Ze zegt het natuurlijk wel enkel bij kittens te doen (ik veronderstel tot 4 maand). Maar je merkt vanzelf wanneer het niet meer gaat, want als ze te oud worden, werkt het gewoonweg niet meer.
Nu gaan ze vanzelf nog verslappen als ze bij het nekvel opgetilt worden, en dan gaan de reflexen liggen. Zo kan je gewoon een pilletje toedienen zonder dat ze geen kokhalzen. Maar op latere leeftijd is dat dus niet meer.
Dus je zal hierna toch een ander trucje moeten zoeken.

Hopelijk blijf het deze goede kant opgaan!
Heb dat nekveltrucje trouwens ook een gebruikt bij Cuzco toen hij de allereerste keer buiten was. Hij was weliswaar in tuig, maar liep ook naar de verkeerde kant en niet naar binnen. En wou ook echt niet dat ik hem opnam om naar binnen te gaan (ik geloof dat hij van iets geschrokken was toen) en spartelde hevig. En toen heb ik hem ook gewoon in zijn nekvel vastgehouden (lichtjes ondersteund onder de poep) en dan verslapte hij helemaal. Zo kon ik hem veilig naar binnen brengen.
Hij was toen wel maar een week of 9-10. Pippin lijkt me daar al wat zwaar voor, en hopelijk heb je het ook gewoonweg niet nodig.