Oscar misselijk, doet vreemd.
Re: Oscar misselijk, doet vreemd.
k vermoed dat ze hem dat misschien heel misschien ook gegeven hebben om wat rustiger te worden, zie bijsluiter....
je zou een paar renal brokjes kunnen weken en dat met water in het spuitje doen..
maar als hij al spint dan is-ie in zijn hum en heeft nog wat tijd nodig.
en met natje en droogje heerlijk alleen, hij zal denk ik ook wel slaap tekort gekomen zijn dus de komende dagen missch wel stevig bijsnurken..
je zou een paar renal brokjes kunnen weken en dat met water in het spuitje doen..
maar als hij al spint dan is-ie in zijn hum en heeft nog wat tijd nodig.
en met natje en droogje heerlijk alleen, hij zal denk ik ook wel slaap tekort gekomen zijn dus de komende dagen missch wel stevig bijsnurken..
-
- Tijger
Ik zou lekker nog even wachten. als hij nog niet zo lang thuis is komt dat eten nog wel. Als hij morgenochtend nog niet gegeten heeft zou ik wel wat onder dwang geven. ik zou wel spuitjes vocht geven in de tussen tijd.
Maar ik zit te denken.... bij mensen komt het wel eens voor dat hun de aandrang niet meer voelen of ze moeten plassen of niet. misschien heeft oscar dat ook wel?
Maar ik zit te denken.... bij mensen komt het wel eens voor dat hun de aandrang niet meer voelen of ze moeten plassen of niet. misschien heeft oscar dat ook wel?
Hij is inderdaad moe, ik ook trouwens maar dat komt goed.
Hij plast wel maar wel met gemekker, maar ja alles zal wel pijn doen nu.
Ik heb brokjes geteld en hem met rust gelaten, hij heeft er 10 op, dus hopelijk zet zich dit door.
Ik zal hem straks wat water bijgeven just for sure, bakje afmeten, dan kan ik zien of hij vannacht gedronken heeft.
Ondertussen is alles gestressed hier, Lizzy vind hem eng, Luna wilde steeds bij hem maar ging dan voor hem zitten blazen.
Dus ik hou Oscar nog even apart zodat hij tot rust kan komen.
Adriana, schiet me ineens te binnen dat ze gezegd heeft dat ie inderdaad paniekerig was.
Nu weer naar een DA en dan een andere lijkt me niet zinnig.
Ik denk dat we het thuis wel redden nu met alle tips, FF afwachten.
Brittenbolletje, volgende week gaan we meerdere opties bespreken, want dit komt volgens mij niet door luiheid.
Maar goed ik heb een afspraak met mijn favo DA gemaakt, die denkt wat verder na en mee.
Hij plast wel maar wel met gemekker, maar ja alles zal wel pijn doen nu.
Ik heb brokjes geteld en hem met rust gelaten, hij heeft er 10 op, dus hopelijk zet zich dit door.
Ik zal hem straks wat water bijgeven just for sure, bakje afmeten, dan kan ik zien of hij vannacht gedronken heeft.
Ondertussen is alles gestressed hier, Lizzy vind hem eng, Luna wilde steeds bij hem maar ging dan voor hem zitten blazen.
Dus ik hou Oscar nog even apart zodat hij tot rust kan komen.
Adriana, schiet me ineens te binnen dat ze gezegd heeft dat ie inderdaad paniekerig was.
Nu weer naar een DA en dan een andere lijkt me niet zinnig.
Ik denk dat we het thuis wel redden nu met alle tips, FF afwachten.
Brittenbolletje, volgende week gaan we meerdere opties bespreken, want dit komt volgens mij niet door luiheid.
Maar goed ik heb een afspraak met mijn favo DA gemaakt, die denkt wat verder na en mee.
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
Afgelopen nacht heb ik me echt zorgen gemaakt.
Maar hij eet en drinkt zelf, niet heel veel maar er zit vooruitgang in.
Net liep hij met staartje omhoog FF door de kamer.
Hij plaste heel veel gisteren, maar nu wat minder, zonder gepiep.
Ik denk zelf dat hij last had/heeft ook van de uitwerking van de pijnstillers.
Zijn ogen zijn ook niet zo mega groot meer, weekend komen we zo wel door
Maar hij eet en drinkt zelf, niet heel veel maar er zit vooruitgang in.
Net liep hij met staartje omhoog FF door de kamer.
Hij plaste heel veel gisteren, maar nu wat minder, zonder gepiep.
Ik denk zelf dat hij last had/heeft ook van de uitwerking van de pijnstillers.
Zijn ogen zijn ook niet zo mega groot meer, weekend komen we zo wel door

Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Wat goed dat hij zelf eet en drinkt!!
Hij heeft nogal wat meegemaakt, kost even tijd...
Maar ook hij zal heel blij zijn om weer thuis te zijn!
Heel veel sterkte en een knuffel voor jullie.
Hij heeft nogal wat meegemaakt, kost even tijd...
Maar ook hij zal heel blij zijn om weer thuis te zijn!
Heel veel sterkte en een knuffel voor jullie.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
- Kattebeest
- Tijger
Vind het ook goed klinken, zelf eten en niet meer piepend op de bak.
Hij heeft nogal wat meegemaakt en is dagen van huis geweest. Zijn vriendinnetjes reageren anders op hem en baasje doet misschien uit zorg(en) ook een beetje anders.
Merk hier dat het in het ouder wordende bolletje allemaal heftiger 'binnenkomt' (hihi, bedoel Kasper....) en het ook langer duurt voordat hij zich herstelt. Natuurlijk zie ik hem het liefst nog als jonge god, maar dat is hij niet
. En ja, dat stemt wel eens melancholiek.
Hij heeft nogal wat meegemaakt en is dagen van huis geweest. Zijn vriendinnetjes reageren anders op hem en baasje doet misschien uit zorg(en) ook een beetje anders.
Merk hier dat het in het ouder wordende bolletje allemaal heftiger 'binnenkomt' (hihi, bedoel Kasper....) en het ook langer duurt voordat hij zich herstelt. Natuurlijk zie ik hem het liefst nog als jonge god, maar dat is hij niet

Nancy
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Als ik kijk naar gisteren en nu is hij toch behoorlijk aan het vooruit gaan.
Hij gaat uit zichzelf nu drinken en eten, hoeven het niet steeds meer aan te bieden, brokjes tellen ben ik nu mee gestopt
En hij wil zelf in de woonkamer op de bank liggen, hij mag naar zijn kamer of slaapkamer, maar nee hij vind het wel gezellig hier.
16.7 jaar is een hele leeftijd, je weet dat ze niet het eeuwige leven hebben maar toch....
Ja hij zal meer tijd nodig hebben dan een jongere kat, en hij heeft veel meegemaakt afgelopen dagen.
Moe is hij nog wel hoor, ik laat hem ook wat meer met rust nu, stress van met name mij voelt hij ook.
Ben nu wel wat rustiger, de meisjes ook, hoewel ze nog wel blazen, maar hij is er niet echt van onder de indruk.
Hij gaat uit zichzelf nu drinken en eten, hoeven het niet steeds meer aan te bieden, brokjes tellen ben ik nu mee gestopt

En hij wil zelf in de woonkamer op de bank liggen, hij mag naar zijn kamer of slaapkamer, maar nee hij vind het wel gezellig hier.
16.7 jaar is een hele leeftijd, je weet dat ze niet het eeuwige leven hebben maar toch....
Ja hij zal meer tijd nodig hebben dan een jongere kat, en hij heeft veel meegemaakt afgelopen dagen.
Moe is hij nog wel hoor, ik laat hem ook wat meer met rust nu, stress van met name mij voelt hij ook.
Ben nu wel wat rustiger, de meisjes ook, hoewel ze nog wel blazen, maar hij is er niet echt van onder de indruk.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
- Kattebeest
- Tijger
Goed zo Oscar, go!
Veel knuffels voor hem, als hij het wil en toelaat...
En ook voor jou
Veel knuffels voor hem, als hij het wil en toelaat...
En ook voor jou

Nancy
Thnx, en ja hij houdt wel van knuffels dus ik zal ze doorgeven 

Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
dat gaat gelukkig vrij snel alles bij elkaar.. en de meisjes vinden dat hij stinkt..Synemios schreef:Als ik kijk naar gisteren en nu is hij toch behoorlijk aan het vooruit gaan.
.... hoewel ze nog wel blazen, maar hij is er niet echt van onder de indruk.
om en om borstelen en luchtjes uitwisselen werkt het snelste want ik weet niet of hij de puf al heeft om zichzelf grondig te wassen..
nierbroks zijn hoogenergetisch, daar hoeft hij dus maar heel weinig van te eten om toch zijn voedingsstoffen binnen te krijgen.. en ik denk dat hij zich met lagere nierwaardes de komende dagen stukken beter gaat voelen..
Borstelen heb ik gedaan, bij hem al meteen, meisjes vandaag.
Oscar vind borstelen heerlijk, En omdat hij nog niet echt actief was.....
maar ja ik rook ook naar Oscar dus Lizzy begon naar mij ook te blazen
Ik ben me maar weer om gaan kleden en goed handen wassen en toen was ze rustiger.
Blazen is een stuk minder nu, hij heeft zichzelf ook verschillende wasbeurten gegeven.
Hij is ook nieuwsgierig nu naar de meiden en andersom.
Ik hoop echt dat hij nog een tijdje mag blijven, en die nieren, ja ik maak me zorgen, maar voor nu ziet het er goed uit.
Oscar vind borstelen heerlijk, En omdat hij nog niet echt actief was.....
maar ja ik rook ook naar Oscar dus Lizzy begon naar mij ook te blazen

