Ik heb twee kittens van ongeveer 3,5 maand en beiden wegen ze om en nabij de 2,2 kg. Ze eten nu RC kitten 36, met zakjes van hetzelfde merk en af en toe krijgen ze een beetje melk voor de lekker. (kattenmelk van whiskas of eigen merk).
Maar ik weet het niet, ik wil ze niet hun hele leven RC voeren, gevoelsmatig. Dus ik ben een beetje aan het testen wat ze lekker vinden en wat niet. Op zich vonden ze Applaws kitten lekker, alleen Kato had daar een slechte reactie op (stom ik had ze ook melk gegeven, dus samen met nieuw voer is dat natuurlijk vragen om problemen, niet bij nagedacht) en de ontlasting van de fret werd er ook zacht van. (die krijgt normaal Hill's kitten, waar ze het erg goed op doet, op aanraden van de frettenkliniek) Applaws is niet onderzocht voor fretjes, maar omdat het een hoog vleesgehalte heeft, kon ik het eens wagen. Ben er niet kapot van.
Daarnet heb ik ze echter een blikje Almo nature gegeven, de kittenvariant met tonijn en jeetje, daar vielen ze behoorlijk op aan! Het ziet er ook gewoon uit als tonijn en ruikt fris. Kortom: ik vind dat wel een fijn natvoer. Jammer is alleen wel dat er maar 2 kittenvarianten zijn. Hoe nauw luistert het geven van kittenvarianten?
En heeft iemand ervaring met Almo Nature, de kittenvariant of kan ik ook eens de volwassen variant proberen?
Ik heb ook nog een bijna volle zak Orijen staan, had gehoopt dat fretlief dat zou eten, maar helaas. De kat van mn moeder eet het matig en de kittens lusten het ook niet zo. Eerlijk gezegd geef ik ze wel een beetje gelijk, de brok ziet er erg erg erg droog uit.
Door de vele bomen zie ik nu het bos niet meer zo, de meningen lopen zo uiteen en iedereen vind een ander voer fijn. Ik wil de kittens gewoon een heerlijk leventje bieden met goed voer en later niet met een suikerkat of een kat met nierproblemen zitten.

Het zijn binnenkatten trouwens en hebben heel erg veel energie. Het voer staat gewoon de hele dag tot hun beschikking, ze eten behoorlijk, maar zijn ook wel redelijk aan de grote kant voor kittens.
En misschien een hele stomme en rare vraag, maar bij fretten kun je aan de ontlasting zien of ze lekker in hun vel zitten, gezond zijn en goed voer krijgen. Het hoort een bepaalde vorm en kleur etc te hebben, ik neem aan dat dit bij katten ook zo is. Het zijn echter mijn eerste katten, dus eerlijk, heb ik geen idee hoe een goede kattendrol eruit ziet.