Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Nouchka
Huiskat
Huiskat

Re: Tweede kat van 10 maanden is zwerfpoes. Probleem?

Bericht door Nouchka »

SUIKER o____O !

Oei, dat had ik dus niet gezien ! Ik had een zak brokken Iams gekregen vanuit het asiel en zag dat het bij de premium merken hoorde op Zooplus. Daarom dat ik ook meteen de natte voeding daarvan nam. Ging er vanuit dat beide producten dan wel deftig zouden zijn.

Heb inderdaad al op Zooplus gekeken en ging daar zeker de brokken bestellen. Iams natvoeding is goedkoper in de dierenzaak.

Maar ik zal dus de volgende keer een keer Carni nemen, zien wat ze ervan vinden! De link die je gaf ziet er ook heel goed uit !

Nora maakt het zo niet uit gelei of niet. Maar Lili heeft voorkeur voor gelei... maar alles een keertje voorschotelen, zo weten we het zeker !

Suiker...pffffttt !! Daarom dat ze het zo lekker vonden :shock:
Nouchka: 1994/2011 - 17 jaar
Lili: 2009 - 2 jaar
Nora: 2010 - < 1 jaar
Ian: 2011 - Nog 4 weken voor hij komt!
Nouchka
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nouchka »

Ik heb net even op Zooplus gekeken.

Ik zou erover denken om over te schakelen op Smilla voor droogvoer. Zou het veel schelen met Iams?

Verder ga ik dan wat beter natvoer proberen!

Alvast bedankt weer :D
pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Dat is wel beter dan Iams.

Ze hebben nieuwe receptuur heb ik gezien, zonder tarwe, dus dat is goed.
Als je nog andere voorbeelden van goede merken wil, kan je altijd eens in de voedseltopics kijken. Er zijn een paar overzichtstopics over merken en uitvoeringen. ;-)

Je moet zowiezo eerst eens testen of ze het lusten natuurlijk... :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Ik snap dat je schrikt van de suikers die zijn toegevoegd.
Maar katten kunnen geen zoet proeven, dus dat is niet waarom ze het zo lekker vonden hoor ;)

Wat je zou kunnen doen is overschakelen naar Barf of kvv (www.barfplaats.nl).
Ik kan 1000 redenen aanvoeren waarom, maar ik denk even aan Nora.
Omdat ze overgeeft enzo. In Barf en kvv zitten geen toegevoegde toestanden, dus puur vlees.
Iets wat katten in de natuur over het algemeen eten.
Het kan zijn dat Nora niet zo goed reageert op iets wat is toegevoegd aan de brokken of natvoer.
Daarbij zit in kvv en Barf ook stukjes bot, dat is goed voor de tandjes etc.

Ik heb hier ook maar 1 echte kvv'er, en een die ik toch weer langzaam probeer over te schakelen.
En 1 die in totale hongerstaking gaat als ik iets geks in z'n bakje doe (brokken, en anders niet mevrouwtje).
Maar ik ga het zeker proberen met m'n twee jongsten.
En aangezien Nora zo graag eet, zou ik het gewoon gaan geven (kvv is het makkelijkst, dan hoef je zelf niet samen te stellen. Zijn kant en klare verpakkingen).
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Nouchka
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nouchka »

Hoi Marjan!

Je informatie spreekt me zeer zeker aan. Nu heb ik problemen om er meer over te vinden, zoals waar koop je dit?

Ik heb enkel wat gevonden over "Carnibest" worsten. Over kvv (kompleet vers voer) vind ik niets, is dit een merk? (denk het niet). Heb op de Barf website ook niets gevonden over verdelers?

Ik ga nog wat verder zoeken!

Moet je dan nog brokken geven als je ze dit geeft?

Hoeveel moeten ze ervan?
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Of het forum van Barfplaats.nl kun je ook heel veel info vinden over kvv.

Over hoeveel en wat, welk merk etc.
En nee, geen brokjes meer. Gewoon 3x per dag een kwak kvv (of Barf als je tijd en moed hebt om zelf een menu samen te stellen).
Ik heb aan Teun gezien dat hij het daar fantastisch op doet.
Z'n vacht is mooier, z'n blaasgruisprobleem is weg, hij kauwt lekker op de botjes.
EN hij vraagt niet meer om eten (Teun komt ook uit het asiel en is daar binnen gebracht als zwervertje. Altijd vragen om eten... dat is nu voorbij)

Nouchka
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nouchka »

Hoi weer!

Ik heb op het Barf forum twee locaties gevonden die Carnibest en Haafsbarf voor katten verkopen. Ik zal daar een keertje gaan horen.

Verder heb ik net liggen klungelen met het ontwormen... In de mond spuiten? Yeh right! Op de knienen gaan, kat pakken die voorbij komt en smeren met de vingers die handel ! Nora was nog zo naive om het op te eten via haar voeding. Lili trok haar neus op... (wijsheid komt met de jaren!).

Blij dat ik daar vanaf ben !

Ik heb nu Royal Canin Sensitivity, chicken w/ rice.... hopelijk gaat dat de darmen wat kalmeren. Verder ga'k nog tot donderdag wachten en dan toch langs de DA als het niet beter is.

Heb gisterenavond bij zooplus de eerste bestelling gedaan.

Animonda Carny Adult - kip & eend
Smilla vispannetje - 4 verschillende soorten
Smilla brokken - Gemengd pakket Adult
Feline Porta 21 - kip in eigen sap

Hopelijk zit er iets goed bij....
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Zijn allemaal prima merken hoor ;)

pearlsofpassion
Tijger
Tijger

Bericht door pearlsofpassion »

Klinkt me allemaal prima. ;-)
Die natvoeren zou ik er ook uit gehaald hebben.

