pododermatitis en novacam
Re: pododermatitis en novacam
De test was negatief dus geen FIV of FELV, wat ben ik opgelucht zeg en wat duurt wachten dan lang!
pododermatitis kan dus ook ontstaan door een voedselallergie, en als ik dan die plekjes meeneem.....
Ik heb inmiddels RC Sensitivity natvoer ook kunnen vinden.
Ze kreeg RC sterilised, daar zit vlees in, in deze niet.
RC Sensitivity is ook glutenvrij en lactosevrij.
Luna lust geen hills, wat ik wel weet is dat ze gaat braken van snoepjes met kaassmaak
pododermatitis kan dus ook ontstaan door een voedselallergie, en als ik dan die plekjes meeneem.....
Ik heb inmiddels RC Sensitivity natvoer ook kunnen vinden.
Ze kreeg RC sterilised, daar zit vlees in, in deze niet.
RC Sensitivity is ook glutenvrij en lactosevrij.
Luna lust geen hills, wat ik wel weet is dat ze gaat braken van snoepjes met kaassmaak
Luna (13) Timmy & Indy(9)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar, Tommy, Lizzy
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Groetjes, Denise
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Hopenlijk is dat voer dan DE oplossing voor haar. Anders kun je ook brokken met hert of schaap proberen.
Fijn dat ze die enge ziektes niet heeft!
Fijn dat ze die enge ziektes niet heeft!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ik hoop het wel, sowieso heeft het met haar immuunsysteem te maken en aangezien de doxycycline dus wel werkt al duurt het lang hopen we dat deze combi haar gaat helpen.
Ze hoeft voorlopig ook niet terug te komen, stress is ook niet goed voor haar immuunsysteem, ik vond het echt super zielig.
En de manier waarop de assistente deed vond ik ook echt niet leuk,
Toen ze binnen kwam riep ze al dat ze geen tijd had en negeerde Luna totaal.
ze wilde haar een korfje om doen ik zei hoezo, het is geen hond en ze bijt niet eens.
En toen begon ze over een roesje dus ik zei nou dacht het niet dus ben tegen haar gaan praten en toen werd Luna rustig, konden ze gewoon bloed afnemen.
Op het eind weer discussie over doxycycline want dat had ze al 8 dagen gehad dus ik zei ze heeft het nu bijna 3 weken en dat was fout volgens haar want mocht maar 8 dagen en langer geven was onzin, dus ik zei nee, ik moet nieuwe hebben want we gaan door tot het over is en dan nog een week langer, nee dat kon niet, dus ik zei haal de DA er maar bij dan.
Mooi dat ik gelijk kreeg
Ze hoeft voorlopig ook niet terug te komen, stress is ook niet goed voor haar immuunsysteem, ik vond het echt super zielig.
En de manier waarop de assistente deed vond ik ook echt niet leuk,
Toen ze binnen kwam riep ze al dat ze geen tijd had en negeerde Luna totaal.
ze wilde haar een korfje om doen ik zei hoezo, het is geen hond en ze bijt niet eens.
En toen begon ze over een roesje dus ik zei nou dacht het niet dus ben tegen haar gaan praten en toen werd Luna rustig, konden ze gewoon bloed afnemen.
Op het eind weer discussie over doxycycline want dat had ze al 8 dagen gehad dus ik zei ze heeft het nu bijna 3 weken en dat was fout volgens haar want mocht maar 8 dagen en langer geven was onzin, dus ik zei nee, ik moet nieuwe hebben want we gaan door tot het over is en dan nog een week langer, nee dat kon niet, dus ik zei haal de DA er maar bij dan.
Mooi dat ik gelijk kreeg

Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Super dat de testen negatief waren. Dat in combi met de voedsel allergie verklaard dan vermoedelijk de oorzaak van de pododermatitis 
Wel vervelend van die assistente
vind je het raar dat een kat dan in de stress schiet.....
Wel fijn dat het uiteindelijk gewoon zonder roesje is gedaan

Wel vervelend van die assistente

Wel fijn dat het uiteindelijk gewoon zonder roesje is gedaan

roesje is ook weer belastend daarbij zij wilde gewoon snel,snel,snel want geen tijd maar dat mag niet ten kostte gaan van Luna.
Hoe meer gehaast, chagrijnig zij doet hoe minder relaxed Luna is, en ze is na die regenboogvliesontsteking echt heel bang voor de DA geworden.
Ik denk dat zij de link pijn oogje-DA gelegd heeft ofzo.
Ze heeft die link ook met mijn man gelegd toen, want ze lag bij hem toen ze ineens pijn kreeg, maar gelukkig vertrouwd ze hem nu weer
Maar goed, ik ben weer gerust, blij en we gaan maar wat dingetjes uitzoeken/proberen.
Hoe meer gehaast, chagrijnig zij doet hoe minder relaxed Luna is, en ze is na die regenboogvliesontsteking echt heel bang voor de DA geworden.
Ik denk dat zij de link pijn oogje-DA gelegd heeft ofzo.
Ze heeft die link ook met mijn man gelegd toen, want ze lag bij hem toen ze ineens pijn kreeg, maar gelukkig vertrouwd ze hem nu weer

Maar goed, ik ben weer gerust, blij en we gaan maar wat dingetjes uitzoeken/proberen.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
het gaat de goeie kant op en gelukkig heb je die assistente kunnen kraken en voet bij stuk gehouden.
en gelukkig geen fip of ander engs.
nu ?via eliminatie? uitzoeken waar de trigger zit?
dat zijn meestal lange processen, hoop voor jedat het snel lukt de boosdoener te vinden!
en gelukkig geen fip of ander engs.
nu ?via eliminatie? uitzoeken waar de trigger zit?
dat zijn meestal lange processen, hoop voor jedat het snel lukt de boosdoener te vinden!
We zijn echt opgelucht, was bijna aan die stokjes begonnen
Ja inderdaad uitzoeken, maar vlees staat nu al 2 jaar op het menu, dus eens kijken of het dat is.
Sinds een half jaar kreeg ze er zakjes natvoer bij, zelfde soort en merk voer, want ze moest iets aankomen.
Aankomen is gelukt, maar zal me niks verbazen als daar iets in zit waar ze niet tegen kan.
Gelukkig wisselen we hier niet veel wat voer betreft, dat scheelt zoeken, hoop ik.
Ik wil ook iets van echinea gaan geven

Ja inderdaad uitzoeken, maar vlees staat nu al 2 jaar op het menu, dus eens kijken of het dat is.
Sinds een half jaar kreeg ze er zakjes natvoer bij, zelfde soort en merk voer, want ze moest iets aankomen.
Aankomen is gelukt, maar zal me niks verbazen als daar iets in zit waar ze niet tegen kan.
Gelukkig wisselen we hier niet veel wat voer betreft, dat scheelt zoeken, hoop ik.
Ik wil ook iets van echinea gaan geven
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Wat super dom van mij, ik heb dus de RC brok en natvoer vergeleken, dacht ik......
Heb ik 2 keer dezelfde gepakt, alleen 2x het natvoer en dat vergeleken.
In de brok zitten andere dingen dan in het natvoer, het natvoer zijn we sinds april bij gaan voeren.
Op advies van de DA om Luna aan te laten komen.
(Later zei mijn favo DA dat Luna gewoon een slank katje is en helemaal niet te mager maar goed....)
Terug gedacht, het natvoer had ze maanden daarvoor ook heel even gehad en toen is dat wondje boven haar oogje ontstaan.
Toen we voor de inenting gingen kreeg ze dat niet meer en het plekje was toen ook weg.
IK heb het toen wel aangegeven.
Na die inenting zijn we dus weer RC natvoer bij gaan geven en toen kreeg ze na een tijdje weer het wondje terug en nu ook die pododermatitis.
Gelukkig schrijf ik alle veranderingen op.
Vandaag ging mijn man kijken voor zichzelf of hij de logica kon vinden en vergeleken, en tot de conclusie gekomen dat ze waarschijnlijk dus niet goed reageert op de zakjes RC sterilised, die bevatten oa vlees, granen, en de rc kitten en sterilised brok bevatten pluimvee en mais ( maar mais is ook een graan toch?)
Toen ze deze brokjes alleen kreeg heb ik nooit iets gezien, maar ja allergie kan ook pas later komen, toch is het wel erg toevallig.
De brokjes die ze nu nieuw krijgt lust ze wel maar het natvoer dus niet.
Oscar en Lizzy ook niet dus zal wel gewoon niet lekker zijn, of ik heb gewoon verwende nesten
Heb ik 2 keer dezelfde gepakt, alleen 2x het natvoer en dat vergeleken.
In de brok zitten andere dingen dan in het natvoer, het natvoer zijn we sinds april bij gaan voeren.
Op advies van de DA om Luna aan te laten komen.
(Later zei mijn favo DA dat Luna gewoon een slank katje is en helemaal niet te mager maar goed....)
Terug gedacht, het natvoer had ze maanden daarvoor ook heel even gehad en toen is dat wondje boven haar oogje ontstaan.
Toen we voor de inenting gingen kreeg ze dat niet meer en het plekje was toen ook weg.
IK heb het toen wel aangegeven.
Na die inenting zijn we dus weer RC natvoer bij gaan geven en toen kreeg ze na een tijdje weer het wondje terug en nu ook die pododermatitis.
Gelukkig schrijf ik alle veranderingen op.
Vandaag ging mijn man kijken voor zichzelf of hij de logica kon vinden en vergeleken, en tot de conclusie gekomen dat ze waarschijnlijk dus niet goed reageert op de zakjes RC sterilised, die bevatten oa vlees, granen, en de rc kitten en sterilised brok bevatten pluimvee en mais ( maar mais is ook een graan toch?)
Toen ze deze brokjes alleen kreeg heb ik nooit iets gezien, maar ja allergie kan ook pas later komen, toch is het wel erg toevallig.
De brokjes die ze nu nieuw krijgt lust ze wel maar het natvoer dus niet.
Oscar en Lizzy ook niet dus zal wel gewoon niet lekker zijn, of ik heb gewoon verwende nesten

Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Mais is een graan inderdaad. Over het algemeen slecht voor mens en dier (vooral de geraffineerde vormen) maar men stopt het overal in want het is goedkoop. Niet gezegd dat het specifiek de mais is hoor, ik ben alleen nog steeds verbaast wat men allemaal in kattenvoer stopt. Zoveel granen en groentes.
Hoe is het nou met de pododermatitis? Al een beetje aan het opknappen?
Hoe is het nou met de pododermatitis? Al een beetje aan het opknappen?
Er zit echt wel verbetering in gelukkig.
Ene pootje is het weg, het andere pootje zit nog wel wat maar het is weer "vol" ( ze leken lek) en donkerroze ipv rood.
Dierenarts vond het er ook echt wel beter uitzien.
Ze lijkt ook wel actiever de laatste week, misschien toch dat immuunsysteem dat nu beter gaat werken.
Maar we gaan door tot een week nadat het over is.
Het voer wat ze nu krijgt is eend met rijst, gluten en lactose vrij,ik hoop toch dat dat ook iets gaat bijdragen, als het een gevolg is van en we de oorzaak kunnen achterhalen kunnen we het voorkomen.
Ene pootje is het weg, het andere pootje zit nog wel wat maar het is weer "vol" ( ze leken lek) en donkerroze ipv rood.
Dierenarts vond het er ook echt wel beter uitzien.
Ze lijkt ook wel actiever de laatste week, misschien toch dat immuunsysteem dat nu beter gaat werken.
Maar we gaan door tot een week nadat het over is.
Het voer wat ze nu krijgt is eend met rijst, gluten en lactose vrij,ik hoop toch dat dat ook iets gaat bijdragen, als het een gevolg is van en we de oorzaak kunnen achterhalen kunnen we het voorkomen.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
er wordt beetje hysterisch (vind ik) gedaan over 'granen' in kattenvoer, maar het natuurlijke dieet van katten bevat het nodige kh's+zetmeel uit granen via muizen en vogelmagen. en katten in het wild eten heel gevarieerd, ook bessen en sommige wortels, dus heel veel meer plantaardigs dan men zou denken.Mais is een graan inderdaad. Over het algemeen slecht voor mens en dier (vooral de geraffineerde vormen) maar men stopt het overal in want het is goedkoop. Niet gezegd dat het specifiek de mais is hoor, ik ben alleen nog steeds verbaast wat men allemaal in kattenvoer stopt. Zoveel granen en groentes.
er staat een onderzoek (waltham) op het forum waaruit overduidelijk blijkt dat katten zelf als ze kunnen kiezen voor voer met hoger zetmeelgehalte gaan.
mijn ervaring is langzamerhand dat het heel erg van de betr katzel afhangt hoe groot de behoefte aan kh's/zetmeel is.
en mijn ervaring is ook dat als je strikt kh/zetmeel-arm voert (bv suikerkat) dat dit slechte vacht en laag energieniveau oplevert.
van de 'granen' is tarwe is doorgaans de boosdoener en komt in grote hoeveelheden in goedkoop kattenvoer voor. en veroorzaakt dan blaasgruis en vaak ook tandbederf.
bij de allergieën zie je vaak gluten maar zeker ook medicijn- en hormoon- en antibiotica-resten uit het verwerkte vlees, als veroorzakers..
de betere voeders bevatten voorverteerde/gefermenteerde granen (rijst, mais, haver, gerst) en bootsen daarmee de muizenmaag-inhoud na.
------------------------
gelukkig zie je verbetering en heb je je aantekeningen. en als ze actiever lijkt te worden, dan voelt ze zich ook beter. hoop dat ze nu snel herstelt wan dat is een hele zorg minder!
en hi hihi.. jij weet ook weer wat je aan de diverse dierenartsen en assistentes hebt....
Het was meer dat ik dacht, waarom zetten ze bij het 1 granen neer en bij de ander mais, omdat dat ook een graan is.
Ik denk dus dat dan die ander diverse soorten granen zijn.
Maar ik denk dat het of het vlees of gluten zijn waar ze niet tegen kan inderdaad.
Mais en rijst zijn glutenvrij.
Maar FF kijken of ze goed reageert op het nieuwe voer, en ik heb nu zakjes natvoer besteld waar beiden niet in zit, hopelijk lust ze die wel want het maakt het makkelijker met pilletje geven en laten eten/drinken na het pilletje.
Ze hebben bij mij een biopt genomen om te kijken of ik coeliakie heb (glutenintollerantie), dus we zijn samen bezig
Dat ze actiever is, vind ik ook een goed teken, gelukkig slopen ze elkaar het grootste deel van de dag i.p.v mij
En inderdaad wat DAen en assistentes ook weer wijzer geworden, en zo blijven we leren en zij ook met een beetje geluk
Ik denk dus dat dan die ander diverse soorten granen zijn.
Maar ik denk dat het of het vlees of gluten zijn waar ze niet tegen kan inderdaad.
Mais en rijst zijn glutenvrij.
Maar FF kijken of ze goed reageert op het nieuwe voer, en ik heb nu zakjes natvoer besteld waar beiden niet in zit, hopelijk lust ze die wel want het maakt het makkelijker met pilletje geven en laten eten/drinken na het pilletje.
Ze hebben bij mij een biopt genomen om te kijken of ik coeliakie heb (glutenintollerantie), dus we zijn samen bezig

Dat ze actiever is, vind ik ook een goed teken, gelukkig slopen ze elkaar het grootste deel van de dag i.p.v mij

En inderdaad wat DAen en assistentes ook weer wijzer geworden, en zo blijven we leren en zij ook met een beetje geluk

Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Vlees is dan ook wel erg ruim genomen aangezien allergie meestal voor bepaalde diersoorten is en niet voor vlees in het algemeen naar mijn weten 

Ja ok, maar als ze wel goed reageert op vis en/of gevogelte in combinatie met rijst en dat ook lekker vind dan laat ik haar toch daarop en ga ik niet allerlei dingen met haar uitproberen wat vlees betreft, met het risico dat ze er niet tegen kan.
Wat voor vlees wordt dus niet aangegeven, zal wel een combi zijn van meerdere soorten.
Wat voor vlees wordt dus niet aangegeven, zal wel een combi zijn van meerdere soorten.
Groetjes, Denise
Groetjes, Denise
Ook gevogelte is vlees
Snap heel goed dat als je wat hebt gevonden waar ze goed op reageert je niet blijft experimenteren hoor. En wanneer er alleen vlees op de verpakking staat is de kans dat dit kip en/of rund is groot.
Mocht het niet werken dan zou ik eens kijken naar hypoallergeen voer van Trovet. Daarin wordt 1 eiwitbrom gebruikt en heb je in verschillende smaken (lam, kalkoen, kwartel, paard, hert en konijn). Daarnaast heb je daarvan ook natvoer met die enkele eiwit bron
Dit voer is ook via de dierenarts (of medpets). Ik geef het je in elk geval mee voor het geval het huidige dieet niet zou werken 

Mocht het niet werken dan zou ik eens kijken naar hypoallergeen voer van Trovet. Daarin wordt 1 eiwitbrom gebruikt en heb je in verschillende smaken (lam, kalkoen, kwartel, paard, hert en konijn). Daarnaast heb je daarvan ook natvoer met die enkele eiwit bron