Onze 2 Ragdoll kittens komen bij ons wonen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Dun Sjos
Huiskat
Huiskat

Re: Onze 2 Ragdoll kittens komen bij ons wonen

Bericht door Dun Sjos »

@ Pearlsofpassion en Adriana

Ze krijgen al meer eten dan de DA voorgeschreven heeft en ook meer dan het voedingsadvies van Royal Canin. Ze eten trouwens niet gelijk alles op.

Maar ik ben het met jullie eens. Ze zitten nog in de groei dus we gaan ze, zeker tot ze een maand of acht / negen zijn, meer voeren.
Ze krijgen bij ons ook 1 maal per dag nat voer. Ik heb diepvriesworsten van de dierenspeciaalzaak (80% vlees), deze heb ik in plakken gesneden en per portie verpakt hier zijn ze helemaal gek op!
Elke morgen even een portie van de diepvries naar de koelkast verhuizen en ‘s avonds hebben ze “vers” vlees.
De voorverpakte bakjes / zakjes van RC vinden ze overigens ook heel lekker. Hier zit alleen minder vlees in, dus geven we ze liever het “verse spul”.
Adriana

Bericht door Adriana »

ze hebben het hartstikke goed bij jullie en zullen denk ik uitgroeien tot zeer forse katzels!
ik zie hier bij mijn broertjes/bengels nog steeds groei, ze worden eind mei 2 en ze groeien ook steeds meer, lichamelijk dan, uit elkaar want ze hebben een totaal verschillende bouw. maar de onderlinge relatie is gelukkig nog steeds heel hecht, maar ook daar verschillen ze qua karakter hemelsbreed.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Fijn dat ze vers krijgen!
Al is dat wel niet wat we hier met 'natvoer' bedoelen. ;-)
Hoe komt het dat er maar 80% vlees in zit? Wat is de rest dan? Welk merk geef je?

Persoonlijk zou ik ze dan volledig op versvoer zetten, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. Maar dat kan dus ook, en is super gezond. Ik zeg het maar. ;-)

Als je niet volledig op vers wilt, er zijn ook betere blikken (of zakjes) dan RC. Blikken met enkel vlees en mineralen zijn ook prima te vinden. Op zooplus vb en in de voedingstopics kan je merken vinden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Dun Sjos
Huiskat
Huiskat

Bericht door Dun Sjos »

@pearlsofpassion

Dit zit er in een worst, het merk weet ik niet meer (heb ze kort gesneden dus ja), je hebt hier trouwens ook variatie in. Ik heb wel het ingrediënten etiket bewaard.

Vlees en dierlijke bijproducten (min. 85%, waarvan min. 75% kip en min. 4% rund), granen, plantaardige bijproducten, mineralen en vitamines. Zonder toevoeging van geur-, kleur- en smaakstoffen.

Het voordeel van dit voer vinden wij dat het niet verhit wordt (en er dus geen vitaminen verloren gaan) alvorens het wordt verpakt. Nadeel is dan dus wel dat je er iets meer werk mee hebt, eerst de worsten een klein beetje laten ontdooien zodat je ze kan snijden, in plakken snijden en apart verpakken.

We blijven dit wel in combinatie met hard voer geven. Dit is ook beter voor hun gebit. Maar dit is onze mening en ik geloof dat de meningen van kattenliefhebbers over dit onderwerp nogal verschillen.

Ach ja, ze vinden het allemaal lekker, en hebben (even afkloppen) tot nu toe nog geen diaree gehad.
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Nee, ik denk niet dat de mening daarin zoveel verschilt.

Dat het beter is voor het gebit klopt in die zin dat het geen tandplak zal veroorzaken. Maar de tandplak die van brok kan afkomen, gaat er ook niet mee weg. Daartoe moeten ze wel echt knagen en dat heb je bij Kvv (die worsten zijn dus kvv) niet echt.
Als je echt het gebit goed wil houden, kan je beter eens een vleesbotje zoals kippennekje of kuiken geven, of gewoon een stukje spiervlees of hart dat groot genoeg is zodat ze kauwen.

Als ze het echt graag hebben, zie ik niet echt in waarom het jezelf niet gemakkelijk te maken en volledig kvv te gaan voeren, maar je moet dat inderdaad volledig zelf weten.
Echte rauwvoerders zijn in den regel tegen het mengen met brok, omdat het wel heel anders verteerd en steeds aanpassing vraagt. Bovendien vinden die brok gewoon rommel. :lol:
Maar er zijn wel meer mensen die het combineren zonder problemen.

Je moet de worsten inderdaad ietsje laten ontdooien om te portioneren, maar dat kan niet zoveel kwaad voor katten. Naar het schijnt zou je de rollen het gemakkelijkst kunnen doorsnijden met een broodmes als ze nog wel goed bevroren zijn. Er stond een filmpje van op barfplaats (versvoerforum), en dat leek heel vlot te gaan, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ik ga over op barfen (zelf samenstellen), niet op kvv.

Ik zou wel eens kijken naar het merk, want 80% vind ik nogal weinig, dan zitten er nogal veel toevoegingen bij. Er zitten ook granen bij. Dat is ook niet zo fantastisch natuurlijk.
Op http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken-kat kan je alle merken vergelijken. Sommigen kan je in de DS-zaken vinden, maar dan moet je kijken wat je bij je in de buurt kan vinden, anderen werken met vaste verkooppunten en nog andere kan je online bestellen en krijg je thuis bezorgd.
Het is maar voor moest je iets met minder toevoegingen willen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Dun Sjos
Huiskat
Huiskat

Bericht door Dun Sjos »

@alle kattenliefhebbers,

Hierbij de foto's van onze Ragdolls. Ze zijn gisteren genomen....

www.mijnalbum.nl/Album%3dZRKP6U3A
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Oh, een blue en een sealpointje. :-)
Mooi!
Wie is wie? :-)
Dun Sjos
Huiskat
Huiskat

Bericht door Dun Sjos »

De blue point is Kiki (het meest verlegen) maar ondertussen!! haha.... En de Seal point is Sissy(de brutaalste).....
Adriana

Bericht door Adriana »

pearlsofpassion schreef: Ik zou wel eens kijken naar het merk, want 80% vind ik nogal weinig, dan zitten er nogal veel toevoegingen bij. Er zitten ook granen bij. Dat is ook niet zo fantastisch natuurlijk.
het lijkt me prima voer en 80% hopelijk gevogeltevlees is beter dan heel veel andere voeders.
kijk even naar de specificatie, gemalen bot (calcium) kan onder toevoegingen staan.
er is grote verwarring over het woord granen en sommige forumleden beschouwen zo ongeveer alles als graan maar de grootste boosdoener is tarwe. en soja is ook niet zo jofel omdat dit doorgaans transgene soja is.. (genetisch gemodificeerd bedoel ik)
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Wat een mooie katten! Ik ben dol op ragdoll's.
Vooral Kiki vind ik erg mooi!
Tijd voor een eigen album dacht ik zo. ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie