Oh ok, dat advies kan ik wel volgen.
Maar dan zou ik inderdaad ook naar het asiel gaan. Het is veel eenvoudiger in het asiel een match te vinden dan via internet op markplaats. Los van het feit dat je op markplaats nooit weet wat je binnenhaalt.
Maar dat kan ik dus wel volgen. Dat het een speels kitten moet zijn.
Nu zijn de meeste kittens wel speels hoor. Ik zou vooral ook opletten dat hij/zij sociaal is naar andere katten. Beetje een zelfzeker kitten. Als Gizmo het nog weet van in het nest en hij wil meteen spelen, dan heb je best een kitten dat stevig in zijn schoentjes staat

. Gizmo wordt vast een stevige kater, zo'n blauwe brit.
Toen wij Luis gingen halen was hij compleet met spelen bezig. Je kon hem bijna niet pakken want hij schonk gewoon geen aandacht aan je, was veel te druk bezig met achter de andere kittens aan zitten. HIj was veruit de grootste daar.
Als je hem dan toch te pakken kreeg, stribbelde hij niet, was niet bang maar was wel met zijn gedachten duidelijk bij de andere kittens. Keek niet naar ons, wel steeds naar de grond.
In de auto kreeg je wel contact met hem en thuis werd het de grootste knuffelkat die ik al gehad heb. Kwam als kitten dagelijks op mijn borst slapen en mijn neus likken.

Hij was dus een erg sociaal kitten, zowel naar andere katten (heeft niet geblazen naar onze katten) als naar mensen (al moest hij wel even wennen aan in huis leven met mensen). Hij was duidelijk dus ook heel erg speels, en aangezien Cuzco compleet depressief werd van het missen van een vriendje (Kleintje wil niet meer spelen met andere katten), zochten we dus zo'n speels geval. Het klikte van de eerste moment en al de eerste nacht hebben we ze samen laten slapen.
Ik wil maar aanduiden hoe je uit zijn gedrag in het asiel al veel kon aflezen. Maar weet ook dat vele kittens die bang zijn in het asiel vrij snel bijdraaien in huis. Zeker wanneer ze een sociaal vriendje hebben om zich aan op te trekken. Weet dus dat een kitten niet percé naar jullie toe hoeft te komen om sociaal naar mensen te zijn. Maar als je hem/ haar opneemt (moet toch als je hem/haar zou kiezen), merk je wel of ze bang zijn of niet.
Ach, als ik dit zo lees, wat je zoekt en hoe je het aanpakt, komt het wel goed.

Heb er een goed oog in.
Veel plezier met uitzoeken.

Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)