Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Re: Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee

Bericht door Lovecat »

Almo holistic heeft een goede pers op het Forum, zoek maar eens via de zoekfunctie. een aantal zeer tevreden gebruikers, mooie drollen, graanvrij, redelijk eiwitgehalte en brede samenstelling.
Wat is 'pers' ??

Via de zoekfunctie kom ik alleen maar een enthousiaste Adriana tegen en vervolgens 5 x Dafpoetser die het meerdere malen onderstreept??

Hier zijn de Almo Nature brokjes totaal afgekeurd; blijkt maar weer dat het per kat verschillend is, de mousse aten ze wel op.
*Dexter & *Mosa
Adriana

Bericht door Adriana »

er zijn veel meer positieve berichten over Almo holistic op het Forum en katzels die er enorm van zijn opgeknapt en als het bij jou is afgekeurd dan is dat verder jammer, maar zegt niets over de samenstelling en kwaliteit van het voer.

en verder ga ik ervan uit dat je reactie vriendelijker is bedoeld dan-ie bij mij overkomt..
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

er zijn veel meer positieve berichten over Almo holistic op het Forum en katzels die er enorm van zijn opgeknapt en als het bij jou is afgekeurd dan is dat verder jammer, maar zegt niets over de samenstelling en kwaliteit van het voer.

en verder ga ik ervan uit dat je reactie vriendelijker is bedoeld dan-ie bij mij overkomt..
Via de zoekfunctie kom ik die reacties zo 1-2-3 niet tegen..
Ik zeg toch ook niet dat als het bij mij afgekeurd is dat de samenstelling en kwaliteit van Almo niet goed is? Waar lees je dat? Ik zeg alleen dat het dus heel erg kat-afhankelijk is, wat wel en niet aanslaat.

Mijn reactie is zo vriendelijk/onvriendelijk als hij er staat, volgens mij zeg ik niks verkeerds, misschien ligt het aan jouw interpretatie?
*Dexter & *Mosa
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

Sanabelle urinairy is volledig goed gekeurd. Heren krijgen het nu nog gemengd met oud voer en zijnnzeer kieskeurig en laten oude brok liggen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Adriana

Bericht door Adriana »

joepie en met gejuich ontvangen en dat is altijd fijn, lekker smikkelende katzels.. !
Sanabelle heeft zeker weten een paar erg goeie soorten, hier is de sensitive lam bij Enzo zeer favo, hij eet eindelijk met smaak en doet het er goed op. urinary gaat hier bij alle drie erg goed en ik heb een soort van buffet met altijd een paar verschillende merken/soorten.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Hier gaan 4 mokken Sanabelle schoon op, 2 x daags 2 mokken. Blijft echt geen korrel inliggen. Heb ik nog nooit gehad met brokken. Ik denk wel dat ze in verhouding er meer van nodig hebben dan van Orijen.
Maar meer krijgen de vetkwabjes toch echt niet. Wie weet gaan ze nog afvallen........
Ik gaf de tweede portie altijd om 17 uur. Nu doe ik dat pas als ik naar bed ga. Zodat ze niet om 5 uur aan mijn deur staan te krabben. Werkt prima. Ik mag tot 6.30 "uitslapen" in het weekend.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

Zeker smullen vinden ze, heerlijk om te zien, drollen zijn nu al steviger en mooie sigaren in plaats van dropjes. Jep katzels tevree, ik tevree!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

De Almo blikken werden hier volledig afgekeurd, op 1 soort na forel/tonijn.
De rest verdwijnt zo goed als onaangeraakt als knetterdure bio-bak vulling.
Ik ga bij de volgende bestelling Grau smulpannetje proberen, kijken wat de schatjes daarvan vinden.
Zakjes met klonten in saus is ook al geen succes, ze lebberen de saus eruit en de klonten blijven liggen.
Dus geen zakjes natvoer meer.
Kuipjes beviel niet omdat die vaak totaal gekneusd aankwamen.
Dus alleen nog blik hier.
Nu nog uitproberen welk soort.
Adriana

Bericht door Adriana »

hier zeker ook geen goeie ervaring met Almo natvoer, niet de foliezakjes en zeker ook de blikken niet.
en yes, hier is natvoer ook een probleem, ze willen alle drie wat anders.. en eten veel liever droge brokjes.. en de bengels willen geen helemaal geen rauw vlees.....!

Dinie: heb je al eens Bozita natvoer tetrapacks geprobeerd?
allemaal kh-arm en heel erg veel smaken. goeie prijs/kwaliteitverhouding.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bozita valt ook af, te grote verpakkingen, klinkt raar met zoveel katten, maar ik gebruik blijjes 85 gram voor vier katten als de andere een kuiken eten. 's morgens met zijn allen 100 gram en als ze kipfilet eten is dat naast 200 gram of 156 gram.
Grotere verpakkingen wil ik niet.
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Contacteer:

Bericht door KoosjeCato »

Dan ben ik heel erg benieuwd hoe de kip gaat bevallen, want inderdaad, de vis variant van Almo Nature (blik) werd gretig opgegeten.
Lovecat
Jaguar
Jaguar

Bericht door Lovecat »

Zo zie je maar weer dat er binnen 1 merk al verschillende smaken/substanties kunnen zijn die wel of niet goedgekeurd worden door katten. Hier werd de mousse van Almo goed gegeten; de brokken werden totaal afgekeurd.

Ik heb tot vandaag altijd Carnibest gegeven, maar beiden katten zijn in staking en willen nog geen hap nemen ervan; dus nu ga ik weer over brokken; de RC urinary s/o voor Dex en de Sanabelle varianten voor Mosa. De kat beslist; dat blijkt wel ;-)
*Dexter & *Mosa
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Contacteer:

:D Vandaag eens de kip kitten variant van Almo geprobeerd en ze vielen erop aan. Ze vinden het nog ewl een beetje vreemd kauwen, maar het gaat er wel in. En de restjes gaan naar fretlief, het is toch bijna puur vlees. ^_^ Carnibest zit ik ook over te denken, het zou ook handig zijn voor fret. Vind het snijden in plakken en alles alleen altijd zo'n gedoe. :(
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Als je de carnibest even een uurtje uit de vriezer legt is het best te zagen hoor.
Gewoon niet te veel worsten achter elkaar doen anders heb je geen polsen meer over.
Ik doe tegenwoordig twee per keer zagen in 5 stukken.
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Contacteer:

Het blijft eventjes bij Royal Canin en de Almo nature. Carnibest lust de fret ook en die ruikt dat dan, maar op dierenartsadvies mag ze het niet hebben. (Haar gevoelige maag kan rauw niet aan en ze vind het zó lekker) dus dat vind ik echt niet fair tegenover Ka. (vooral omdat de 'eetplek' van de katten bovenop de ombouw van Kaatjes kooi is. Royal Canin doen ze het goed op, ook al ben ik zelf niet heel erg fan van het voer. (gevoelsmatig). Applaws ging bij fret en kat fout en dat is niet de eerste keer dat ik geen goede ervaringen heb met dat voer, dus die wordt het niet. Hill's kitten komen ze ook nog wel eens aan, omdat de fret dat krijgt en tijdens het weken van de brokjes voor de fret ben ik nog wel eens slordig. Kattenmelk krijgen ze sinds De PoepCrisis echt nog maar mondjesmaat, af en toe een bodempie voor de lekker.

De drolletjes zien er stevig uit en inderdaad als een soort niet rechte sigaartjes.
Plaats reactie