Aan een lijntje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Trouwens, bij de fotoboeken staat er ook nou eentje van Bo en Mac bij..
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

mijn kittens van 17 weken oud , gaan ook af en toe aan een tuigje op ons balkon op 7 hoog. Vanaf de dag dat ze hier kwamen( met 8 weken oud) paste het kittentuigje hun. Met een bandje alleen zou ik bang zijn dat ze stikken of loswurmen. Ze zijn ook een keer wezen picknicken in het bos met ons met het tuigje om. (Het zijn echt geen buitenkatten gelukkig maar)
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Ik heb Bo en mac nu geleerd om binnen te blijven.
Ik heb voor de balkonduer een traphekje geinstalleerd en daar blijven ze netjes achter. Zo zien ze mij wel en zijn ze er ook een beetje bij.

Heerlijk vinden ze die nieuwe geurtjes...ze kunnen de gehele avond voor de open deur liggen, ook als ik al binnen zit. :grin:
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

onze Mop zit ook aan een lijntje als ze naar buiten gaat, alleen nu de laatste week als ze buiten komt blijft ze maar miauwen, weet iemand waarom?
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Denk je dat het aan het tuigje ligt dat ze aan het miaauwen is? Verzet ze zich tegen het tuigje of niet? Was er eerst niet aan de hand en gedraagt ze zich nu opeens anders met het tuigje om?

Misschien is het iets anders dan het tuigje: misschien ziet ze andere katten of is ze krols, maar dat hoort helaas in een ander topic thuis...

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

nee ze is het tuigje gewent en verzet zich niet, en krols zijn weet ik niet want ze krijgt de pil.
Andere katten dat weet ik niet, niet dat ik weet want de hond reageert ook niet.
Ze wil denk ik gewoon ontsnappen ha, ha is al twee keer gebeurd namelijk.
Vindt het wel vreemd hoor.
een lieve groet vanuit een warm hart
IbexGirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jul 2007 12:33
Locatie: Gent
Contacteer:

Kattenleiband (tuigje)

Bericht door IbexGirl »

1. Is het mogelijk om een kat aan te leren dat hij met een leiband aan buiten mag spelen? We nemen waarschijnlijk een kitten, maar die gaat altijd binnen wonen. Alleen als we eens bij mijn ouders of die van mijn vriend op bezoek zijn zouden we ze wel in de tuin willen laten lopen aan een leibandje ofzo. We willen hem zeker niet gewoon los laten lopen buiten (raskat, en als hij opeens wel de benen neemt en we moeten weer naar huis, dan hebben we een probleem). Aanvaardt een kat zo'n leiband? Hoe leer je dat aan?

2. En nog een klein bijkomend vraagje. Onze kat zou dus een binnenkat worden. Maar met een leibandje zouden we met hem naar buiten kunnen. Kunnen we dat dan ook in de winter doen? Gaat de kat dan niet ziek worden door het temperatuurverschil dat hij niet gewoon is? Met onze konijnen doen we dit nooit omdat ze dan ziek worden.
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

een tuigje moet je laten wennen, best zo vroeg mogelijk mee beginnen en als kitten al af en toe het tuigje aandoen. doe dit bvb als hij moet eten, zo associeert hij dat met iets leuk en is hij afgeleid. bij sommigen duurt het wennen langer dan bij anderen. begin met korte periodes, laat het altijd langer aan.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Even een antwoord op je tweede vraag: een binnenkat is gelukkig sterk genoeg om ook met slechter weer zonder problemen aan een tuigje naar buiten te gaan. Het is alleen misschien niet zo slim om het met echte ijzige kou te doen, aangezien ze geen echte wintervacht maken, maar verder is het geen probleem. En natuurlijk niet als ze piepjong, heel oud of ziek zijn, maar dat is uiteraard vanzelfsprekend ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Bericht door Miepje »

Ik heb Miepje de eerste 2 weken aan een tuigje door de gezamelijke tuin laten lopen. Elke dag liep ik een minuut of tien met haar door de tuin. Daarna mocht ze los en dat ging gelijk goed. Miepje is veel buiten en doet ook bijna nooit meer wat op de bak. Ik denk dat ze heel ongelukkig zou worden als ze vanaf nu nooit meer buiten zo mogen lopen.
Gesloten