als bij Sanabelle, ruikt zurig maar minder erg dan bij Sanabelle. dus zelfde partij rotzooi ingekocht als bij Sanabelle, denk ik.
hun senior/'age +10' is ook best wel aantrekkelijk, brede samenstelling, niet giga hoog in de eiwitten en matige prijs (4 kg zak euro 6 per kg)
kunnen we niet een beetje uitwisselen, soort van kwartetten?
mag ik van jouw onsje Acana, dan krijg je van mij onsje Almo...?? hihi