tenzij het bekenden zijn, die trek ik gelijk naar binnen en doe de voordeur dicht

Dat is mijn ervaring ook met slotjes van kattenluikjes. Ik heb een kattenluik tussen de huiskamer en de buitenren. Dit is mijn derde luik, nu eentje zonder slotje. Bij de vorige twee, beide goede dure luikjes, zijn de slotjes kapot geramd. Bij het tweede luik hebben ze zelfs de hele klep eruit geramd, door heel hard achter elkaar aanscheurend in en uit te vliegen.broetjes2015 schreef:Hier heeft Flynn ook tegen het luikje liggen rammen toen hij op slot zat omdat ik de hal gedweild had en hij duwde hem dus gewoon open ondanks het slot pfff. Niet erg stevig dus zal er dan ook iets voor moeten zetten haha.
Op zich is het wel een genot, de kattenbak staat boven dus daar heb ik dan ook geen 'hinder' meer van. niet meer overal kattengrit haha.
Brokjes, drinken en hun krabpalen staan wel beneden anders zien we ze niet meer en ze slapen s'nachts bij ons op bed, is nog gezellig ook haha.
Het is de bedoeling dat ze schrikken als de deur opengaat en denken dat het buiten een enge boel is. Niet als er iemand binnenkomt en dat gebeurt bij zo'n oefening immers ook niet, sterker nog je kan de angst 'bevestigen' door ze meteen te troosten; wég van die enge deur.Sylvester snapte ook niet dat IK die tas voor z'n voeten gooide en zit dus nog steeds braaf te wachten achter de deur als ik thuiskom.
Ik denk dat jij het verschil tussen IN en UIT niet goed begrijpt. Als Sylvester ontsnapt en dus UIT het huis is en je laat hem flink schrikken zodat hij je huis weer inrent, dan bestraf je het UIT het huis zijn. Hij ziet dat nu als enge ruimte dat UIT het huis zijn.Carrie schreef:
Het is de bedoeling dat ze schrikken als de deur opengaat en denken dat het buiten een enge boel is. Niet als er iemand binnenkomt en dat gebeurt bij zo'n oefening immers ook niet, sterker nog je kan de angst 'bevestigen' door ze meteen te troosten; wég van die enge deur.
Als je het doet zoals ik omschrijf -heel belangrijk dat het enge buiten blijft- daarom moet een ander aanbellen etc. associëren ze BUITEN met eng, niet het feit dat er iemand binnenkomt. Dat Sylvester nog steeds op me zit te wachten en wil knuffelen zegt genoeg toch? En het belangrijkste: hij probeert niet meer te ontsnappen. Dan maar bang voor het portiek en blij als ik de deur achter me dicht doe. Graag zelfs!
I'll rest my case..
Carrie schreef:@Ilone: awww wat liefff!!