Misschien een Bengaal in huis?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Sunnetje »

@PoP nee, dat werkt helaas amper, we hebben het wel geprobeerd, dat ik dus inderdaad haar koppie vasthoudt en ondertussen het ooglid een beetje opentrek, maar dat lukt echt nauwelijks.
Vinger onder de kin hadden we nog niet geprobeerd, gaan we straks zeker doen! Ze is erg sterk en doet haar koppie steeds opzij, dus het blijft worstelen.

We praten ook wel tegen haar,maar hier reageert ze tot nu toe nog niet echt op.

@nellebel Voor zover ik weet kan het inderdaad alleen met die oogdruppels. Maar ik ga van de week even met Ozzy naar de DA voor een AB prikje, ik zal het probleem dan even voorleggen als het zo blijft gaan, wie weet is er een andere oplossing inderdaad.
We geven Dizzy na elke keer druppelen ook een snoepje als beloning, maar Dizzy is al niet zo'n enorme snoepjes fan, dus of ze het associeert met een beloning?
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Sunnetje »

We gaan morgenvroeg waarschijnlijk toch maar even met Dizzy naar de DA.

Ze slaapt heel veel, is voor haar doen erg suf en ze blijft ook gewoon liggen wanneer we haar op schoot tillen...dit doet ze normaal echt nooit!

Zelfs met het ogen druppelen is ze rustig(er)... ze maakt nog wel duidelijk dat ze niet wil, maar het gaat nu veel makkelijker dan eerst. Ook eet ze niet of amper, dus we denken dat ze toch zieker is dan alleen haar oogje nu. Misschien koorts, of gewoon erg uit haar doen door de oogontsteking? De ontsteking is nog niet minder geworden.

Ook viel het ons op dat haar staart steeds pluizig staat, wat voor haar doen dus valt onder een 'dikke staart' zoals een kat normaal heeft wanneer ie boos is of pijn heeft. Nu is het bij Dizzy vrij lastig te zien omdat zij door haar korte vacht haar staart niet echt heel groot kan maken, maar je ziet hem toch wel iets opstaan.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, toch maar even mee langsgaan, klinkt niet goed... :???:

Ik hoop dat het niets ernstig is, maar dat haar oogje niet geneest baart me wat zorgen. Ik duim voor haar!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Sunnetje »

Nou ja, het is natuurlijk pas sinds gisteren dat we die druppels hebben en dat ze er echt last van had, dus ik had ook niet verwacht binnen 1 dag verbetering te zien, maar haar hele gedragsverandering baart me zorgen. Ik vermoed toch dat ze koortsig is ofzo.

Ze heeft net gelukkig wel bijna een half blikje Gourmet mousse gegeten. beter iets dan niets.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, ben ik even met de tijd in de war... :oops:
Na een dag hoef je inderdaad nog niets te zien...
Maar als ze weigert te eten, voelt ze zich echt niet goed. Ik hoop dat het meevalt en ze snel opknapt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Sunnetje »

Of nee, het was eergisteren volgens mij... ik keek naar de datum van mijn post maar dat is een dag later geweest...ben zelf dus inde war met de dagen. (Zit zelf ook zit zelf ok ziek thuis dus de dagen lopen een beetje warrig)

Maar goed, na 2 dagen zal er ook nog geen groot verschil te zien zijn lijkt me?

Morgenvroeg sowieso naar de DA voor een AB prik of pijnstiller ofzo, als het maar helpt.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door nellebel »

hier draaien de duimpjes voor je.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Sunnetje »

Dizzy had inderdaad koorts, 39.5 C dus vandaar haar gedrag.

De DA dacht niet dat het met haar oogontsteking te maken had, al kon hij het natuurlijk niet uitsluiten, maar hij vermoedde dat het wat anders was. Maar alles klonk verder gewoon goed, dus hij kon niet ontdekken waar de koorts dan van kwam.
Ze heeft een koortsremmer gekregen en een extra zalf voor haar oogje, omdat de oogdruppels die wij hadden meegekregen wel goed werkten, maar niet goed uitsmeerden, dus vandaar ook nu een zalfje zodat het oogje soepel blijft.

Dizzy heeft inmiddels wat brokjes gegeten en wat natvoer, dus dat is al iets beter.

Ozzy hadden we ook meegenomen omdat hij nog altijd een loopneusje heeft.
Hij was al snel uit zijn humeur bij de DA omdat hij in de wachtkamer van de DA een grote Husky zag die even kwam snuffelen, meneer heeft nog zo'n 15 minuten lang door geblazen, hij was niet blij :P (ook wel apart, hij zat te blazen, maar dan zonder geluid of amper geluid)
Bij de DA zelf zat hij ook te blazen, maar de DA blies gewoon terug XD was wel een grappig gezicht, maar het schijnt inderdaad te werken.

