Als je het doet als een fokker kost een nestje van 4 kittens je algauw meer dan 1000 euro (bij fokkers nog meer omwille van aankoop raskatten, dekking en rasvereniging enz). Ik zie je dat al doen met een HTK waar niemand toch iets voor geeft.
Of ben jij nog in die fase dat je denkt dat een fokker er geld aan verdient om nestjes te krijgen? Een goede fokker dan he!
Het gaat hem niet om het feit dat kattenleven meer waard zou zijn, het gaat er hem om dat je niets moedswillig dierenleed moet induceren. Die katten worden enkel en alleen afgemaakt omdat ze te veel zijn. Dan heeft het toch geen enkel nut om die bij te maken?
Een dier doden voor het vlees vind ik nog wel iets anders. Ik zeg niet dat dat niet erg is, maar het heeft wel een nut. Je kan nu eenmaal geen vlees krijgen zonder een dier te doden.
Maar dat wil toch niet zeggen dat je dan maar andere dieren ook moet doden om dat het dan voor iedereen gelijk is?
Dus nee, ik begrijp nog altijd niet wat de jacht met het kattenprobleem te maken heeft.
Ik heb trouwens ook nergens beweerd dat ik voor de jacht zou zijn...