Hopelijk leren ze het dan wel verdragen natuurlijk. :-)

Ik heb ook eens gevogeltepannetje gekocht, goed blik, maar ik vind dat ietsje minder dan de Carny, maar dat is puur persoonlijk hoor. Aan de katten merk ik geen verschil, voor hen is natvoer zowiezo feest. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Mirjam86
Cheetah
Cheetah

Bericht door Mirjam86 »

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met Smilla!
Ik wil daar ook op overgaan met de nieuwe receptuur, nou ja, als de kittens oud genoeg zijn dan ;-)
Fijn dat alles zo soepeltjes verloopt! Fijn dat je Nora zo goed opvangt!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Nouchka
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nouchka »

Het probleem is opgedoken... Pffffttt !! Ben vandaag met Nora naar de DA geweest. Ze had vannacht weer gebraakt en heeft nog steeds diarree.

Nu blijkt dat ze koorts heeft en een grijze stoelgang... Ze is uitgedroogd (of course) en de DA schatte haar maar 5 maanden ofzo. Ze vond ze veel te klein voor 9 maanden! Bloedarmoede ook erbij.

Gelukkig geen Aids of suikerziekte. Ze is nu een nachtje daar. Morgen aan het infuus en bloed nemen! Hopelijk weten we morgenavond meer!

Verder ben ik bang dat Lili de niesziekte heeft. Ze niest niet vaak, echt af en toe... Maar haar ogen hebben wat vocht afscheiding. Ze is er voor gevaccineerd een maandje geleden. Ik heb gelezen dat het dan enkel kan uitlopen in een milde verkoudheid en dat wel overgaat. Hopelijk hebben ze gelijk!

Man, man.... wat een nieuws :( - Als het is wat de DA zei, naam ken ik niet meer, zal ik haar wrs moeten laten inslapen of om de 2 maand aan het infuus. Ze zal heel haar leven diaree hebben en als ze slecht is, braken.... Dat wil ik haar niet aan doen, dusja... is het optie 1. Pfffttt !!

Dit is zo balen !
MarjanR
Tijger
Tijger

Bericht door MarjanR »

Och, jeetje. Dat verwacht je ook niet zo???

Sterkte met je poessekind

Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ach jee, wat een triest nieuws :cry: Ik ga heel hard duimen dat het allemaal goedkomt.
Hopelijk valt het allemaal mee
heel veel sterkte en beterschap!
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Nouchka
Huiskat
Huiskat

Bericht door Nouchka »

Hoi weer iedereen !

Alle poezen zijn er nog! Zullen er dus ook blijven ! :eclap: Waarschijnlijk een bacterie in de darmen. Na twee spuiten, antibiotica en tgn darminfecties, heeft mevrouw bij de DA geen diaree geproduceerd. (typisch) De uitslag van de stoelgang hebben we ook pas morgen, omdat mevrouw wachtte tot de namiddag... (katten eh... :roll: )

Verder heeft ze de DA ook goed toegetakeld! Lekker gebeten, even met de nageltjes! Daarbij ook het infuus doorgebeten... Een echte tricolor !

Lili had vandaag ook stinkende diaree, heb haar dan maar meegenomen, samen met staaltje dat dus ook onderzocht gaat worden. Gewoon om op veilig te spelen! Ze heeft ook een spuit voor de darmen gekregen. :eshifty:

Dus voorlopig geen paniek meer, rustig genezen hopelijk !

Verder heb ik nog een vraag over de DA. Blijkbaar heb ik steeds "vurige" katten. Krijgen jullie die opmerking ook? Of ondergaan jullie katten alles? M'n vorig kat was onhandelbaar bij haar, dwangkooi edg kwamen er aan te pas.

Nu breng ik m'n twee nieuwe poezen, die thuis rustig zijn. Dan zegt m'n DA weer dat ze vurig zijn. Ze steek een termometer in hun poep en ze beginnen de grommen, te blazen, kruipen weg,... Zelfde als ze een spuit krijgen. Ik vind dit eigenlijk heel normaal hoor... Mss bedoelt ze het ook niet slecht met die opmerking?

Het is gewoon bizar. M'n vorig kat... was echt een hel bij haar. Ze moest haar verdoven. Nu zijn we dan uit noodzaak 2 keer bij andere DA geweest en daarbij was m'n vorige poes echt onderdanig. Nu zijn deze twee weer "vurig".

Ik ben nu 17 jaar bij deze DA. Op zich ben ik wel tevreden omdat ze nooit op geeft. Ze heeft m'n vorig poes 3 keer door een levercrisis geholpen, terwijl ze het ergste dacht. Op zich een vriendelijke dame, heeft zelf 5 raskatten rondlopen die super vriendelijk zijn.

Zomaar op een ander gaan... Ik zou het raar vinden... maar als het de katten minder stress zou opleveren,... Ik snap het niet goed. Zijn andere katten dan zo "tam" ?
Anne
Tijger
Tijger

Bericht door Anne »

Ten eerste wat fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen!! je zult wel opgelucht zijn!!

Ten twede denk ik dat het een wisselwerking is tussen de katten en de da.
Natuurlijk vindt geen een kat prikjes en temperatuur opnemen leuk en een normale da stelt de dieren ook gerust ik weet niet hoe dat bij jou da zit?
Maar met opmerkingen daarover, over jouw katten, helpt ze de katten niet, integendeel.
Sterkte ermee!
grt Anne, Joep 15 Hobbel 14 Pluto 4 Louie 3 Donna 2, Pino en Pip 0 Lora (hond) 2
en kipjes Kayla en Lucy

rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie