Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
PoesMaartje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 okt 2010 10:14

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door PoesMaartje »

Aha, hier ga ik even rustig terug lezen ;-)
Gebruikersavatar
suuske
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2010 12:01
Locatie: Stein LB

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door suuske »

Hallo,

Ik ben nog een kattenleek, wij hebben onze eerste kitten. Het gaat hartstikke goed met haar. Alleen zag ik dat de kattenbak volgens mij een beetje klein wordt. Als ik nu een nieuwe aanschaf wil ik eigenlijk graag eentje met kap omdat ik vaak de korrels ook naast de bak vind.
Nu mijn vraag :grin:
Waarom wel of geen kap? En wanneer is de bak te klein?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door MarjanR »

Het maakt voor mijn kitten niet uit of er nou wel of geen kap op zit, ze mikt toch het grit ernaast.
Je hebt wel bakken die een rand hebben die naar binnen staat. Zo kunnen ze minder snel het grit eruit werken. Lijkt me een goede voor jou?

Wanneer een bak te klein wordt?
Poeh, ik heb hier Teun. Dies groot.
Maar toch gaat hij steeds op de iets te, voor hem, kleine bak. En dan zit er wel eens een drol tegen de wand aan gekleefd.
Ik weet niet hoe ik hem kan sturen op de andere bak te gaan?
Maar iedere kat doet z'n ding op zijn/haar manier. Zet je een levensgrote bak voor haar neer kan ze er nog steeds voor kiezen om tegen de rand aan te gaan...
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
suuske
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2010 12:01
Locatie: Stein LB

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door suuske »

Dank je wel Marjan, ik heb inderdaad ook zo'n rand, maar dat helpt niet echt. Ach dan maar iedere dag met blik en veger aan de slag
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Catfish »

Ik heb hier ook een behoorlijke spitter, Yoda. Gaat voor de bak staan en dan lekker alles eruit graven... :edoh:
Ik heb nu deze, ook omdat er één van de boys tegen de rand pieste.
http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... kap/155902
Maar hij is ook een stuk hoger, dus hij kan het er niet meer uit spitten! :edance:
Deze is ook goed denk ik. http://www.zooplus.nl/-zap61366/shop/ka ... kap/135811
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Carlap
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2010 12:33

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Carlap »

Wij hebben twee katten, één hele grote en één kleine. De grote, past sinds hij ongeveer 1 jaar oud is niet in een normale kattenbak en daarom hebben we voor hem een extra grote kattenbak gekocht. Daar gaat bijna 1 zak Catsan in één keer in! Ook hebben we nog een losse kleine, open kattenbak voor de andere kat.
Aangezien we de katten 's nachts nog wel eens van elkaar scheiden staan ze ieder in een andere kamer. Overdag kan de kleine zelf kiezen welke bak ze gebruikt.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door ayla »

wij hebben nu erg fijn ( goedkoop) grid van de c1000. Stinkt niet, klontert goed en de katten gooien niet alles uit de bak. Nare geurtjes worden goed gemaskeerd. helemaal top dus.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door castratenkoor »

Heel verstandig drie verschillende bakken in allerlei soorten en maten!
Ik heb zelf 8 katten en 10 bakken staan. De normale bakken met deksel worden zelden gebruikt. Ze gaan het liefst op grote hoge open bakken, zijn opbergbakken van Blokker.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
wendyke80
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2010 11:31

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door wendyke80 »

hallo,

Ik heb de laatste 6 jaar een litterfree kattenbak gehad. Zo een zelf wassend ding.
Nu is hij stuk en de firma bestaat helaas niet meer.
Ik heb dan maar een littermaid gekocht.
Heeft er al iemand ervaring met deze automatische kattenbak?
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door MarjanR »

Litterfree???
Je kunt wel even zoeken op de litter robot (oid) er zijn wel een paar onderwerpen hier op het forum.

Ik heb van de week voor het eerst de biokat's micro in de bakken gedaan.
Ik had niet door dat dit ook een fris geurtje had tot ik de zak open maakte.
OEPS, ging dat wel goed met Teun z'n neusje?
Dus ik heb maar 2 bakken gedaan, en afgewacht.
Ik had hiervoor Belmondo, en daar baalde ik van. Wat een stuifmeel is dat zeg.
Klont goed hoor, verder prima spul, maar die stuif!!!
Dus ik was blij verrast door de biokat, die stuift NIET! Heerlijk.
Verder is het schonen van de bak ook een genot, al was het alleen maar vanwege de geur (die ik prettig vind). Goede piesklonten en de drollen netjes ingedroogd.
Teun vindt de geur geen bezwaar (net als de andere twee niet, maar daar was ik niet zo bang voor).
Ik blijf op dit spul!
Geweldig. Als het aan de winkelbediende van Jumper lag moest ik dit zeker niet gaan gebruiken.
Dus ik ben afgegaan op de adviezen van hier, en daar heb ik zeker geen spijt van.
Sorry meneer van de tnt, u zult meerdere zakken van dit spul moeten sjouwen :???:
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Adriana »

wij dol zijn op micro of andere soort van biokat via Zpls en altijd ongeveer euro 7.50. ik doe zeker 2 maanden met een bak, het klontert geweldig en je kunt die bakken makkelijk schonen (door frituurzeef gooien). ik goeie relatie met de TNT-ers heb (gelukkig) en veel pakjes voor andere bewoners opvang. in ruil daarvoor wordt tot aan mijn deur gebracht en k laat per Zpls-bestelling eén zak biokatkorrels mee komen. luchtje gaat er vrij snel af.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door MarjanR »

Ja, luchtje hangt er nog wel wanneer ik de bak door de frituurmand heen mik.
Maar na een half uurtje kan ik met m'n neus de bak in en ruik ik het nog maar minimaal.
(waarom zou je als weldenkend persoon zonder rede met je neus in de bak willen.... toch ergens een steekje los ben ik bang :lol:)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door pearlsofpassion »

Om na te gaan of het nog ruikt natuurlijk! :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
annabella
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2010 16:26

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door annabella »

Allereerst, de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Ik heb net op het forum gezocht, maar kan vooralsnog geen antwoord vinden... Het gaat om het volgende: mijn twee katers verspreiden het kattengrit door het hele huis. Ik heb meerdere soorten kattengrit geprobeerd, maar steeds houden ze korreltjes vast in hun pootjes, en laten deze later pas los. De ene kat doet dat sterker dan de andere. Ze zijn ook allebei behoorlijk kieskeurig wat hun kattengrit betreft, dus ik kan niet iedere keer iets nieuws uitproberen (tijdje gedaan, maar toen wilden ze niet meer op de kattenbak en gebruikten andere plaatsen in huis...).
Op het moment gebruik ik AH korrels (grof), buiten het verspreiden van de korrels zeer tevreden hierover. Ik heb ook het fijne AH grit geprobeerd, en Catsan, en houtkorrels (die laatste vonden ze niks).

Zijn er meer mensen met dit probleem? Wat is er aan te doen?
Ik heb een tijd zo'n matje voor de kattenbak gehad om de korrels op te vangen, maar daar stappen / springen ze overheen!

Alvast bedankt...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door castratenkoor »

Als ik gewone officiele kattenbakken gebruik vliegen de kattenbak korrels het hele huis door.
Ik heb twee grootste maal opger-bakken van Blokker aangeschaft. Als het moet kunnen ze daar met 3 tegelijk in. Ze zijn mooi hoog. Weigen grit in huis, is een absolute aanrader.
Voor de achterdeur nog een derde hoge bak, iets kleiner neergezet.

Mijn zus gebruikte van die hoge zwarte cementbakken, dat werkte ook heel goed.

Dus mijn advies zou zijn grotere hoge bakken aanschaffen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie