Veilige pijnstilling?

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Cerna

Re: Veilige pijnstilling?

Bericht door Cerna »

Even een update over onze bejaarde: het gaat weer helemaal geweldig met hem! Eigenlijk beter dan voor een jaar geleden.
Ik vind het zo wonderlijk wanneer ik hem nu door het huis zie lopen. Zijn oude poten kunnen zijn tempo haast niet bijhouden :lol: En vanmorgen was er een streep zonlicht op het konijnenhok en als een jonge kat sprong hij soepel op het hok. Hij is zelfs nog leniger dan Cerná, maar die heeft haar buik ook in de weg zitten :smile:

Het eten gaat ook boven verwachting: paté blijft moeizaam (en dus zit ik nu met 36 kuipjes), maar bolletjes in saus worden in no-time naar binnen gewerkt. Of dit nu komt door de vermindering van Felimazole? Maar dat is maar 2,5 mg per dag minder.

Ik ben in ieder geval erg tevreden over Analgos. Tot zondag kreeg Cochi 's morgens nog 1 tabletje Tolfedine plus een tabletje Analgos en 's avonds alleen Analgos en vanaf maandag ben ik helemaal gestopt met Tolfedine en ik merk geen enkel verschil.

Ga dus een lovende recensie op de site van dehuisdierendokter zetten en tevens Gingivit bestellen want hij ruikt alweer een beetje (en het is pas 2 weken geleden dat ik gestopt ben met Stomorgyl).
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat de analgos zo goed aan lijkt te slaan bij Cochi :) Hopelijk kan je nog een mooie tijd genieten van je bejaarde!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Adriana

Bericht door Adriana »

kwaliteit van leven van je bejaarde vierpotertje is er stukken op vooruit gegaan en hij geniet blijkbaar ook weer van allerlei dingen.
vermindering felimazole werkt ongetwijfeld mee, het hele systeem wordt actiever, afvalstoffen worden sneller/beter afgevoerd en de circulatie wordt beter. 2,5 mg minder is uiteindelijk toch best wel veel.

hoeveel analgos geef je nu? fijn dat je het zo voorzichtig hebt geintroduceerd en ik ben ook erg benieuwd naar het vervolg.
als je toch gaat shoppen bij huisdierendokter, zou je ook even bij colloidaal zilver kunnen kijken, missch om in huis te hebben niet verkeerd..
Cerna

Bericht door Cerna »

Mirjam: ja, dat hoop ik ook. Hij is wel een handenbindertje geworden want hij moet iedere 2 uur wel iets: pil, druppeltjes, beetje eten. We komen dus nergens meer, maar dat geeft niet. Mijn man en ik lossen elkaar ook af want wanneer ik moet werken, zorgt hij dat hij thuis is en wanneer hij zijn vrijwilligerswerk heeft (hij is met vervroegd pensioen), dan ben ik thuis. Andere mensen verklaren me voor gek: "laat toch inslapen dat beest!" Grrrrrr.....

Adriana: Cochi krijgt 2x daags, volgens voorschrift, 1 tabletje. Hij slikt ze gelukkig gemakkelijk door. Dat was met Tolfedine soms wel eens anders want die pilletjes zijn zo klein en lossen slecht op. Hij bewaarde het pilletje onder zijn tong en zodra je weg was, spuugde hij hem uit. En dus bleven we 5 minuten bij hem zitten, aaien en kletsen en dan had hij hem wel doorgeslikt.
"Ja, die kat is nog niet zo dom", zei mijn man dan :smile:

Heb even gekeken op colloïdaal zilver en het lijkt me inderdaad wel wat en gelukkig zijn het geen pillen, maar 6 keer per dag 4 druppeltjes door het eten. Ik lees niet in de reacties dat het eten daarna niet meer gegeten wordt, dus ik ga ervan uit dat het een neutrale smaak heeft.

Beide zijn besteld. Bedankt Adriana!
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Wat fijn dat Cochi hier ook weer door heen gekomen is. De oude man wil nog niet opgeven en nog genieten van zijn oude dag
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Bericht door Cerna »

Ja Thea, dat doet hij zeker! Vanmorgen stond hij voor het konijnenhok te miauwen omdat de deken er nog niet op lag en dan ligt het zo hard. Maar het personeel is goed gedresseerd :smile: en daarna hup in de zon.
Afbeelding
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Wat ligt hij er koninklijk bij op zijn dekentje.
Hij oogt net zo bejaard en schonkig als ouwe Sjaak.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Goed zo cochi ;-) laat het personeel maar weten wat je wilt :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Gos je ziet inderdaad dat het al een goeie oude kat is die stuntelt met zijn gezondheid. Maar heerlijk om zo nog te kunnen genieten in het zonnetje. Laat je personeel maar lopen hoor Cochi ;-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Cerna

Bericht door Cerna »

Adriana, Cochi krijgt nu sinds zondag coloidaal zilver (Gingivit heb ik nog even mee gewacht omdat ik eerst wilde weten wat dit middel zou doen) en hij is veranderd: slaapt veel, eet slechter. Kortom, ik ben niet erg enthousiast. Heb jij ervaring met dit middel? En zo ja, hoe zijn die (ik neem aan positief want anders had je het niet geadviseerd, maar misschien dat jij dezelfde ervaring hebt en dat de bijwerkingen alleen in het begin voorkomen?)?

De nieren schijnen hard aan het werk gezet te worden. Is dit middel dan wel geschikt voor een nierpatiënt? Ik zal morgen ook even bellen met dehuisdierendokter en ik denk dat ik tot die tijd stop met cz. Ik zag trouwens op een andere site dat zij 2x daags voorschrijven terwijl dehuisdierendokter 6x daags voorschrijft. Nogal een verschil!
Adriana

Bericht door Adriana »

heb het nooit toegepast bij een nierfaler en eerlijk gezegd had ik dat ook niet in mijn achterhoofd.
ik gebruik het bij onrustige huid (uitwendig) en in heel erg lage dosering bij spuitjedrink bij pietseltje gekwakkel, maar er wordt hier tegenwoordig weinig (afkloppen....!!) ......
Enzo heeft het gehad na zijn laatste gebitsingreep, ook om de ab zo lang mogelijk niet te hoeven geven.
zeker weten niet de voorgeschreven dosis.. maar dat doe ik nooit, niet bij katzels en zeker ook niet bij mezelf. dat gaat ook in kabouterdosis en het zuivert geweldig goed.

nee, gelijk heb je dat je onmiddellijk bent gestopt bij Cochi, want die deed het net zo goed en je weet ook niet wat de interactie is tussen merc corrosivus/analgos en de rest..
Mo had veel baat bij ontzuurde vit c mbt zijn nierfalen in combi met de andere gebr middelen.
zal de klantenreacties nalezen op toepassingen, staan denk ik geen nierfalers bij..
Cerna

Bericht door Cerna »

Overleg gehad met de huisdierendokter en zij adviseert om te stoppen (wat ik dus al had gedaan). Mijn man vertelde dat Cochi vandaag moeilijk had gegeten en toen ik van mijn werk thuiskwam, zag ik dat hij alleen de saus had opgelikt en de bolletjes had laten liggen.
Toen besloten om toch maar 1 Tolfedine te geven en nog geen uur later had hij alles op.
Nu net de tweede portie en die ging in een keer op.

Analgos is dus helaas niet helemaal voldoende als pijnstilling. Maar goed, wanneer ik het red met 1x daags 1 Tolfedine (ipv 2x daags 2 tabletjes) + analgos, dan moet dat maar.
De dierenarts adviseerde om ook weer een kuurtje Stomorgyl te geven en aansluitend hierop over te gaan op Gingivit. Dus dat doen we dan maar.
Cerna

Bericht door Cerna »

Crisis hier. :cry:

Ik werd vannacht wakker doordat Cochi moest spugen (vocht) en direct daarop zijn plas liet lopen. Het slijm liep uit zijn bek, was vreselijk benauwd en zijn hart ging als een razende te keer. Ik schrok me lam.
We zijn bij hem gebleven en ik dacht echt dat hij aan het doodgaan was, maar na een uurtje ging hij zich wassen en daarna lekker slapen.

Vanmorgen eerst een zitac gegeven, een half uurtje later wat eten en dat ging er in een razend tempo in. Toen ik 10 minuutjes later in de slaapkamer kwam lag hij in een hele rare houding met zijn onderlijf op de deken en zijn kop en schouders op de vloer. Toen ik hem helemaal op de deken wilde leggen, zag ik dat hij het eten uitgespuugd had en er middenin lag. Toen wist ik dat het tijd werd om de dierenarts te bellen...... :-(

Ik heb hem schoongepoetst en toen wilde hij het uitgespuugde eten weer opeten. Maar snel opgeruimd, maar daarna likte hij de laatste restjes nog van het schoteltje en zat toen heel vragend te kijken waarom er niet meer was.
Toen maar weer iets eten gegeven en ook dat ging er snel in en het bakje werd er bijna bij opgegeten. Dit keer bleef het eten er gelukkig in en de analgos ook. Maar hij blijft maar vragen om meer eten (en krijgt dus zo weer een beetje).

Wat kan dit nu zijn? Die razende honger, de benauwdheid, het hart dat als een gek tekeer gaat. Is zijn schildklier opeens op hol geslagen? Dat kan toch niet zo snel? Ik twijfel of we naar de dierenarts moeten. Wat kan hij nog doen?
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Arme Cochi :(
Hij heeft je al vaak weten ver verrassen door toch weer door te zetten maar ik kan moeilijk zeggen wat nu wijsheid is. Aan de ene kant wil hij nog wel graag eten en lijkt hij dus nog wel door te willen met het leven.
Misschien dat je telefonisch contact op kan nemen met de DA om te vragen of de schildklier zo ineens op hol kan slaan? En ook wat de mogelijke opties nog zijn voor Cochi?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Adriana

Bericht door Adriana »

nee, schildklieren slaan niet zo snel op hol dat is een proces van maanden/jaren..
missch kleine tia?
Plaats reactie