Ozzy heeft een AB prikje gekregen en over 4 dagen moet hij een vervolgprikje, welke ik zelf mag geven. (nooit gedaan maar de DA heeft het net voorgedaan dus moet lukken, als ik het niet durf mag ik gewoon naar de praktijk komen)

Hopelijk was dat voorlopig even mijn laatste DA bezoek, vind het wel weer even genoeg zo :P (afgezien van Ozzy zijn vaccinaties en castratie natuurlijk)
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door nellebel »

gelukkig dat je weet waardoor ze zich zo gedroeg. nou hopen dat het allemaal snel gaat werken en ze zich snel beter voelt. arme ozzy, was er een grote hond? volgende keer mag je in zijn neus bijten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Sunnetje »

Dizzy heeft weer de hele nacht bij ons op bed geslapen, ook wilde ze weer geen brokjes eten en heeft ze maar een heel klein beetje Gourmet mousse gehad. Ik heb de indruk dat ze zich nog steeds niet goed voelt. Hoe snel zou zo'n koortsremmer moeten werken?

Ik weet nog dat Isis koorts had na haar sterilisatie en zij kreeg toen ook een koortsremmer, en bij thuiskomst ging ze eigenlijk meteen alweer eten.. dus ik vind het vreemd dat Dizzy nog steeds zo mat is.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, het spijt me zo voor je dat ze niets hebben kunnen vinden...
Ik vind het wel super dat er dan niet meteen AB voorgeschreven is. Kunnen ze niet via bloed- of ontlastingsonderzoek wat meer te weten komen?
Bij Isis' sterilisatie wist je natuurlijk wel van waar de koorst kwam, nu is dat niet geweten?
Waarschijnlijk speelt de oorzaak haar nog parten en niet enkel de koorst zelf en wil ze daarom nauwelijks eten...
Oh, ik duim echt heel hard dat ze snel opknapt!

Veel beterschap Dizzy!! :pdthb:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Sunnetje »

Vanmorgen heb ik de DA gebeld om te vragen hoe lang het normaal duurt voordat de koortsremmer werkt en hoelang ik het zou moeten aankijken voor tekenen van verbetering, bleek dat ze helemaal geen koortsremmer heeft gehad, maar een pijnstiller met antibiotica.... heel erg raar, want ik zou zweren dat de DA zei dat ze een koortsremmer zou krijgen...

Maar goed, de AB zou ook de koorts moeten verlagen, maar als we met 3 dagen nog geen verbetering zien, moeten we terugkomen.

Dizzy heeft gelukkig nog wel iets gegeten vandaag. Brokjes wil ze nog niet, maar al met al heeft ze 1 blikje Gourmet mousse gegeten denk ik. Het is niet veel , maar ze krijgt in elk geval wat binnen. We hebben vandaag Schesir natvoer gehaald, hopen dat ze hier ook wat van eet, hier zit meer vocht in.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Sunnetje »

De schesir heeft ze helaas amper aangeraakt. ze heeft vanmorgen denk ik 2 hapjes brok gehadd en dat was het. ook de mousse wilde ze nu niet. We hebben haar getemperatuurd en de koorts lijkt wel weg te zijn, Dizzy zat nu op 38,5. dus waarom ze dan nu niet wil eten? ze slaapt vooral veel, maar laat al wel weer veel van zich horen.als je haar optillt begint ze te mauwen, dat klinkt meer als protesteren dan dat ze pijn heeft, maar happy klinkt ze niet.

als ze morgen nog zo is gaan we maandagochtend terug naar de DA denk ik.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door Sunnetje »

Net nog even bij Dizzy gekeken, volgens mij is haar andere oog nu ook ontstoken... :???:

Nu zit ik me toch af te vragen...zou Dizzy niesziekte kunnen hebben? ze heeft wel haar inentingen gehad, maar ik meen dat ze desondanks toch niesziekte kunnen krijgen?

Omdat de opvangkittens niesziekte hadden, is het misschien toch op haar over geslagen? hoewel we in het begin de katten niet bij elkaar lieten en wij onze handen na elk bezoek aan de kittens ontsmetten... bovendien zou ze er dan toch al eerder last van moeten hebben gekregen? De kittens zijn hier nu bijna 2 maanden.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Misschien een Bengaal in huis?

Bericht door pearlsofpassion »

Het kan natuurlijk dat ze niesziekte heeft (bedoel je dan chronisch? of gewoon op dit moment?), maar ik zie daar niet erg veel tekenen voor. Het zou kunnen dat door niesziekte haar ogen wat gevoeliger geworden zijn en er daardoor ontsteking op gekomen is, maar ik denk persoonlijk van niet.
En dan nog, doet dat er nu eigenlijk niet toe. Die ontsteking is niet van niesziekte, ze zou er hoogstens wat door geholpen kunnen zijn, maar de onsteking nu is van een bacterie.
Die kan natuurlijk overgeslagen zijn... :-(
Is er ondertussen al wat verbetering?

Oh, ik zit zo met haar in!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie