@MarjanR : niet alle producten voor katten die onder vlees vallen zijn zonder plantaardige producten. Carnibest zag ik een aantal keer voorbijkomen, maar daar zit rijst in. Alleen niet in de kat diabetes versie en de frettenvariant, maar ook daar is een aantal keer rijst in aangetroffen, voor fretjes niet zo best.

(dit zeg ik gewoon even voor de volledigheid hoor, meer niet)
Pffff, wat een topic om door te lezen en door alle verschillende meningen ben ik er nu nog niet uit!

Goed, ik heb hier 2 binnenkatten, Kato van ongeveer 3,3 kg en Koos is inmiddels zo'n 3,5 a 3,7 kg, gok ik. Ze zijn langharig (dus veel haar) en zijn nu 6 maanden en geholpen. Moeder HTK en vader onbekend, zeer goed mogelijk een noorse boskat. Ze worden dus groot.
Het is dus behoorlijk tijd om van het kittenvoer af te stappen, dat is RC kitten 36 en de blikjes van Almo kitten te vervangen voor de volwassen variant.
Maar welk brokvoer?! Ik zie door de bomen het bos niet meer, Sanabelle heeft ook tig varianten, net als Almo en RC heeft voor zowel de geholpen kat als de langharige die binnen zit...
Ik wilde kijken of ze almo brokjes gaan lusten, dan de kip & rijst variant, is dat een idee?
Applaws ging Kato van kotsen en de fret later ook (fret mag helaas geen muisch meer), dus die is echt afgeschreven hier. Orijen lusten ze niet.
Rauw voeren vind ik geen optie, of muis, want de fret lust dat heel erg graag en mag dat niet wegens maagproblemen. Dus dat zou ik te cru vinden voor haar en dat zit ik met een hele onrustige fret
Dus welke brok kan ik het beste nemen precies? Natvoer wilde ik gewoon volwassen variant van Almo doen. (anders word ik raar aangekeken door mijn 2 monstertjes)