Kitten alleen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Kitten alleen

Bericht door Dinky »

Ik zou in het asiel de situatie voorleggen en daar aangeven dat je er een goede match bij zoekt. Zou inderdaad niet gaan voor een hyperactieve leeftijdsgenoot.
Zou dan kijken voor een zachtaardig kitten (net als dat Mariska de rustige sociale sammy bij haar brit robijn heeft geplaatst) van ongeveer dezelfde leeftijd als Gizmo.
De mensen in het asiel zien immers de kittens daar regelmatig en hebben daardoor een redelijk beeld van ze kunnen vormen.

En twee keer kijken voor je een besluit neemt vind ik in elk geval verstandig :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

ja ik moet ook geen hyper actieve halen zei ze,
inderdaad eentje die wel rustig is en na je toe komt maar wel speelt, gizmo houd van spelen ik weet t gewoon, alleen met ons spelen vind die denk ik niet leuk. Ze vertelde me toen al en nu weer is ze er verbaast van omdat gizmo daar t drukste was in t nest, hij dook op zijn broertjes en zusje wou altijd de kitten ren uit en rende dan door t hele huis. Dus ze zei, wel een speelt kitten dat hem weer stimuleert, als hij ligt de doezelen en er komt een vlieg voorbij is die gelijk actief, dus t zit er wel in, alleen spelen met ons met een hengel dat word saai voor m, dat is ff leuk, maar niet elke x.
Ik ga allebei doen, we kijken bij t asiel gewoon zaterdag, ALLEEN KIJKEN,. en zondag na de vrouw in oss met de halve britse korthaar katjes OOK ALLEEN KIJKEN, ik ga op mijn gevoel af en wat bij giz past, een kitten wat wel na ons toe komt opgepakt wil worden, van knuffelen houd maar wel lekker actief is
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Oh ok, dat advies kan ik wel volgen. :-)

Maar dan zou ik inderdaad ook naar het asiel gaan. Het is veel eenvoudiger in het asiel een match te vinden dan via internet op markplaats. Los van het feit dat je op markplaats nooit weet wat je binnenhaalt.

Maar dat kan ik dus wel volgen. Dat het een speels kitten moet zijn.
Nu zijn de meeste kittens wel speels hoor. Ik zou vooral ook opletten dat hij/zij sociaal is naar andere katten. Beetje een zelfzeker kitten. Als Gizmo het nog weet van in het nest en hij wil meteen spelen, dan heb je best een kitten dat stevig in zijn schoentjes staat :-P. Gizmo wordt vast een stevige kater, zo'n blauwe brit. ;-)

Toen wij Luis gingen halen was hij compleet met spelen bezig. Je kon hem bijna niet pakken want hij schonk gewoon geen aandacht aan je, was veel te druk bezig met achter de andere kittens aan zitten. HIj was veruit de grootste daar.
Als je hem dan toch te pakken kreeg, stribbelde hij niet, was niet bang maar was wel met zijn gedachten duidelijk bij de andere kittens. Keek niet naar ons, wel steeds naar de grond.
In de auto kreeg je wel contact met hem en thuis werd het de grootste knuffelkat die ik al gehad heb. Kwam als kitten dagelijks op mijn borst slapen en mijn neus likken. :-)
Hij was dus een erg sociaal kitten, zowel naar andere katten (heeft niet geblazen naar onze katten) als naar mensen (al moest hij wel even wennen aan in huis leven met mensen). Hij was duidelijk dus ook heel erg speels, en aangezien Cuzco compleet depressief werd van het missen van een vriendje (Kleintje wil niet meer spelen met andere katten), zochten we dus zo'n speels geval. Het klikte van de eerste moment en al de eerste nacht hebben we ze samen laten slapen.

Ik wil maar aanduiden hoe je uit zijn gedrag in het asiel al veel kon aflezen. Maar weet ook dat vele kittens die bang zijn in het asiel vrij snel bijdraaien in huis. Zeker wanneer ze een sociaal vriendje hebben om zich aan op te trekken. Weet dus dat een kitten niet percé naar jullie toe hoeft te komen om sociaal naar mensen te zijn. Maar als je hem/ haar opneemt (moet toch als je hem/haar zou kiezen), merk je wel of ze bang zijn of niet.

Ach, als ik dit zo lees, wat je zoekt en hoe je het aanpakt, komt het wel goed. :-)
Heb er een goed oog in.

Veel plezier met uitzoeken. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Ik kan echt niet echt een kitten vinden hoor, pff wat is t lastig, en alles wat me aanspreekt en goed gevoel bij heb die zijn weg
Die halve brit niet gedaan, het voelde niet goed na de 2e mail, er zat geen enting bij niks, ze vond dat niet nodig dat was onze keus zei ze.
dus dat word m niet!
wil echt snel een ander kitten hoe meer ik op giz let hoe zieliger ik m ga vinden erg he? en dan te bedenken dat ik t eerst niet merkte en nu steeds meer,
:(
Fotos van Gizmo en Caya
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Goed dat je niet voor de halve Brit bent gegaan; ik had er ook geen goed gevoel over. Ik had het idee dat het meer om het geld ging, en niet of de kittens een goed tehuis krijgen. Wel 100 euro willen hebben, maar niet de noodzakelijk inenting laten doen!! Tjonge jonge, wat zijn we toch begaan met de kittens; niet dus..

Je komt heus wel een leuk maatje tegen hoor; en het hoeft toch niet perse een jong kittentje te zijn van 3 maanden oud?; een kat tot 1 jaar is toch ook nog heel speels? (het energieniveau van een htk-kat van bv. 10 maanden komt waarschijnlijk goed overeen met het energieniveau van jouw Brits Korthaar kitten van 6 maanden oud).

Beter lang zoeken en een goede match vinden, dan kort zoeken en met een slechte match thuiskomen.
Geduld is een schone zaak; het komt wel goed; neem de tijd er voor.
Succes met je zoektocht!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Ohhhh we waren m net kwijt helemaal in paniek kwartier gezocht normaal komt due dan wel ergens van tevoorschijn lag die in me dekbed helemaal vast mijn god wat schrok ik !!!

Ja klopt ben ook blij sat ik t niet gedaan heb, mijn Brit is 5 maand tot hoe lang kan ik nog wachten dan ? Wil zo snel mogelijk voor hem, liefst tot half jaar leeftijd. Vriend gaat mirgen in asiel in ede kijken ALLEEN KIJKEN en wat informatie winnen, en als hem wat aanspreekt gaan we maandag samen terug!

Mocht t echt niet gaan, kan ik t kitten dan herplaatsen ? Denk wel dat giz t leuk vind hoor, maar soms denk ik OOJ hij vind wel lekker chill zo lekker alle aandacht etc maar ja dat zien we dan wel !

Zijn druk bezig met de zoektocht !

Groetjes
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Bericht door Cerna »

Natuurlijk zal het wel gaan alleen niet van de ene op de andere dag. Wanneer je de katten rustig aan elkaar laat wennen, dan verwacht ik dat het niet langer dan een week zal duren.
Maar houd er rekening mee dat er in het begin naar elkaar geblazen en gegromd zal worden, dat is heel normaal.
En via het asiel kan een kat altijd weer terug. Bij mij heeft het wel eens een maand (en een keer zelfs een half jaar, maar dat is uitzonderlijk) geduurd voordat twee katten aan elkaar gewend waren. Dus niet na een paar dagen al denken "Dit wordt niks, kat moet terug naar het asiel."
Melvin1989
Huiskat
Huiskat

Bericht door Melvin1989 »

Onze Brit is nu een jaar.. Is onze enige poes en zeer actief.. Maar nu ik dit allemaal zon beetje kees schrik ik wel.. Onze poes miauwt de laatste tijd best veel.. Maar dit kan dus eenzaamheid wezen?
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Dat kan ja.
Verveling en eenzaamheid.
Als ze het pas beginnen doen is, niet altijd gedaan heeft, is er toch iets dat haar stoort.

Maar als je er nu nog een vriendje bij wil halen, kan je wel best niet te lang wachten. En haar nu nog aan een ander katje laten wennen, zal niet zo eenvoudig zijn als bij twee kittens.
Ik neem aan dat ze van een goede fokker komt en minstens tot 13 weken bij haar moeder en nestgenootjes is gebleven? Dat verhoogt wel de kans dat het wel lukt, omdat ze dan toch de basis-sociale opvoeding meegekregen heeft. Dan zou het normaal wel moeten lukken nog op deze leeftijd, maar garanderen kunnen we dat natuurlijk niet. Elke kat is anders, dus kunnen we dat niet voorspellen.
Het zal haar nog steeds wel even tijd kosten om eraan te wennen en met een soortgenoot te communiceren.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Melvin1989
Huiskat
Huiskat

Bericht door Melvin1989 »

Ze is 14 weken bij haar moeder/pleegmoeder geweest.. Maar ze speelt veel, komt graag knuffelen etc. Maar ik weet van mijzelf dat wij niet de financiele middelen hebben om nog een kat te nemen.. Zijn er eventueel nog andere oplossingen?
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Ah ok.
Tja, de andere optie is duidelijk he. Veel thuis zijn en veel met haar bezig zijn.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Ok ik was zelf ook tegen maar extra kosten , dat hoeft toch niet ja extra eten etc maar dat kost t m ook biet en als ze na arts moeten ja dan wel , wij hebben t ook niet super breed maar alles voor onze Brit wil niet dat die verpietert dus dan maar een kittentje erbij,
Fotos van Gizmo en Caya
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Melvin1989 schreef:Onze Brit is nu een jaar.. Is onze enige poes en zeer actief.. Maar nu ik dit allemaal zon beetje kees schrik ik wel.. Onze poes miauwt de laatste tijd best veel.. Maar dit kan dus eenzaamheid wezen?
Is ze wel gecastreerd? Zo niet dan kan het miauwen ook door de hormonen komen - oftewel krols.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Solis
Huiskat
Huiskat

Bericht door Solis »

Gizmobritsekorthaar schreef:Ik kan echt niet echt een kitten vinden hoor, pff wat is t lastig, en alles wat me aanspreekt en goed gevoel bij heb die zijn weg
Gizmobritsekorthaar schreef: Zijn druk bezig met de zoektocht !
Hoi, ik zie dat je in Arnhem woont.. met een goed half uur kun je in Doetinchem zijn, daar zit een asiel die ik erg prettig vond. Met een ENORME keus.

De hele kleintjes zitten met zijn allen bij elkaar op een zolder, en de wat groteren zitten lekker samen buiten in een grote ren. Je hebt alle tijd en rust om er bij te gaan zitten en ze goed te bekijken, hoe ze met elkaar omgaan, hoe ze op mensen reageren, etc.

Ik kan het op basis van eigen ervaring wel aanraden, misschien eens gaan kijken?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

We gaan maandag daar kijken !!!
Morgen hier in larenstein maar daar hebben ze er op moment maar 4.
Ik vind t zo spannend en heb er eigenlijk zo zin in !! Zo benieuwd hoe onze kleine erop reageert !!!
Groeien ze in asiel wel met moeder op of zijn ze allemaal moederloos ??
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie