Noppie klaagt zich wat af op een dag

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Sifra »

Sommige thuiszorgorganisaties/kruisverenigingen of hoe dat ook mag heten bieden ook de service aan van klusbedrijven voor een voordelig tarief.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Komt wel goed, als ik niemand vind zal ik het zelf wel doen..zal niet prettig worden maar ja het zal gedaan moeten worden. Een klusbedrijf of iemands anders inhuren al dan niet met korting zal het echt niet worden, dat zit er voorlopig even financieel niet in.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door nellebel »

Bij ons zit ook een organisatie waar gepensioneerden mensen helpen voor een kop koffie. Bouwvakkers, tegel zetters, coupeuses enz
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Vanochtend eerste deel van afzetting in elkaar gezet. Helaas door verwachte problemen gewrichten moeten stoppen. Morgen kijken of ik 2e deel in elkaar gezet krijg.

Noppie is nu zelfs nog lastiger dan voorheen. Zelfs als ie buiten is blijft ie zeuren en klagen. Heb hem in gang gezet, kan het gezeur van hem even niet meer horen. Ik ga er vandaag serieus over nadenken of hij mag blijven want ik vrees dat zelfs als ie de hele dag naar buiten kan meneer niet op zal horen met zeuren en klagen
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Noppie mag blijven, en ik ga aan de meditatie, wat meer innerlijke rust proberen te krijgen.

Heeft iemand ervaring met de netten van zooplus? Ik bedoel deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... net/344478
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Kattebeest »

Ja, sinds kort. Zie hieronder:

Afbeelding

Moet nog foto's maken van de hele constructie en in Kasper's album zetten.
Net werkt goed, er wordt niet in geklommen. Ook niet door de loslopende katten in de buurt. Heb nog wel op enkele plaatsen een 'lek' waar nog iets aan gedaan moet worden. Heb niet de hele tuin afgezet, ongeveer de helft afgeschermd. Is met nieten en tie-ribs vastgezet. Op de onderkant stukken beton neergelegd (soms heeft niet opruimen zijn voordelen...).
Deur moest erin omdat ik er met fiets en brommertje doorheen moet kunnen.
Was even bang dat vogels erin zouden blijven hangen want daarvan behoorlijk veel in de tuin. Maar nee, gelukkig.

Edit: van Adriana weet ik zeker dat zij hetzelfde net gebruikt heeft om haar balkon af te schermen. Laatst zag ik een foto in het album van @Zara, volgens mij heeft zij het balkon ook met hetzelfde net afgeschermd.

Fijn dat Noppie mag blijven. Minder dat je aan de rustgevende middelen moet ;-) .
Jullie lijken zo op een dag behoorlijk op elkaar aangewezen te zijn. Hier overigens ook een behoorlijk intense wederzijdse relatie met kater.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door nellebel »

het kan ook goed zijn dat noppie je frustratie en onmacht voelt .hier ook zo'n klier gehad. guusje die continue in de gordijnen hing. pas nadat mijn man, na maanden eindelijk overstag ging en zich niet meer zo op haar ging focussen wat ze allemaal vernielde en deed verdween het gedrag vanzelf. alleen bovenop de deur liggen leert ze niet af, maar ze weet ook heel goed dat daar zijn hekele punt zit. als je haar snoet ziet als ze erop gaat liggen en baasje haar boos staat aan te kijken vanwege de nieuwe kras op de deur. ik moet mijn lach in houden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Kapot maken doet noppie niets, hoogstens dat ie de onderkant van de bank gebruikt om rondjes te draaien rondom het meubilair.

Had eerst iets anders in gedachte met afzetten terras maar nadat ik vandaag 1 onderdeel in elkaar gezet had en daar toch behoorlijke gewrichtspijn aan overgehouden heb toch maar besloten om net te gebruiken..is makkelijker te verwerken dan de draadpanelen die ik eerst had. De panelen gebruik ik wel voor m'n framboos struiken langs te leiden.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door nellebel »

die noppie moest eens weten wat je allemaal om hem moet doormaken en moet verduren. en hij maar klagen en mauwen. noppie noppie toch.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Adriana »

Noppie schreef:Heeft iemand ervaring met de netten van zooplus? Ik bedoel deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... net/344478
dit is het enige net van Zooplus, dat hier tegen kan, metaalversterkt en veel zwaarder dan andere types..

Afbeelding :pdtiq: :pdtfly: :pdtiq: Afbeelding

soms hangen ze er met z'n tweetjes in.. en dat is zeker > 12 kg katervlees!
we hebben het boven maas voor maas door een dunne hardhouten lat geregen en dat hangt een stuk strakker en steviger dan wat Zooplus adviseert en meelevert.
en die lat is om de 10 cm aan de bovenkant aan het baksteen bevestigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Ik heb 4 netten van 1,5 x 2 m besteld, zouden vandaag geleverd worden. Ik wil van hout een frame maken waar de netten aan komen te zitten en dat frame wordt tegen een muurtje van minstens 60 cm bevestigd. En van 2 netten wordt mbv hout een soort van poortje gemaakt zodat ik ook nog in rest van tuin kan komen. Later komt dan nog aan de bovenkant een net.

Als ik zie dat er 12 kg kat in hangt dan zal het 6,5 kg Noppie ook wel houden
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Ik heb de eerste 2 poorten klaar, nu alleen nog netten ertegen aan. Ik heb geen dunne latjes meer liggen voor net maar wel nog oude tuinslang, denk dat ik die door de mazen rijg en dan aan hout vastmaak met schroef om de 20 cm. Anders morgen even langs de gamma fietsen
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door nellebel »

die noppie wordt verwend tot en met. en breng voor de zekerheid een grote rol plakband mee voor het geval meneertje nog niet tevreden is straks zodat je zijn mond kunt afplakken hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Dinky »

Klinkt alsof er goed voortgang in komt :-)
Hoe gaat het met je meditatie? ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

mediteren gaat redelijk. Heb nog wel even nodig om helemaal tot rust te komen maar komt allemaal goed
Plaats reactie