Ik ben me maar weer om gaan kleden en goed handen wassen en toen was ze rustiger.
Blazen is een stuk minder nu, hij heeft zichzelf ook verschillende wasbeurten gegeven.
Hij is ook nieuwsgierig nu naar de meiden en andersom.
Ik hoop echt dat hij nog een tijdje mag blijven, en die nieren, ja ik maak me zorgen, maar voor nu ziet het er goed uit.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
als hij eet en zelf drinkt dan is hij niet misselijk. ze worden misselijk van hoge ureumwaardes, dus dat ziet er dan blijkbaar rustig uit. en gelukkig krijgt hij weer interesse in zijn omgeving en bewegen is ook best wel goed. hij zal stukken minder plassen want met die vochtinfusen aardig 'opgepompt' denk ik..
krijgt hij nu RC renal en verder geen ander voer?
als/als je nog eens een dierenarts spreekt, vraag dan of zijn anorganische fosfor is gemeten...
want als die te hoog is, dan moet dat toch ook echt naar beneden, te hoge fosfor is erg schadelijk voor nierweefsel (renalzin).
qua nieren ben je behoorlijk ingewerkt maar het is natuurlijk nooit leuk om weer in de herhaling te moeten.
eten ze trouwens nog wel totw canyon? k kwam erg slechte reviews/klantenervaringen tegen met een paar duidelijke klachten waaronder blaasontsteking, overgeven, beroerd, malaise.. en weigeren om nieuwe batch te eten.. als je de link wilt...
krijgt hij nu RC renal en verder geen ander voer?
als/als je nog eens een dierenarts spreekt, vraag dan of zijn anorganische fosfor is gemeten...
want als die te hoog is, dan moet dat toch ook echt naar beneden, te hoge fosfor is erg schadelijk voor nierweefsel (renalzin).
qua nieren ben je behoorlijk ingewerkt maar het is natuurlijk nooit leuk om weer in de herhaling te moeten.
eten ze trouwens nog wel totw canyon? k kwam erg slechte reviews/klantenervaringen tegen met een paar duidelijke klachten waaronder blaasontsteking, overgeven, beroerd, malaise.. en weigeren om nieuwe batch te eten.. als je de link wilt...
Ik wil die link wel graag ja.
Oscar krijgt nu alleen nog maar RC renal, en happy cat nierdieet als snoepjes nu.
Ik kan ze goed uit elkaar houden want ik heb Luna's voer onder een doos met gat staan waar Oscar niet bij kan maar de meiden wel.
Oscars voer staat in onze buurt, ze heeft er af en toe interesse in maar dan zet ik haar bij de doos neer en is het ook goed.
Luna reageerde op de RC sensitivity control ook niet goed, dus overgestapt op totw waar ze het wel goed op doet nu.
Maar ja het is niet de bedoeling dat ze andere kwalen gaat krijgen.
Ik heb vrijdag al aangegeven dat ik die anorganische fosfor waardes wil laten bepalen, dat gaan we donderdag doen.
Ik snap trouwens niet waarom dat niet meteen gedaan is maar goed....
En geen nierdieet omdat aansterken nu beter was, maar hij lust de gewone renal brok wel, dus ben dat op eigen houtje gaan geven.
Nu voelt hij zich goed, maar ja de schrik zit er goed in en ben bang voor terugval.
Dus bij ieder geluidje ben ik alert
Oscar krijgt nu alleen nog maar RC renal, en happy cat nierdieet als snoepjes nu.
Ik kan ze goed uit elkaar houden want ik heb Luna's voer onder een doos met gat staan waar Oscar niet bij kan maar de meiden wel.
Oscars voer staat in onze buurt, ze heeft er af en toe interesse in maar dan zet ik haar bij de doos neer en is het ook goed.
Luna reageerde op de RC sensitivity control ook niet goed, dus overgestapt op totw waar ze het wel goed op doet nu.
Maar ja het is niet de bedoeling dat ze andere kwalen gaat krijgen.
Ik heb vrijdag al aangegeven dat ik die anorganische fosfor waardes wil laten bepalen, dat gaan we donderdag doen.
Ik snap trouwens niet waarom dat niet meteen gedaan is maar goed....
En geen nierdieet omdat aansterken nu beter was, maar hij lust de gewone renal brok wel, dus ben dat op eigen houtje gaan geven.
Nu voelt hij zich goed, maar ja de schrik zit er goed in en ben bang voor terugval.
Dus bij ieder geluidje ben ik alert

Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Ik krijg er de kriebels van, heb een aantal stukjes gelezen nu en dan moet ik voor Luna iets anders bedenken.
In mijn achterhoofd heb ik Mystic en Ozzy van Sunnetje ook zitten
Ze gaat aan de diarree van de eend variant, kip, vlees en gluten krijgt ze wondjes van.
Dit gaat moeilijk worden.
Ik ben overigens niet tegen granen op zich.
In mijn achterhoofd heb ik Mystic en Ozzy van Sunnetje ook zitten
Ze gaat aan de diarree van de eend variant, kip, vlees en gluten krijgt ze wondjes van.
Dit gaat moeilijk worden.
Ik ben overigens niet tegen granen op zich.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise