Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door pinguin »

Ik zit hier met 2 uiterste. Snabbel zou het liefst de hele dag door iedere keer een paar brokken willen eten maar krijgt daar de kans niet voor.
Sproet is zo gefixeerd op eten dat ik geen keuze heb door het 3 keer per dag aan te bieden en er als agent tussen te blijven. Want sproet is veel sneller klaar met eten ook al moet die er voor werken.

Ik zou zo graag onbeperkt willen geven maar vrees dat sproet dan dicht groeit
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik vind fijn zo
Uk zie zo wie wat binnen krijgt en hun zin t ook zo gewend!
Verder zeuren ze niet voor eten
In ochtend zit er geen uitslapen bij 8 uur Max moeten ze eten in middag rond half 1 en 6uur natvoer en tien uur brok weer
Ze weten niet beter
En wacht maar niet langer want dan gaan ze klagen
Vind alleen vervelend als we dag weggaan of vakantie er moet gelijk iemand geregeld worden
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door sandyd1971 »

Bij mij krijgen ze onbeperkt brokjes heel dag, echt super. Gewoon bijvullen als het zowat op is. Ze kunnen lekker eten wanneer ze willen en zijn niet dik! Misschien kan dat nog komen want ze zijn nog jong zowat 9 maanden maar ik zou niks anders willen. Want afwegen lijkt me ook moeilijk, er is misschien een gemiddelde maar net zoals de ene mens kan 1 boterham op en zit vol en de ander heeft na 6 boterhammen nog honger. Dus ik hoop dat ik zo door kan gaan.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door flower1980 »

Ik weeg hier 2 keer per dag brokken af. Soms is de vorige portie op, soms niet. Wil graag wat zicht houden op wat Kate eet. Voor mij en Kate werkt dit goed.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door BloemTetsu »

Tetsu krijgt per dag 48 gram en Bloem 56. Terwijl Tetsu 1 kilo zwaarder is. Het was even uittesten. Tetsu was in 1 jaar tijd 8 gram aangekomen, dus de hoeveelheid klopt. Bij gedrags- of fysiekewijzigingen stel ik dit bij.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door BloemTetsu »

Wat een timing. Gisteravond vertoonde Bloem toch wel wat honger gedrag na het voeren. Normaal gesproken is ze altijd tevreden. Gisteren bleef ze me lokken. Ook voelde ik haar ruggengraat. Zij krijgt nu 64 gram per dag.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door Adriana »

hier staan onbeperkt brokjes (naast smo en sav natvoer) en ik heb geen leven als dat op is.

Bolle heeft de britse neigingen qua omvang en sloopt mij - doorgaans rond 05.00 uur - als er geen eten is..
Enzo moet met de hand worden gevoerd, die heeft weinig tot geen eetreflex en Maks heeft specifieke voorkeur voor hoog gehalte koolhydraatbrokjes. die krijgt hij extra met de hand gevoerd.

voor Enzo heb ik intussen Hills vet essentials, dat zijn reusachtig grote brokken met veel voedingsstoffen die hij na wat likken in éen keer (want kiesloos) naar binnen werkt.
Bolle is daar dol op en voor hem gooi ik er steeds eentje de kamer door als hij te dicht bij etende Enzo komt. die mega brokken hebben het voordeel dat hij veel minder hoeft op te rapen en slikken en toch gecontroleerd en binnen korte tijd een behoorlijke hoeveelheid naar binnen krijgt. moet doorgaans wel spuit regenwater achter aan want het raam naar het balkon kan nog niet ongelimiteerd open. binnen durft hij niet te drinken, buiten wel, dus s zomers hoef ik daar niet alert op te zijn.
s nachts heb ik ongelimiteerd Almo holistic kip staan en wat Happy cat nierbroks, dus als er echte honger is (bij Bolle doorgaans..) dan kan hij daar zijn tandjes inzetten, zonder dat hij daarvan moddervet wordt.

Bollle is hier de enige met dreigend overwicht als ik niet uitkijk.
maar ik ben foto's tegen gekomen van russisch blauw katzels uit de voor/vorige eeuw, rechtstreeks uit noord Rusland. Bolle lijkt daar qua bouw sprekend op, soort bulldog in tijgeruitvoering.
volgens de fokker was Bolle een boeren-rus met heel veel oorspronkelijke genen en dat klopt!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door Mickey_Mouse »

Hoe moet je het aanpakken om onbeperkt brokken te laten staan?

Ik dacht vandaag vol goede moed te beginnen, bakjes gevuld beide bakjes een ruime 50gr.
Het is in 1x op gegaan. Waar laten ze het in hemelsnaam??? Die kleine evengoed als Mickey hoor, veelvraatjes.
Ik vrees dat ze zich kapot eten straks als ik bij ga voeren plus zo rond als een tonnetje..

Het zit er aan te komen dat ik een dag van huis ben en zou ze toch graag met een bak brokken achter laten, maar als dat in 1x leeg is...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door castratenkoor »

Daar houden ze vanzelf mee op als ze merken dat er altijd voeding staat. Op den duur gaan ze steeds kleine beetjes snacken. Je zit nu even in een overgangsperiode. Ik zou nu dus de bakken voller doen, zodat ze het echt niet meteen leeg kunnen eten. Zal misschien 1 of 2 dagen gebeuren dat ze zich overeten en gaan braken, maar dat is maar even, dat gaat wennen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door Mickey_Mouse »

dus doorzetten is het advies? bak volmikken weer en gaan?
voelt zo tegenstrijdig
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door Ms Maaike »

Ik ben vorig jaar begonnen met mijn te dikke kat onbeperkt graanloze brokjes te geven (hoe meer mais en tarwe er in kattenvoer zit, hoe minder snel de katten vol zitten) en ze is een kilo afgevallen. Ze begon inderdaad de eerste paar dagen meer te eten, maar op een gegeven moment nam dat weer af en stabiliseerde zich dat. Dus ook mijn advies is even doorzetten. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door Mickey_Mouse »

net een 2de keer beiden van 50 gr voorzien, gelijk weer eten.. ik geloof niet dat het opgegaan is nu maar er is wel flink gegeten weer, Fleur sloopt nu even mijn gieter (zonder water) dus eten is even voorbij
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door Ikey »

Ik snap je gevoel heel goed! Toen wij vorig jaar de bakjes vulden hebben we ze gewoon helemaal vol gedaan, zonder de hoeveelheid te wegen. En ze bleven maar eten! Maar dat nam inderdaad af na een paar dagen :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door Mickey_Mouse »

En geen dikkerds gehad? Ze zijn nu zo perfect, wil ze niet te rond maken haha
Oh boy wat een vragen...er zijn zoveel tegenstrijdige berichten en adviezen.. maar moet wat als ik ook is een dag weg ben denk ik dan
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Vaste eettijden of onbeperkt voedsel ter beschikking

Bericht door Ikey »

Bij mijn twee is 1 altijd dik geweest. Tenminste, hij is wat aan de mollige kant, zou een halve kilo af mogen. Maar dat is nu niet anders, nu hij weer afgepast voer krijgt ivm zijn blaasgruis.

Wij zijn op een gegeven moment wel overgestapt op het voedsellabyrinth, zodat ze wat meer moeite moesten doen voor hun eten. Daardoor gingen ze minder eten.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Plaats reactie