Gisteravond heb ik Mir mee de woonkamer ingenomen terwijl Zoë bovenop de kast vogels lag te kijken. Ik heb Mir maar gewoon vast gehouden en ben bij het speelkleedje gaan zitten. Ben met Mir gaan spelen onder toeziend oog van Zoë. Die keek met grote ogen toe, wilde in ieder geval niet naar beneden komen maar heeft niet gegromd of geblazen. Af en toe ontspande ze wat, kneep haar ogen wat toe.
Daarna Mir weer naar de logeerkamer gebracht maar Zoë weigerde nog steeds naar beneden te komen. Pas toen ik de deur tussen de gang en de woonkamer dicht deed kwam ze naar beneden om te snuffelen. Leek op een positieve manier er wel opgewonden of opgewekt van te raken. Niet boos of chagrijnig wel heel spannend. Ze wordt er in ieder geval een stuk ondernemender van.
Vanochtend heb ik een hekwerk tussen de deur van de woonkamer en de gang geplaatst. Eigenlijk met het idee dat Zoë Mir kan zien aankomen als hij naar de woonkamer wil en ik er dan bij ben. Het is niet helemaal waterdicht, Mir kan via het hekwerk omhoog klimmen maar zolang ik erbij ben, kunnen er geen onverwachte dingen gebeuren. Het duurt toch even voor hij boven is als hij gaat klimmen.
Vanochtend weer met Mir gespeeld op het speelkleed terwijl Zoë bovenin de krabpaal lag. Ze hield het allemaal goed in de gaten maar was meer ontspannen dan gisteren, kneep nog wat vaker de oogjes toe. Ik voelde op sommige momenten wel even de temperatuur stijgen in de kamer

maar dat nam dan steeds weer af, dan kwam er weer een knipoog tussendoor en dan steeg ineens de temperatuur weer. Wisselende gevoelens dus. Nu liggen ze allebei heel diep op hun eigen helft van het huis te slapen. Hekwerk zit ertussen maar als ik wegga doe ik wel gewoon de deur dicht.